Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Wymiana płynu chłodniczego


66 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 22 kwietnia 2008 - 21:36

Witam Panowie,
Jesli był juz taki temat to sorry, ale nie mogłem znaleźć interesujących mnie informacji. Mam pytanie jak wymienić płyn chłodniczy. Wiem tylko, że trzeba odkrecic jakas śrube u dołu chłodnicy i pod blokiem silnika. Pozatym co później wlać. Jaki płyn polecacie, ile i jak go rozcieńczyć. Dodam, że chodzi o silnik M104.



#2 Offline   gulin


  • Postów: 154
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Grudziądz

Napisano 22 kwietnia 2008 - 21:44

ja naprzykład jeżdże na QAL (orlen),ale tylko dlatego,że ma fajny rażąco zielony kolorek,niedość,że fajnie wygląda to zaraz widać jak mi gdzieś ucieka... :zeby:

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 22 kwietnia 2008 - 21:47

gulin napisał:

ja naprzykład jeżdże na QAL (orlen),ale tylko dlatego,że ma fajny rażąco zielony kolorek,

A jak w smaku? Bo ja wolę koncentrat :zeby:

#4 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 kwietnia 2008 - 21:55

Z danych wynika, ze pojemnosc ukladu to 9l. W jakim stanie jest plyn? Jezeli wyglada calkiem niezle, to na Twoim miejscu zrobilbym tak, ze spuscilbym tylko z chlodnicy (stanac autem nosem w dol) i wlal 5 l koncentratu, reszte dopelnic woda destylowana.

Jak wymienic? Jestem pewny, ze gdzies to bylo...
Spuszczasz plyn, zalewasz nowy, odpalasz czekasz az sie zagrzeje (temp otwarcia termostatu), uzupelniasz jezeli jest taka koniecznosc i zakrecasz korek. Tak jak Rob dodal, ogrzewanie na maxa trzeba wlaczyc. Przy spuszczaniu ogrzewanie rowniez wlaczone (kluczyk przekrecony tak zeby dmuchalo w srodku, ale nie odpalony silnik).

#5 Offline   gulin


  • Postów: 154
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Grudziądz

Napisano 22 kwietnia 2008 - 21:58

Rob nie nabijaj się,myślę,że płyny ogólnodostępne nie różnią się bardzo od siebie,kolega chciał aby mu polecić to mu polecam,a mój argument jest wyżej...powiem więcej:aby kolorek był stale fajny-co rok se wymieniam(ok.50pln-bańka) koncentrat chłodzi i płyn chłodzi,a mój jeszcze wygląda...[/quote]

#6 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 22 kwietnia 2008 - 22:35

Tzn, ogólnie to jest tak, że pękła mi pokrywa od termostatu i wyj...ło mi ten płyn na połowe komory silnika. W zbiorniku wyrównawczym przez korek widze dno i chyba raczej nie ma w nim płynu, wiec mogło go wywalić w większej ilosci, a reszta poprostu została gdzies w chłodnicy lub w bloku, wiec myśle, że najlepiej byłoby odnowa zalać całość. Do układu wchodzi 9 litrów to wiem, ale jak to rozcieńczyc najlepiej? 5 litrów koncentratu i 4 litry wody destylowanej? I czy to jest ważne jakos od pojemności silnika jaki koncentrac nalać? Powiedzcie mi jeszcze coś na temat odpowiedniego płynu chłodniczego do tego silnika, bo ja nie mam jeszcze takiego doświadczenia :hmm: Młody jestem, ucze sie :mlot:

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 22 kwietnia 2008 - 22:39

elasto napisał:

5 litrów koncentratu i 4 litry wody destylowanej?

Znajdziesz takie info na butelce koncentratu, bo są różne. Generalnie rozcieńczając obniżamy odporność na mróz, ale nie tylko. Rozcieńcz tak aby wytrzymał - 30 stopni i będzie OK.

Chyba że jeździsz na Syberię to zalej czysty koncentrat ;-)

#8 Offline   slawquu


  • Postów: 182
  • Na forum od: 27 paź 2007
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D 90r. OM 602
  • Trzeci Mercedes:W124 200D 87r. OM601

Napisano 23 kwietnia 2008 - 07:07

polecam petrygo bądz borygo alu, do aut z aluminowymi chłodnicami, od lat wszystkie auta u nas w domu chodzą na tym i w zimie nie było nigdy niespodzianek

#9 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 23 kwietnia 2008 - 20:46

Dzięki panowie. Dzisiaj dokonałem operacji na mojej gwiazdce, jak narazie jest wszystko ok i mam nadzieje, że bedzie dobrze :pad:

#10 Offline   lukasz_lbn


  • Postów: 65
  • Na forum od: 02 lut 2009
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 11 lutego 2009 - 01:34

Witam, szukałem szukałem i nie znalazłem. Posiadam MB 124 E230 benzyna i chciałem wymienić płyn chłodniczy. Spuściłem z chłodnicy i zalałem nowy ( weszło 5l). Doczytałem się że powinno wejść ok 9l. Podobno trzeba spuścić i wymienić jeszcze w jakimś bloku. I moje pytanie gdzie to się spuszcza w tym bloku dokładnie bo nie mam zielonego pojęcie gdzie to może być. Z góry dziękuję za pomoc.








Podobne tematy Zwiń