Skocz do zawartości




[W140] Kubasz 600SEL '93


458 odpowiedzi w tym temacie

#421 Offline   XperT


  • Postów: 823
  • Na forum od: 29 kwi 2009
  • Miejscowość: Kamienna Góra
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex w201 2.3E 1991
  • Inne auto:BMW e61+VW golf IV

Napisano 14 września 2016 - 10:29

Wyświetl postUżytkownik Kubasz dnia 10 września 2016 - 14:12 napisał

Dodatkowo poćwiczyłem ostatnio polerowanie szkła na halogenach z drugiego mercedesa o którego dbam

Chętnie bym posłuchał jak to mruczy ;) Może jakiś filmik albo galeria tego auta :>



#422 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 14 września 2016 - 20:27

W takim razie cieszę się że dostałem dwa AL, nie jeden Bosch a drugi AL :P Szkła wyglądają super ale są wklejone w srebrne ramki z datą 1991 co jest conajmniej dziwne. Wygląda to jakby to było regenerowane: ramka pomalowana, wklejone nowe szkło i jazda. Ale przynajmniej gwiazdka jest na ramce wytłoczona ;)

XperT,przemycę tu jakiegoś linka na dniach jak ten srebrny mruczy ale galerii nie będę zakładał ;)

#423 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 04 października 2016 - 18:24

Witam wszystkich. Ostatnio wyprowadziłem 600 na wolność i w drodę na zlocik do Zakopanego znów zaczęła mnie drażnić kontrolka poziomu oleju. Z moich szacunków wynika że silnik gubi 0.5L oleju na 1100km. Utrata następuje na uszczelce dużej miski olejowej = nielatwy temat. Podjąłem go jednak i tak dzisiaj w 8h udało się wyciągnąć ramę/sanki/belkę przednią i dotrzeć do półmetka zmagań. Nie będzie to DIY ponieważ zadanie jest bardzo skomplikowane i zbyt dużo czasu zajęło by dokumentowanie wszystkich kroków ;)

Z grubsza:
Sprężyny out
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Swoją drogą po stronie pasażera była krótsza o 5mm niż po stronie kierowcy. Później trzeba podwiesić silnik i podeprzeć ramę/belkę. Ja dodatkowo podparłem drewnianą kłodą dyferencjał ponieważ bałem się ze jak uwolnię tyle ciężkich części z przodu to samochód może polecieć z podnośnika do tyłu.


Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dwa przednie mocowania w belce okazały się urwane i automatycznie cena całej imprezy dochodzi do prawie 1.6kzł. Tu akurat nie chciałem zamienników bo nie zamierzam powtarzać takiej naprawy. 1100 zł netto za zestaw naprawczy przedniej belki + 250 netto za uszczelkę miski



Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


Ponieżej zdjęcia po wszystkim. Stara uszczelka już jest zdrapana i wszystko gotowe na przyjęcie noowych części ;)

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

I oczywiście dolna wiązka silnikowa załapie się przzy tej okazji na naprawę. Btw podobno niedostępna już w ASO. Niedawno naprawiałem taką dla ASO z Niemiec bo nie ma już takich nowych :P

Dołączona grafika

Kolejne działania w temacie planuję na czwartek/piątek. Spodziewam się że pomoże to również w zjawisku uporczywego ściągania samochodu w prawą stronę ale nie zapeszam narazie :P

Użytkownik Kubasz edytował ten post 04 października 2016 - 18:25


#424 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 04 października 2016 - 19:50

Bardzo podoba mi się systematyczność i bezkompromisowość, z jaką podchodzisz do pielęgnacji swojej Mercedes. Inspirujące i motywujące :)

#425 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 04 października 2016 - 21:29

Widziałem, słyszałem i zostałem porażony pedantycznością właściciela ;)

Nie korci Cię luknąć w panewki ???

#426 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 05 października 2016 - 19:30

Dzięki Maciek. Ta praca to pozostałości po wcześniejszym działaniu połowicznie zakończonym sukcesem :P Ale proszę się mi nie dziwić. Chyba każdy kto raz na 1000km widzi świecącą się kontrolkę od ilości oleju w silniku chce to poprawić :)

Paweł zupełnie mnie nie korci :) Trzeba by jeszcze dużo rzeczy pościągać żeby się do nich dostać ale raczej jeszcze za wcześnie żeby czegoś tam szukać. Dopiero 288t km się niedawno przekręciło :) Pancerność tego silnika pozwala mi spać spokojnie ;)

Dzięki za miłe słowa :P Dzisiaj zrobiłem dolną wiązkę silnikową i czekam na części, które mają pojawić się jutro. Trochę czasu jeszcze poświęciłem na czyszczenie belki, sprężyn i misek olejowych. Jutro kolejny update :jem:

#427 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 06 października 2016 - 08:30

Kubasz, Z tego co pamiętam to z górną miską było u mnie też sporo zabawy, przy wymianie rozrządu, trzeba było ściągać żeby zdjąć przednią obudowę rozrządu. Ale my podnosiliśmy silnik do góry, chyba trochę mniej roboty. Najgorsze był odkręcanie torxów od górnej miski :)

#428 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 06 października 2016 - 16:20

U mnie miska duża jest przykręcona na śruby 6ki i 8ki. Dzisiaj popchnąłem temat i właściwie zostało tylko założenie kół i zalanie świeżego oleju :) Nie mam zbyt wielu zdjęć bo nie było czasu na robienie. Montaż belki poszedł bardzo gładko, a najgorsze było założenie sprężyn ;)

#429 Offline   gnusma


  • Postów: 43
  • Na forum od: 15 maj 2016
  • Miejscowość: Sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Skoda Octavia Tour

Napisano 06 października 2016 - 22:52

Gratuluję pojazdu :mrgreen: coś pięknego, pierwszy raz widziałem W140 jeszcze przed premierą jadąc w 1991r niemiecką autostradą do Francji autobusem "PEKAESU" ( Mercedes o303 ) .... to był wtedy kosmos ... to tak jakby teraz zobaczyć lecącego "Sokoła Milenium" z "Gwiezdnych Wojen" :pad:

#430 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 08 października 2016 - 10:53

Dzisiaj znalazłem chwilkę wolnego więc wrzucę jeszcze zdjęcia jakie udało mi się zrobić podczas prac przy misce olejowej. Ciekawostką jest że duża miska trzyma się na 41 śrubkach. Sporo jak na miskę olejową co? :E

Dołączona grafika

Tu już na miejscu

Dołączona grafika

I wózek przedni z nowymi mocowaniami

Dołączona grafika

Nie wspomniałem wcześniej ale żeby uniknąć rozlewu płynu do przkładni kierowniczej, przekładnia nie została zdemontowana z samochodu. Podwiesiłem ją do poduszki silnika i wisiała sobie tam cały czas. Ale teraz pisząc to przypomniałem sobie że pewnie spadła taka gumowa osłona kolumny kierowniczej :P Znalazłem też kilka sworzni w układzie kierowniczym z uszkozdonymi gumowymi osłonami ale to zostanie wymienione później bo zestaw naprawczy belki był niespodziewanie drogi :sciana:








Podobne tematy Zwiń