Skocz do zawartości




- - - - -

Lecho mini brak sygnalu sondy na testerze


32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 marca 2014 - 11:36

Witam wszystkich, doprowadzam instalacje LPG do porządku w swoim W201 i mam kontroler sondy lambda Lecho Mini. W linku dane i schemat połączenia.
http://www.lecholpg.pl/in...&pid=minilambda
U gazownika wyszło po podłączeniu testera sondy brak jej sygnału na Pb i LPG. Gazownik stwierdził wypięcie, uszkodzenie przewodu z wiązki LPG idącego do sondy. 2ga opcja to uszkodzenie kontrolera. Z schematu podłączenia przewody zielony i czarny maja być podłączone do sondy. Sonda jest nowa, osobiście wymieniałem i sprawdzałem oscylacje. Jak sprawdzić czy sygnał z sondy dochodzi na wtyczkę do sterownika? Próbowałem -miernika do białego(masa) i +do sygnałowych (zielony, czarny) i jakieś tam napięcia są ale żadne nie oscylacyjne jak bezpośrednio przy podłączeniu do sondy. Czy sygnał najpierw musi wejść do sterownika LPG i dopiero na wyjściu wtyku pod tester sondy będzie oscylować? Czy może wo gole inaczej ten sygnał jest przedstawiony?



#2 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 02 kwietnia 2014 - 19:27

Dobrze próbowałeś podłączać.
Ale - ogólna zasada jest następująca:
na benzynie - sterownik LPG jest "przezroczysty" - czyli sygnał z sondy który WCHODZI do sterownika musi być taki sam jak sygnał który z niego wychodzi.
na LPG - sygnał z sondy wchodzi do sterownika LPG, ale jaki by on nie był, wychodzi z niego sinusoida, tak aby sterownik benzyny nie nałapał błędów od złego składu mieszanki.
Jeżeli masz sondę jednoprzewodową, to przy wyłączonym zapłonie zmierz przejście pomiędzy kablem od sondy a czarnym kablem od sterownika.
Jeżeli sonda jest więcej niż jednoprzewodowa (czyli trzy- lub czteroprzewodowa) to mierzysz przejście pomiędzy czarnym kablem od sondy a czarnym kablem
od sterownika (oczywiście też przy wyłączonym zapłonie).

Daj znać co wyszło, to będziemy dalej kombinować.

#3 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 kwietnia 2014 - 21:57

No tak, sygnał sondy na LPg jest emulowany, sprawdzę jak to wygląda na benzynie, czy jest oscylacja. Sprawdzę też te przejścia. Co wyszło postaram sie szybko opisać. Dzięki za podpowiedź.

#4 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 03 kwietnia 2014 - 00:32

W m102 i m103 nie było chyba 1 przewodowych(chyba że gaźniki elektroniczne takie miały). Nasze są zawsze 3 przewodowe gdzie odniesienie jest do obudowy sondy. Czyli jak już mierzysz to miernik (minus)do silnika przytykaj.
Może być jeszcze taki minus że oscylacji nie będzie tylko stałe napięcie które moze się tam jakoś zmieniać po dodaniu gazu - to też nie jest objaw padnietej sondy tylko braku regulacji ze sterownika - czasem tak jest.

Użytkownik szymtro edytował ten post 03 kwietnia 2014 - 00:32


#5 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 kwietnia 2014 - 17:05

Więc tak Pany, wszystko jest podłączone na szczęście. Nie trzeba patroszyć instalacji kabelkowej tylko gazownik chciał mnie naciągnąc albo mial popsuty tester sondy. Chyba że nie było kontaktu dobrego bo wtyk pod tester jest jakiś okopcony i zaśniedziały. Napięcie oscyluje ładnie na wyjsciu pod tester sondy ale tylko przy podłączonym kontrolerze sondy lambda. Jak to czarne pudełko odłączyłem to na wyjsciu na tester nie było żadnego napięcia i czy tak ma być?

Użytkownik nicu89 edytował ten post 03 kwietnia 2014 - 17:06


#6 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 03 kwietnia 2014 - 20:42

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 03 kwietnia 2014 - 17:05 napisał

Jak to czarne pudełko odłączyłem to na wyjsciu na tester nie było żadnego napięcia i czy tak ma być?

A tester wpinałeś przy sterowniku pod czarny czy pod zielony ???

#7 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 kwietnia 2014 - 21:54

Testera nie posiadam, sprawdzałem oscylację miernikiem elektronicznym. Sprawdzałem tylko na Pb bo gaz chwilowo czeka na regenracje reduktora. Wtyczka pod tester ma 4 przewody. Nie pamietam dokładnie wszystkich kolorów. Minus miernika wpięłem pob biały a plus pod czarny i oscylowało napięcie od 0,1 do 0,9V. Jeżeli na LPG nie będzie oscylacji po emulacji to wydaje mi się że kontroler jest padnięty.

Użytkownik nicu89 edytował ten post 03 kwietnia 2014 - 21:57


#8 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 kwietnia 2014 - 07:36

Znaczy się nie będzie oscylacji na gazie bo emulacja to przedstawienie sygnału na stałe np 0,5V tak?

#9 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 05 kwietnia 2014 - 00:05

Nicu: oscylacje biora się z tego że sterownik cały czas koryguje skład trochę na plus trochę na minus aby osiągnąć optymalny skład.
Aby do tego doszło sonda musi być nagrzana i sprawna oraz musisz mieć element wykonawczy który odpowiada za zmianę mieszanki(u ciebie zaworek z silniczkiem krokowym). Na tym wyjściu co opisujesz to chyba sygnał jest już wstępnie przetworzony(jakaś elektronika po drodze która wymaga zasilania). Jak odłączasz pudełko to nie ma jak się zasilić. Próbowałem znaleźć wiecej informacji ale dostępny jest tylko schemat podłaczenia i dokładnie nie wiem gdzie dokładnie ów wskaźnik(pod którego złacze się podpinasz) jest wpięty w układ. Może jest bezpośrednio pod kabelek od strony sondy - może nie.

Mierz bezpośrednio na kabelku z sondy tlenu.

#10 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 kwietnia 2014 - 05:58

Pany, na wtyku pod tester napiecie oscyluje tak jak bym sie podpinal (-)pod masy aku i (+) do tulejki zaciskowej sondy. Sonde sam wymienilem i ma 3 miechy nawet nie i oscylacje sa takie same bezprosrednio na sondzie czy na wtyku pod tester jezeli chodzi o Pb. Jade na ryby.

Użytkownik nicu89 edytował ten post 05 kwietnia 2014 - 05:59









Podobne tematy Zwiń