Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w201/w124] OM601 - problem z wtryskiwaczem


115 odpowiedzi w tym temacie

#111 Offline   snazik88


  • Postów: 122
  • Na forum od: 21 gru 2011
  • Miejscowość: Postolowo
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marca 2015 - 22:32

Bogdan to Ty nie rozumiesz. W fabryce dawali po jednej podkładce, bo pewnie koleś, który to składał mógł sobie dobierać do bólu w kilkudziesięciu grubościach. Co 0,05mm czyli nawet suwmiarka tego nie zmierzysz. ONE NIE SĄ JEDNAKOWEJ GRUBOSCI. Jak ktoś wymienia, to już raczej takiej możliwości nie będzie miał, zresztą i sprężyna się uklepuje i korpus tez. I wtedy ta jedna nie wystarcza. No chyba ze komuś rozrzut po kilkanaście bar różnicy nie robi, to składa jak leci...

Użytkownik snazik88 edytował ten post 25 marca 2015 - 22:45




#112 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 26 marca 2015 - 00:21

Ja podkładki sobie dorobiłem i je szlifowałem. Tak długo aż uzyskałem to co chciałem czyli odpowiednie równe ciśnienie otwarcia. Cierpliwość zalecana.

#113 Offline   snazik88


  • Postów: 122
  • Na forum od: 21 gru 2011
  • Miejscowość: Postolowo
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2015 - 00:43

Oczywiście, że tak:)"Przecietny" zjadacz chleba nie wyda paru stow na zestaw podkładek, żeby potem gnily w szufladzie.

#114 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 29 marca 2015 - 10:57

Wyświetl postUżytkownik snazik88 dnia 25 marca 2015 - 22:32 napisał

Bogdan to Ty nie rozumiesz. W fabryce dawali po jednej podkładce, bo pewnie koleś, który to składał mógł sobie dobierać do bólu w kilkudziesięciu grubościach. Co 0,05mm czyli nawet suwmiarka tego nie zmierzysz. ONE NIE SĄ JEDNAKOWEJ GRUBOSCI. Jak ktoś wymienia, to już raczej takiej możliwości nie będzie miał, zresztą i sprężyna się uklepuje i korpus tez. I wtedy ta jedna nie wystarcza. No chyba ze komuś rozrzut po kilkanaście bar różnicy nie robi, to składa jak leci...
He he zagalopowałeś się...ta podkładka jest standardowa we wszystkich wtryskiwaczach, ma wymiar 1.25mm....wtrysk który nie posiada po skręceniu 115at można korygować podkładkami ale jest to nieefektywne (opinia b.dobrego pompiarza) taki wtrysk który nie ma 110-120at to złom....niechaj ktoś zrobi test- skręć wtrysk z OM601/602 i udając laika zawieź go do regulacji....zapytaj czy był ok a jak nie to czy go wyregulował, w domu go rozkręć i uwierz że na 100 przypadków znajdziesz z 1-2 popodkładane....druga sprawa- wtrysk popodkładany sprawdz na zimno i na ciepło- zdziwisz się jak jest różnica...

#115 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 29 marca 2015 - 23:56

U mnie rozrzut był duży w ciśnieniach, różnice były powyżej 15 bar nawet. Wyregulowałem wszystkie równo podkładkami i chodzi miło jak trzeba, ale kosztowało to sporo czasu bo każdą podkładkę musiałem szlifować i metodą przybliżeń dostałem co chciałem. A skręceniem nie ustawia się ciśnienia otwarcia :E

#116 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 08 czerwca 2015 - 07:56

Problem jednak nadal istnieje.. po tylu km problem nie ustał. Nadal stuka, z ta roznica,ze na zimnym klepie, a na cieplym poklepuje delikatnie. Chyba znow się wezmę za ten wtrysk i zawioze do jakiegos speca. Nie ma ktos samego korpusu do sprzedania? Om601 ..








Podobne tematy Zwiń