Witam Panowie,
Jesli był juz taki temat to sorry, ale nie mogłem znaleźć interesujących mnie informacji. Mam pytanie jak wymienić płyn chłodniczy. Wiem tylko, że trzeba odkrecic jakas śrube u dołu chłodnicy i pod blokiem silnika. Pozatym co później wlać. Jaki płyn polecacie, ile i jak go rozcieńczyć. Dodam, że chodzi o silnik M104.
1
[w124] Wymiana płynu chłodniczego
Rozpoczęty przez Gość_elasto_, kwi 22 2008 21:36
66 odpowiedzi w tym temacie
#1 Gość__
Napisano 22 kwietnia 2008 - 21:36
#2
Napisano 22 kwietnia 2008 - 21:44
ja naprzykład jeżdże na QAL (orlen),ale tylko dlatego,że ma fajny rażąco zielony kolorek,niedość,że fajnie wygląda to zaraz widać jak mi gdzieś ucieka...
#3
Napisano 22 kwietnia 2008 - 21:47
gulin napisał:
ja naprzykład jeżdże na QAL (orlen),ale tylko dlatego,że ma fajny rażąco zielony kolorek,
A jak w smaku? Bo ja wolę koncentrat
#4
Napisano 22 kwietnia 2008 - 21:55
Z danych wynika, ze pojemnosc ukladu to 9l. W jakim stanie jest plyn? Jezeli wyglada calkiem niezle, to na Twoim miejscu zrobilbym tak, ze spuscilbym tylko z chlodnicy (stanac autem nosem w dol) i wlal 5 l koncentratu, reszte dopelnic woda destylowana.
Jak wymienic? Jestem pewny, ze gdzies to bylo...
Spuszczasz plyn, zalewasz nowy, odpalasz czekasz az sie zagrzeje (temp otwarcia termostatu), uzupelniasz jezeli jest taka koniecznosc i zakrecasz korek. Tak jak Rob dodal, ogrzewanie na maxa trzeba wlaczyc. Przy spuszczaniu ogrzewanie rowniez wlaczone (kluczyk przekrecony tak zeby dmuchalo w srodku, ale nie odpalony silnik).
Jak wymienic? Jestem pewny, ze gdzies to bylo...
Spuszczasz plyn, zalewasz nowy, odpalasz czekasz az sie zagrzeje (temp otwarcia termostatu), uzupelniasz jezeli jest taka koniecznosc i zakrecasz korek. Tak jak Rob dodal, ogrzewanie na maxa trzeba wlaczyc. Przy spuszczaniu ogrzewanie rowniez wlaczone (kluczyk przekrecony tak zeby dmuchalo w srodku, ale nie odpalony silnik).
#5
Napisano 22 kwietnia 2008 - 21:58
Rob nie nabijaj się,myślę,że płyny ogólnodostępne nie różnią się bardzo od siebie,kolega chciał aby mu polecić to mu polecam,a mój argument jest wyżej...powiem więcej:aby kolorek był stale fajny-co rok se wymieniam(ok.50pln-bańka) koncentrat chłodzi i płyn chłodzi,a mój jeszcze wygląda...[/quote]
#6 Gość__
Napisano 22 kwietnia 2008 - 22:35
Tzn, ogólnie to jest tak, że pękła mi pokrywa od termostatu i wyj...ło mi ten płyn na połowe komory silnika. W zbiorniku wyrównawczym przez korek widze dno i chyba raczej nie ma w nim płynu, wiec mogło go wywalić w większej ilosci, a reszta poprostu została gdzies w chłodnicy lub w bloku, wiec myśle, że najlepiej byłoby odnowa zalać całość. Do układu wchodzi 9 litrów to wiem, ale jak to rozcieńczyc najlepiej? 5 litrów koncentratu i 4 litry wody destylowanej? I czy to jest ważne jakos od pojemności silnika jaki koncentrac nalać? Powiedzcie mi jeszcze coś na temat odpowiedniego płynu chłodniczego do tego silnika, bo ja nie mam jeszcze takiego doświadczenia Młody jestem, ucze sie
#7
Napisano 22 kwietnia 2008 - 22:39
elasto napisał:
5 litrów koncentratu i 4 litry wody destylowanej?
Znajdziesz takie info na butelce koncentratu, bo są różne. Generalnie rozcieńczając obniżamy odporność na mróz, ale nie tylko. Rozcieńcz tak aby wytrzymał - 30 stopni i będzie OK.
Chyba że jeździsz na Syberię to zalej czysty koncentrat ;-)
#8
Napisano 23 kwietnia 2008 - 07:07
polecam petrygo bądz borygo alu, do aut z aluminowymi chłodnicami, od lat wszystkie auta u nas w domu chodzą na tym i w zimie nie było nigdy niespodzianek
#9 Gość__
Napisano 23 kwietnia 2008 - 20:46
Dzięki panowie. Dzisiaj dokonałem operacji na mojej gwiazdce, jak narazie jest wszystko ok i mam nadzieje, że bedzie dobrze
#10
Napisano 11 lutego 2009 - 01:34
Witam, szukałem szukałem i nie znalazłem. Posiadam MB 124 E230 benzyna i chciałem wymienić płyn chłodniczy. Spuściłem z chłodnicy i zalałem nowy ( weszło 5l). Doczytałem się że powinno wejść ok 9l. Podobno trzeba spuścić i wymienić jeszcze w jakimś bloku. I moje pytanie gdzie to się spuszcza w tym bloku dokładnie bo nie mam zielonego pojęcie gdzie to może być. Z góry dziękuję za pomoc.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|