Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M111 - Przegrzewa się 


48 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   190tker


  • Postów: 107
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 23 kwietnia 2015 - 16:16

Termostat (wahler) nowy, wiskoza sprawna - nie zatrzymuje się, schładza na postoju pracuje przy przegazówkach.
Silnik po starcie i nagrzaniu pracuje około 20min prawidłowo, później uzyskuje temperature 100stopni i leci ona już głównie w górę i tak w trakcie jazdy po mieście (mocniej oczywiście przy korkach) jest praktycznie cały czas 100-110stopni. Dziwna sprawa jest taka że po starcie węże są zassane, korek zbiorniczka jest też mocno zassany. Gdy przy nagrzanym silniku chce odkręcić zbiorniczek to wypada z niego sporo powietrza pod ciśnieniem, czyli sytuacja jest odwrotna... w sumie dziwi mnie ze cisnienie jeszcze nie rozsadziło zbiorniczka. Gdy w ten sposób jakby "odpowietrze' układ na rozgrzanym silniku to wtedy silnik ponownie pracuje w normalnej temperaturze przez około 20min. Wydaje mi się że w korku jest rodzaj termostatu, właśnie takiego odpowietrznika - myślicie że to może być to?

Użytkownik 190tker edytował ten post 23 kwietnia 2015 - 16:19




#2 Offline   banan


  • Postów: 49
  • Na forum od: 23 gru 2013
  • Miejscowość: 3miasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Daihatsu Charade :))

Napisano 23 kwietnia 2015 - 21:46

Zamiast szukać przyczyny pod maską, sprawdź, czy wskaźnik pokazuje poprawnie temperaturę :). Znajdź charakterystykę czujnika i sprawdź go miernikiem uniwersalnym. A co do korka, to wymień jeśli nie spuszcza nadmiaru ciśnienia wg Ciebie

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 28 kwietnia 2015 - 09:46


#3 Offline   190tker


  • Postów: 107
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 23 kwietnia 2015 - 21:58

Toś mi pomógł... ;) Wskaźnik działa prawidłowo, sprawdzałem wcześniej, poza tym objawy z wężami, wywalającą w górę wodą mówią raczej za tym że jest to problem związany z układem a nie wskaźnikiem. Jeżeli chodzi o korek - właśnie dlatego zadałem pytanie żeby dowiedzieć się czy ma on spuszczać wzrastające ciśnienie w układzie czy nie. Objawy są dość dziwne i zastanawiam się czy nie jest to wina uszczelki pod głowicą bo pompe wody bym raczej w tym wypadku wykluczył.

#4 Offline   kaczmar52


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 kwi 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 kwietnia 2015 - 21:24

Może byc wina uszczelki. Sprawdź czy płyn się nie miesza z olejem albo czy nie masz wycieków oleju na zewnątrz bloku

#5 Offline   190tker


  • Postów: 107
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 27 kwietnia 2015 - 20:20

Ktoś ma pomysły? Węże są zassane często podczas jazdy, dziś wlałem płukankę i gdy odstawiłem auto znikneło mi sporo płynu na postoju - tak jakby zagotował się i wyleciał górą... W zbiorniczku czysto, olej też czysty a sam silnik pracuje poprawnie. Pomóżcie

#6 Offline   banan


  • Postów: 49
  • Na forum od: 23 gru 2013
  • Miejscowość: 3miasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Daihatsu Charade :))

Napisano 27 kwietnia 2015 - 20:59

A wąchałeś spaliny :)?

#7 Offline   demer


  • Postów: 45
  • Na forum od: 13 wrz 2013
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 maja 2015 - 16:36

Witam.

Mialem podobny problem. Zaczelo sie po wymianie chlodnicy (uzywana BEHR - stan wizualny dobry) W zime bylo ok ale przyszly cieplejsze dni i zaczelo sie kokodzambo. Temperatura pod 100C i moze nawet Ciut wiecej. Ogrzewanie na full, zeby odprowadzic cieplo.

Wymienilem termostat, czujniki temperatury, wisko i nadal jest kaszana. Wychodzi na to ze chlodnica jest niewydolna. Kupilem oryginal, aczkolwiek używke. Mam wątpliwosci czy dobrą gosc mi sprzedal. Moze to nie od tego modelu, a moze jest zasyfiona w srodku. Nie wiem. Potrzebuje kupic nowa, ale nie mam pojecia jaką dobrać i gdzie zeby bylo w miare w rozsądnych pieniądzach.
Obecnie mam BEHR (na tabliczce znamionowej jest: BEHR 21.921 a pod spodem 124 500 00 02)
Mercedes W124 300DT '94 automat, klima, prawdopodobnie 108kW

Co zrobić, jak życ? ;)

#8 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 maja 2015 - 16:45

Wyświetl postUżytkownik demer dnia 05 maja 2015 - 16:36 napisał

Obecnie mam BEHR (na tabliczce znamionowej jest: BEHR 21.921 a pod spodem 124 500 00 02)

To samo wychodzi z katalogu EPC.

#9 Offline   demer


  • Postów: 45
  • Na forum od: 13 wrz 2013
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 maja 2015 - 16:53

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 05 maja 2015 - 16:45 napisał

To samo wychodzi z katalogu EPC.

Czyli chlodnice mam dobra, w sensie modelu, tylko zapchana pewnie w srodku. Jakies pomysly? Tzn pomysl mam - nowa chlodnica. Co kupic? Zeby sie nie wyplukac do reszty, bo zamiast zaczac od chlodnicy to wymienilem wszystko oprocz niej :P
Znalazlem ale za 750zl :/ Ktos cos tanszego zna?

#10 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 05 maja 2015 - 18:59

http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=35b42e25&cat[cmf]=32f&cat[cmo]=35b&cat[cve]=15cc&cat[art]=91190&cat[atg]=11c140a&offset=0&sort=1

Co prawda jest napisane że chwilowo niedostępna, ale możesz zadzwonić.








Podobne tematy Zwiń