Cytat
Działa kolego to silnik na ON i PB i lpg. Dlaczego mercedes w to nie idzie? nie robi prototypów? Bo nasikanie do baku było by zbyt proste aby na tym jeździć.
pozyskiwanie wodoru to mimowszystko nie jest banalne zajęcie. wiemy, że wodór jest wykorzystywany w silnikach spalinowych np. w lotnictwie. dlaczego nie wchodzi to w życie w cywilnych pojazdach ? są ludzie, a raczej właściciele koncernów paliwowych którzy wiele zrobią, a nawet bardzo wiele aby był popyt na rope. dlatego tak dużo alternatyw ginie, a producenci samochodów zbytnio nie kombinują.
wszyscy wiemy, że wodór jest super paliwem, ekologicznym, mógłby być tani, nigdy się nie skończy, a dalej jeździmy na drogich nieekologicznych paliwach które trują nas i planete.. wszyscy boją się wykończenia złóż ropy, ale nie musielibyśmy nawet do tego dopuszczać. póki co mamy wojny o rope, a inne kraje opierają gospodarkę na paliwach. niektórych by dotknęła duża bieda gdyby niebyło popytu na rope na której robią obecnie miliardy. a pozysk i sprzedaż wodoru była by mniej opłacalna i większość państw mogłaby produkować paliwo dla siebie, czyli nie było by takiego zbytu jak teraz na rope. kilka państw sprzedaje rope na cały świat.
przypominam również, że kiedyś lpg było inaczej traktowane niż teraz. nie działało zbyt dobrze, strzelało w kolektorach, ludzie się bali, twierdzili że to niszczy silniki itd... aż wkońcu się przyjeło i jest powszechnie stosowane. tak samo będzie z innymi "nowymi" paliwami które istniały od zawsze, ale nigdy nie napędzały cywilnych pojazdów.
Cytat
najlepsze to by było wlewac wode do zbiornika, nastepnie jakies urzadzenie w samochodzie rozdzielajace wode na wodor i tlen i wykorzystywanie wodoru do ogniw paliwowych ktore by wytwarzały prad i napedzały silnik/silniki elektryczne
bezsensu. dlaczego ?
po1. i najważniejsze - jak już masz własną produkcje wodoru w samochodzie, to po co ci dwa silniki, skoro napędzać można główny spalinowy wodorem ?
po2. bilans strat w tym wypadku byłby ogromny, ponieważ do produkcji wodoru potrzeba energii elektrycznej, aby powstał wodór. konstrukcja generatora wodoru który napędza silnik spalinowy, a silnik ten napędza generator wodoru, to już jest wielkie wyzwanie, a teraz ten sam silnik wykorzystujesz do napędzania generatoru i napędzania silnika elektrycznego, co jest mało realne.
póki co mowa o niewielkich generatorach które zaspokajają silnik tylko w 20-30 %. gdyby ten poziom poszedł do 50-80% było by nieźle, 1.9 palący 2-3 litry ^^
tak tak poczytacie o mega generatorach 30-60% ale w praktyce to 20-30, pisząc jako realista, a nie opentany greenpeace' owiec.
ps. zapaleńcy sie nie pier*olą w tym temacie.
ostrzegam, podchodzenie sceptycznie do jakiegokolwiek tematu, czasem ratuje życie i rozczarowanie.
https://www.youtube....h?v=yjqkHhWUKOU
https://www.youtube....h?v=hiUGGIFpmWM
Użytkownik JuR edytował ten post 29 grudnia 2014 - 00:22