Witam wszystkich Jakiś czas temu nabyłem szejka z (niesprawnym) 606 turbo na pokładzie. Wiem że to profanacja itd więc zaznaczam POJAZD JUŻ TAKI BYŁ. Na początku było dużo zapału ale jak to bywa, wizja uruchomienia pojazdu poszła w odstawkę... Minął rok i bogu dzięki zapał wrócił Została wymieniona uszczelka pod głowicą, planowanie głowicy no i zaczynają sie schody.
POMPA.
Silnik om 606 zainstalowany w mojej 126 wyposażony jest w pompę fabrycznie dopasowaną do tego silnika. Jak pewnie wszystkim wiadomo pompa ta sterowana jest elekrtycznie. W moim przypadku wiązka kabli wychodząca z pompy idzie do NIKĄD...
Po przeszukaniu internetu wzdłuż i wszerz dowiedziałem się iż do 606 turbo można zainstalować pompę z 603 turbo. Tak się akurat składa iż jestem posiadaczem takiej pompy lecz... i znów schody.
Pompa którą posiadam pochodzi z w124 300d turbo o mocy 143 km a z tego co wyczytałem 606 potrzebuje pompę z w140 s350 o mocy 150 km.
PYTANIA
1- Czy ktoś z was próbował odpalić 606 turbo na pompie wtryskowej z 603 turbo?
2- Koszt pompy z s350 to około 1300 zł (najtańsza jaką znalazłem) więc może lepiej przeszczepić komputer (sterowanie pompy) do mojej 126 z jakiegoś okularnika? Dużo z tym kłopotu? ( z tego co mi wiadomo to na 100% immobilizer)
3 - Jakieś dobre rady mile widziane
0
W126. Om 606 + pompa wtryskowa z 603
Rozpoczęty przez Safarri, lis 07 2014 19:28
12 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 07 listopada 2014 - 19:28
#2
Napisano 07 listopada 2014 - 20:15
1. to chyba dość popularny przeszczep
2. brak informacji
3. rozwiązanie numer 1
2. brak informacji
3. rozwiązanie numer 1
#3
Napisano 12 listopada 2014 - 00:11
Ja Ci zrobie pompe ze osiagniesz ori moc. Wyjedzaja odemnie om605 z lepsza moca niz w serii na mechanicznych pompach. Jedynie powiem ze pompa z 3.5 TD tez ma te same tłoczki w pompie co 3.0 TD
#4
Napisano 12 listopada 2014 - 00:13
Użytkownik Safarri dnia 07 listopada 2014 - 19:28 napisał
Pompa którą posiadam pochodzi z w124 300d turbo o mocy 143 km a z tego co wyczytałem 606 potrzebuje pompę z w140 s350 o mocy 150 km.
napisałem wyzej, sa to te same pompy. Niektorzy pisali ze inne wałki w pompie, ale to tez bujda
#5
Napisano 12 listopada 2014 - 17:33
Dzięki też w sumie przypuszczałem że są to te same pompy.
Zaholowałem dziś szejka do mojego mechanika (facet pracował kilka lat w serwisie MB) więc za kilka dni będzie wiadomo czy oprócz pompy jeszcze z czymś innym trzeba sie będzie bawić.
Zaholowałem dziś szejka do mojego mechanika (facet pracował kilka lat w serwisie MB) więc za kilka dni będzie wiadomo czy oprócz pompy jeszcze z czymś innym trzeba sie będzie bawić.
#6
Napisano 12 listopada 2014 - 20:03
Podłącze się pod temat, tyle że do silnika OM605 turbo, okazało się że było immo a ja nie miałem kluczyka, wyjąłem sama wiązkę z kompem. Teraz nie wiem czy kupować pompę od om602 za kwotę ~400zł czy dać sterownik do usunięcia immo? (i czy wogóle jest to możliwe w tym sterowniku?)
Silnik nie rozbierany nigdy, przebieg 250tyś, trochę szkoda ruszać pompy....
Silnik nie rozbierany nigdy, przebieg 250tyś, trochę szkoda ruszać pompy....
#7
Napisano 17 listopada 2014 - 18:15
om 606 z pompą 603 gra lepiej niż metalika. Już wkrótce motor ląduje w coupe
#8
Napisano 29 kwietnia 2017 - 09:22
odgrzeje kotleta, mam silnik ze 124 om606 z którego kiedyś sprzedałem pompę wtryskową, teraz mam pomysł na ten silnik ale mam pompę z om603 110km. Czy śmiało mogę montować tą pompę? Czy potrzebne są jakieś modyfikacje aby silnik pracował poprawnie? Czy tylko kwestia ustawienia zapłonu / kąta wtrysku i będzie ok?
#9
Napisano 29 kwietnia 2017 - 20:13
Jak om 606 wolnossacy to śmiało montuj.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[124] Pompa hamulcowa schemat |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Damian85 |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
silnik OM606 instalacja elektryczna |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zibi111 |
|
||
Pompa paliwa w124 om603 2,5td problem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Sylwek12321 |
|
||
[w124] OM606 - terkotanie silnika na niskich obrotach - kiwaczka? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | PowitanieSlonca |
|