Skocz do zawartości




- - - - -

Urwana śruba


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 14 grudnia 2013 - 19:26

Jak na złość urwałem dolną szpilkę mocowania drążka stabilizatora przy prawym wahaczu macie jakieś pomysły jak to naprawić żeby było pewne ? Osobiście myślałem żeby zeszlifować to co po szpilce zostało i wywiercić otwór i albo włożyć śrubę w niego i zaspawać z drugiej strony ( tylko tutaj to jest zabudowane trochę i trzeba by wyciąć kawałek blachy ) albo nagwintować ten otwór . I z realizacją tych planów jest problem ponieważ nie da się wywiercić w tym materiale otworu. Macie jakieś pomysły , oczywiście spawanie od czoła odpada z wiadomych względów.



#2 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 14 grudnia 2013 - 19:34

Utnij to co wystaje i rozwierć, później załóż śrubę i skręć wszystko do kupy. W jednym W124 tak mam i jakoś ze 2 lata już jeździ :)

Ewentualnie drugi wahacz i wymiana ale czy jest sens ?

#3 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 14 grudnia 2013 - 19:48

No własnie nie da rady drugiej śruby włożyć bo tamta jest zabudowana w wahaczu , z górną nie było by problemu ale z dolną jest :/ . Wymiana wahacza to ostateczność ale szkoda tego bo nie ma żadnego luzu.

#4 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 14 grudnia 2013 - 19:53

Ajj nie doczytałem dokładnie, ja miałem urwaną górną.. Czyli pozostaje wymiana wahacza albo dospawanie czegoś...

#5 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 14 grudnia 2013 - 20:03

No właśnie myślałem żeby wywiercić otwór włożyć srubę w niego a od strony wahacza wyciąć kawałek tej blachy i przyspawać tą srubę od wewnątrz może da radę, ta górna to była by bułka z masłem :E Mam tylko problem z realizacją taki że nie mogę przewiercić otworu bardzo twardy materiał , jakby ktoś miał jakiś pomysł byłbym wdzięczny.

#6 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudnia 2013 - 20:59

Cała śruba jest zabudowana?
Aż polazłem obejrzeć zapasowe wahacze i do obu jest dostęp czyżby rocznikowa różnica bo moje '87 :hmm:

#7 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 grudnia 2013 - 21:30

ja też miałem ten problem,
dolną blaczkę tej zabudowy rozciąłem, odgiąłem,
wywierciłem w starej urwanej śrubie otwór, następnie przeszlifowałem go do tego rozcięcia, żeby wsadzić śrubę, przyspawałem ją,
ta wcześniej przeciętą blaszkę spowrotem dogiąłem i zaspawałem,
ledwo co widać, że coś było robione,
pomalowałem to i póki co jest ok

#8 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 14 grudnia 2013 - 21:50

Wyświetl postUżytkownik Lord Zekanda dnia 14 grudnia 2013 - 20:59 napisał

Cała śruba jest zabudowana?
Aż polazłem obejrzeć zapasowe wahacze i do obu jest dostęp czyżby rocznikowa różnica bo moje '87 :hmm:
No niestety ta dolna jest dość skutecznie obudowana .
Zrobię tak jak kolega pisał bo tak samo myślałem tylko muszę coś znaleźć żeby otwór zrobić bo wierteł już z 8 zakatowałem a to ledwo co metal zarysowało a wiertła nie jakieś chińskie i dziadowskie bardzo twardy materiał . zastanawiam się nad wypaleniem dziury , bo już wiertła mi się skończyły :E

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 14 grudnia 2013 - 21:52


#9 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 14 grudnia 2013 - 21:59

bo trzeba zacząć od małego wiertła i dopiero jak przejdzie to stopniowo powiększać otwór

#10 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 14 grudnia 2013 - 22:06

Kolego o tym to ja wiem a i tak nie daje rady właśnie zacząłem od 3 i nic zero . Ta szpilka z bardzo twardego materiału zrobiona .








Podobne tematy Zwiń