Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w201/w124] OM601 - problem z wtryskiwaczem


115 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 16 lutego 2015 - 21:00

Witajcie. Mam problem z ktorym nie mogę się uporać. Jakis czas temu byly wymieniane koncowki we wtryskach, oczywiscie wymiana i regulacja. Po jakims czasie silnik chodzil jak benzynka, cichutko. Pewnego razu zauwazylem ,ze paliwo wycieka przy nakretkach przewodu wtryskowego - co dziwne, przy pompie i przy wtrysku na gorze przy przewodzie,a silnik kulawo chodzil. Sprawdzilem poza autem wtrysk podlaczajac go z boku do pompy przewodem i krecąc - zero zeakcji, jakby byl zawieszony. Rozkrecilem go i skrecilem jeszcze raz. Przy okazji ułamał mi sie przewod wiec kupilem nowy. Po ponownym zlozeniu juz dzialal. Ale klekotał, wiec zawiozlem do speca. Cisnienie ok, pylenie ok. No i tak caly czas klekocze na tym wtrysku. Oststnio wzialem sie za to bo mnie to juz irytuje mocno. Zamienilem miejscami wtryski, i klekot przeniósł się tam gdzie wsadzilem felerny wtrysk... po poluzowaniu przewodu, stukanie ustaje. Bylem juz w kilku zakladach i w kazdym mowia ,ze nie ma prawa stukać, bo wszystko ok.. a mnie juz szlag trafia. Pozostale chodzą super. Stukanie rosnie z obrotami i cichnie w okolicach 1200 obr, przy schodzeniu z obrotow nie stuka, przy hamowaniu siknikiem rownież nie. A piszę to dlatego ponieważ nie sa to popychacze. Brak mi sił. Nie mam skad wsadzic inny wtrysk ,ewentualnie od 2.5d ale tam sa inne końcówki i cisnienie chyba też. Jakieś pomysły? Zauwazylem też,ze po skreceniu wtrysku, końcówka nie jest usadowiona na środku tylko lekko przy krawędzi. Wg.speców, nie ma to znaczenia.. hm. Wg.mnie moze mieć .
Pozdrawiam



#2 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 16 lutego 2015 - 21:42

Wyświetl postUżytkownik daru dnia 16 lutego 2015 - 21:00 napisał

końcówka nie jest usadowiona na środku tylko lekko przy krawędzi

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Te z ściętym czopikiem są dla 5-6 cyl. silnika. Jakie masz pozostałe wtryski?

A może ta jedna końcówka po prostu ma wadę fabryczną i tyle? Skoro pozostałe chodzą dobrze.

#3 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 246
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2015 - 02:05

JW, Wada fabryczna. Obecnie robionę są części zamienne czy tez oryginały na skalę masową więc mm w tą czy tamtą już nie będzie odpowiadał normą.

#4 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 17 lutego 2015 - 06:49

Iglica leży ok, ale sam wtryskiwacz wzgledem korpusu jest przesunięty. Nie wiem jak pozostałe,ale wg.serwisantow nie powinno miec to wplywu. Dodam,ze ten wtrysk wczesniej chodził ok.

#5 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 17 lutego 2015 - 07:15

Dodatkowo, zalozylem na probę koncowke topran , i bylo jeszcze gorzej-klepalo niemiłosiernie. Koncowki sa takie jakie powinny byc do om601.

Tak chodził kiedyś:


A tak chodzi dziś:

Użytkownik daru edytował ten post 17 lutego 2015 - 07:18


#6 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 17 lutego 2015 - 09:33

Jedz na szrot kup jakis wtrysk od 4 cylindrowca, jedz ja sprawdz u pompiarza, jak bedzie ok załóż i zobacz co bedzie sie dzialo, albo jak nie chce Ci sie nic robic to wlej mixolu i walnij ze 100km z wieksza predkoscia, moze sie ułozy.

#7 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 17 lutego 2015 - 12:42

Póki co to zaleje mieszanka mixolu. Jeden wtrysk nie tak latwo kupic. No i sa dwa rodzaje, ja mam ten z gwintem zaraz przy koncowce, i je wkreca sie pod lekkim kątem. Jezeli ktos ma jeszcxe jakies pomysły-zapraszam do dyskusji

#8 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 17 lutego 2015 - 15:02

Dolalem prawie litr przy mocnej rezerwie ale zero poprawy

#9 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2015 - 15:34

Wyświetl postUżytkownik daru dnia 17 lutego 2015 - 15:02 napisał

Dolalem prawie litr przy mocnej rezerwie ale zero poprawy
Wg badań umieszczonych na forum Alfy Romeo olej do 2T powinno się stosować w proporcji 1:200-300.

A z własnego doświadczenia, wiem, że trochę km trzeba zrobić, żeby efekt był widoczny.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 17 lutego 2015 - 15:34


#10 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 17 lutego 2015 - 15:37

Wiem o tym. Dzis planuje troche pojezdzic, gylko dotankuje troche ropki.

W takim razie, czy po zalozeniu nowej koncowki cxy po jakiejkolwiek regulacji cisza nie powinna nastapic odrazu?

Użytkownik daru edytował ten post 17 lutego 2015 - 15:40









Podobne tematy Zwiń