Skocz do zawartości




- - - - -

Lecho mini brak sygnalu sondy na testerze


32 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 14 kwietnia 2014 - 19:55

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 14 kwietnia 2014 - 15:37 napisał

Ten wkręt w korokowym musi być bo by się krokowy za bardzo by zamykał i silnik by gasł - taki ogranicznik.

YYYYYżeco ????
Silnikiem krokowym steruje centralka i to ona ma za zadanie nie dopuścić do zamknięcia się silniczka krokowego.
Podejrzewam, że program, którym Twój gazownik podłącza się do centralki to V-max, do ściągnięcia np. stąd http://www.lecholpg....wnload/vmax.exe
Zainstalowałem go i jak byk są dwa okienka, "silnik powyżej TPS" oraz "silnik poniżej TPS" gdzie ustalasz zakres pracy silnika krokowego.
Softwarem a nie żadnym wkrętem :)



#22 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2014 - 20:14

A kolega niema przypadkiem krokowca z wbudowanym registrem :hmm:

#23 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 14 kwietnia 2014 - 20:17

Wyświetl postUżytkownik Lord Zekanda dnia 14 kwietnia 2014 - 20:14 napisał

A kolega niema przypadkiem krokowca z wbudowanym registrem :hmm:

Nawet jeżeli ma, to register jest przed lub za krokowcem, ale w żadnym przypadku nie blokuje jego trzpienia !!!

Użytkownik tmajer edytował ten post 14 kwietnia 2014 - 20:18


#24 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 kwietnia 2014 - 22:17

Lecho mini to najgorsze i najtańsze dziadostwo i jak to zobaczył gaziarz to regulował pod miernik zamiast pod tester sondy lambda. W lecho mini nie ma żadnego programu, ten kontroler jest tak prymitywny. Mam silnik krokowy ze śrubą. Pytałem się czy to jeszcze II gen. czy już I to gaziarz sie tylko uśmiechnął i powiedział że tak musi być jak jest.

#25 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 kwietnia 2014 - 00:18

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 14 kwietnia 2014 - 22:17 napisał

Pytałem się czy to jeszcze II gen. czy już I to gaziarz sie tylko uśmiechnął i powiedział że tak musi być jak jest.
czyli nie wiedząc co odpowiedzieć zrobił dobrą minę... ;)

#26 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 kwietnia 2014 - 11:56

Jak odpiąłem u siebie wtyczkę z korkowca - trzpień podniósł się na max do góry i gaz działał na zasadzie I gen - przepływ gazu regulowany śrubą i auto nie przygasało przy wysprzęglaniu przy obojętnej prędkości i nawet lepiej się zbierał. Pomyślałem żeby przerobić na I gen ale wyczytałem że w autach z katalizatorem to się źle skończy. II gen wiadomo lepsza ale na lepszym sterowniku. Nie kapuje po co ten silnik krokowy skoro przepływ i tak reguluje śruba i co lepsze w II generacji. Nawet jak trzpień się podniesie przy sygnale z sondy o wzbogacenie mieszanki to i tak śruba daje stały przepływ, tylko wieksze podciśnienie to więcej gazu zaciągnie z reduktora?.Czy się myle? Myslałem wykręcić na max śrubę i zobaczyć jak będzie auto chodziło na samym trzpieniu regulacyjnym. Silniki krokowe ustawia się jakimiś programami? Mam wyjście 4ro przewodowe pod diodowy tester sondy lambda, tam nic innego nie da się podłączyć żeby zobaczyć może w programie jakimś jak wygląda sterowanie gazem? Bo chyba nie odłącza się sterownika i podłącza kompem się do wtyczki od centralki. Choć nie wiem, na gazie się nie znam za bardzo. Gazownik jeden i drugi nie podłączali żadnego kompa tylko miernik pod wyjście pod tester i co by nie kręcił to miał stały wynik 450-490mV. Tak podejrzewam że te barany nie wiedzą co robią i metodą prób i błedów w reduktorze kręcą i potem pan sie przejedzie i zobaczy czy lepiej.

Użytkownik nicu89 edytował ten post 20 kwietnia 2014 - 12:05


#27 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 kwietnia 2014 - 12:33

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 20 kwietnia 2014 - 11:56 napisał

wyczytałem że w autach z katalizatorem to się źle skończy
od 10 lat mój kat chodzi na pierwszej generacji, spaliny benzynowe widział ostatnio.... :hmm: ... no kiedyś zimą ze 100ml,
takie opowieści najczęściej lęgną się w głowach szczęśliwych posiadaczy aut z przebiegiem 650 tyś wycofanych na 220
i potem można o nich poczytać.

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 20 kwietnia 2014 - 11:56 napisał

Nawet jak trzpień się podniesie przy sygnale z sondy o wzbogacenie mieszanki to i tak śruba daje stały przepływ, czy się myle?
nie mylisz się.

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 20 kwietnia 2014 - 11:56 napisał

Gazownik jeden i drugi nie podłączali żadnego kompa tylko miernik pod wyjście pod tester i co by nie kręcił to miał stały wynik 450-490mV.
ciekawe czy nie mierzyli sygnału z emulatora.

I jeszcze mała przypowieść o profesjonalizmie gazowników:
przyjechał do mnie kiedyś kumpel autem innej marki wracając od gaziarzy z diagnostyki- auto było mułowate, tester sterownika twierdził ze wszystko jest ok,
po dokładnych oględzinach okazało się że sterownik podaje gaz z benzyną razem a po otwarciu sterownik był zwęglony, o dziwo fragment który odpowiadał
za emulację pracował bez zarzutu.

#28 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 kwietnia 2014 - 16:11

Wykręcę wkręta z krokowego, pojade do matoła i niech reguluje. Jak go przerośnie taka instalacja to zakładam register i niech pali więcej ale będzie spokój. Co do ''śruby" jak mam kata to da rade wyregulować na analizatorze i gdy łączenia tłumików mam nieszczelne?

#29 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 20 kwietnia 2014 - 17:08

Oooo widzę że bardzo podobna sytuacja jak u mnie zaistniała .

#30 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 kwietnia 2014 - 17:31

nicu89, jeśli sam się porządnie nie weźmiesz do roboty i nie posprawdzasz wszystkich połaczeń i sygnałów
to przejeździsz i wydasz na gaziarzy więcej niż nowy zestaw lecho kosztuje (120pln) i skończysz zakładając register.
Nurtuje mnie też określenie "wkręt" chodzi o ten wbudowany register czy ktoś blachowkrętem
zablokował trzpień?








Podobne tematy Zwiń