Skocz do zawartości




- - - - -

Urwana śruba


25 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   kucyk


  • Postów: 38
  • Na forum od: 19 mar 2013
  • Miejscowość: STW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 500SE
  • Trzeci Mercedes:W220 S500

Napisano 15 grudnia 2013 - 04:54

Wiertło z węglika, nie z hssu, hss się nie nadaje. Do wiertel z hss zaleca się wstępne nawiercanie, do tych z węglików nie potrzeba, a idzie w masło w każdy rodzaj stali. Później wkrętarka i wykrętak. Gdy to nie da rady, wymiana wahacza, ew. demontaż aktualnego i na wypalarkę.



#12 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 15 grudnia 2013 - 08:14

Kolego ta szpilka przymocowana do wahacza jest na stałe i chcę ją tylko odtworzyć , w jakichś sposób . Z tymi wiertłami dobry pomysł tylko niestety bez samochodu nie mam jak się dostać do miasta :/

#13 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 15 grudnia 2013 - 12:08

ja po swapie 2 tygodnie jeździłem bez stabilizatora zanim kupiłem właściwy bo stary nie pasował, auto się tylko bardziej kładzie w zakrętach

#14 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 15 grudnia 2013 - 12:24

Kolego ja tak niestety nie zrobię albo mam wszystko dopięte na ostatni guzik albo po prostu nie jeżdżę , tym bardziej że lubię się poruszać dość dynamicznie , dlatego nie chcę ryzykować :D

#15 Offline   kucyk


  • Postów: 38
  • Na forum od: 19 mar 2013
  • Miejscowość: STW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 500SE
  • Trzeci Mercedes:W220 S500

Napisano 15 grudnia 2013 - 17:31

Wyświetl postUżytkownik Piotrek 190E dnia 15 grudnia 2013 - 08:14 napisał

Kolego ta szpilka przymocowana do wahacza jest na stałe i chcę ją tylko odtworzyć , w jakichś sposób . Z tymi wiertłami dobry pomysł tylko niestety bez samochodu nie mam jak się dostać do miasta :/

Przepraszam, niedoczytałem ze zrozumieniem, efekt nieprzespanej nocy. W takim razie, ja bym to zrobił tak, rozwiercić, nagwintować, nowa szpilka wkręcona na loctite 243, tylko nie wiem czy jest sens, wiertła z węglika drogie, loctite też do najtańszych nie należy. A z wykręcaniem strzeliłem gafę przez nazwę tematu, "urwana śruba' a poźniej dopiero wyjaśniasz, że chodzi o szpilkę,a to zasadnicza różnica.

Użytkownik kucyk edytował ten post 15 grudnia 2013 - 17:34


#16 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 15 grudnia 2013 - 18:11

Spoko z tym że ja chcę żeby to wyglądało jak oryginał i myślę wywiercić otwór włozyć szpilkę i od strony wahacza zaspawać ( rozetnę z jednej strony to mocowanie wahacza i odegnę później pospawam to co trzeba dognę blachę i również ją przyspawam to będzie chyba najlepsze wyjście a niestety bez takiego wiertła nie dam rady nie są takie drogie patrzyłem na allegro to tak za 20 zł się kupi w sklepie też nie powinno być dużo drożej .

#17 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 15 grudnia 2013 - 18:25

Wiercenie w takim twardym materiale iak śruba wcale nie jest proste. HHS nie nadaje się do tego gdyż są to wiertłą nie odporne na wyginanie i zaraz pękają. Nie lepiej jest spawać nakrętki na tym co pozostało i w ten sposób próbować wykręcić? Temperatura też zrobi swoje. Temat przerabiany kilkuktotnie ;)

#18 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 15 grudnia 2013 - 18:28

Tam są śruby zgrzane łbem i ukręcił szpilkę.
Tylko nowa śruba powinna być 10,9 a nie 5,8.

Użytkownik majsterus edytował ten post 15 grudnia 2013 - 18:30


#19 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 15 grudnia 2013 - 18:36

8.8 wystarczy w zupełności

#20 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 15 grudnia 2013 - 18:55

Wyświetl postUżytkownik arek92 dnia 15 grudnia 2013 - 18:36 napisał

8.8 wystarczy w zupełności
jeżeli takiej nie było to troszkę nie na miejscu jest montować o mniejszej wytrzymałości. Z tego co pamiętam to większość śrub użytych w tym aucie ma 10.9.

Pamiętam jak sprzedawałem śruby z mercedesa gościowi który "robił renowację " poloneza i jego priorytetem były śruby o zwiększonej twardości :E , ale lakier poszedł już wałkiem :E








Podobne tematy Zwiń