Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Ciśnienie układu klimatyzacji.


47 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 21 lipca 2015 - 19:11

m00n, He nie czytasz galerii i nie wiesz że walczyłem z tym u siebie :mrgreen: , a ja nie czytam technicznego ... :E
Generalnie walczyłem z tym u siebie i wszystko wróciło do normy ;)
Czujniki są dwa elektryczny od temperatury i od ciśnienia i oba powinny załączać wentylatory. Wtedy ciśnienie spada. Załącz wentylatory na krótko i wtedy zrób test.
Ja tak zrobiłem i ciśnienie spadło niewiele i powoli zaczęło wzrastać, dlatego pojechałem na "poprawkę nabicia" i zrobili to tak jak mercedes przewidywał, a nie na doświadczenie i problem znikł.
Zaworu nie wymienisz bez zdjęcia dechy i wyrwania pudełka z nagrzewnicą i skraplaczem.
Niestety mercedes z gorącem słabo sobie radzi. Jednak po uruchomieniu klimy dowiedziałem się że visco mam w bardzo dobrym stanie i jak się zablokuje plus dwa wentylatory zapięte to szum że aż strach :mrgreen:



#12 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 22 lipca 2015 - 07:12

pawel14b3, U mnie wentylatory od klimy się załączają od razu przy starcie silnika i pracują jak odrzutowiec :D do tego mam nowiutki skraplacz BEHR-a także to nei problem temperatury u mnie. Podejrzewam ten zaworek Jesteś pewien że w 140 nie ma do niego dostępu od strony komory silnika? Powiesz coś więcej jak powinni nabić poprawnie? Bo może faktycznie za dużo oleju wbili.

m104, Czy ta pompka może mieć wpływ na pracę klimy? Zaworki wiem, że się czasem przywieszają pompka pewnie też raz działa raz nie. Jest to dosyć kosztowna wymiana, także nie chce na marne tego zrobić. Masz jakiś pomysł skąd na postoju bierze się taka temperatura na nagrzewnicy? Ciężko potem nawet tą temperaturę zbić podczas jazdy. A dopóki jeżdże to temperatura na parowniku i nagrzewnicy wacha się 4-6 stopni celsjusza. Zatrzymam się i po ruszeniu jest na nagrzewnicy 40 i 70 stopni a na parowniku 10-12 się robi no i klima nie chłodzi (kompresor działa) Jest jeszcze jedna myśl ale to by już zabawne było :) Żeby włączyć odczyt parametrów bieżących klimy trzeba przytrzymać przycisk REST. Podczas jazdy jeżdze na tym i sprawdzam sobie temperatury. Czy jak wyłącze silniki to REST nie zamienia się w dogrzewanie kabiny i stąd ta temperatura :) ?

#13 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2015 - 07:28

Ktoś chyba ostatnio opisywał problemy z tą pompką i chyba chociaż nie jest ona potrzebna do klimatyzacji, to generowała jakieś problemy,

Rest to ogrzewanie szczątkowe. Na pewno ma możliwość grzania, nie wiem, jak się zachowa, gdy w kabinie masz gorąco i je włączysz - czy będzie dmuchało ciepłym, czy zimnym. Kluczowym elementem "rest" jest ta pompka - bez niej nie będziesz miał cyrkulacji przez nagrzewnicę - silnik przecież wtedy nie pracuje. Zastanawia mnie jeszcze różnica temperatury między stronami nagrzewnicy - powinny być takie same. Może to świadczyć o jakichś problemach z elektrozaworami. Jakie masz temperatury na nagrzewnicy, jak temp. na panelu dasz na max ?

Wentylatory skraplacza pracują na 1 biegu po włączeniu klimy ? Podjechałbym do "klimatologów" i zapiął zegary. Będzie widać, czy ciśnienie faktycznie jest za wysokie, czy to np. uszkodzenie czujnika.

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 22 lipca 2015 - 07:12 napisał

U mnie wentylatory od klimy się załączają od razu przy starcie silnika i pracują jak odrzutowiec

Od razu po starcie silnika, czy po starcie silnika z włączoną klimą ?

#14 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 22 lipca 2015 - 07:43

m104, Po starcie z włączoną klimą. Jak wyłączę klimę to nie pracują.

#15 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 22 lipca 2015 - 08:18

m104, Jeszcze pytanie odnośnie czujników. Czy ten czujnik z którego sterownik klimy zczytuję wartość ciśnienia jest w skraplaczu czy gdzie indziej? Czy kojarzysz czy dostęp do zaworka rozpręznego jest od strony ściany grodziowej czy trzeba wyjmować parownik?

#16 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2015 - 08:57

Tu masz o zaworze rozprężnym. Wygląda, że jest dostęp od podszybia

http://jasonation.tistory.com/29

Czujnik ciśnienia w układzie jest przy osuszaczu.

#17 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 22 lipca 2015 - 10:14

m104, Ok zamówiłem nowy filtr, osuszacz i zawór rozprężny. Ile ml oleju powinno być książkowo w układzie? Czy podczas ściągania płynu tą maszyną ściągają też olej z kompresora tak że po ściągnięciu nie ma oleju wcale w układzie? I jeszcze mam pytanie co do działania nagrzewnicy. Rozumiem, że podczas działania klimatyzacji na nagrzewnicę nie powinien być podawany gorący płyn bo wtedy ogrzewa ona powietrze lecące z nawiewu i niweluje działanie klimatyzacji? Nie rozumiem o co chodzi, że podczas jazdy oba czujniki na nagrzewnicy pokazują 4-6 stopni a po krótkim postoju 40 i 70. Dziś jeszcze nad tym posiedzę.

#18 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 22 lipca 2015 - 11:43

U mnie wentylatory nie załączają się wraz ze startem klimy. Sprawdzam na wyświetlaczach to jak ciśnienie dobije do 19-20 bar załączają się i zbijają do 12-15 i off. Jak temperatura płynu złapie 100 stopni to też się włączają i chodzą do jakich 94 stopni. Podczas jazdy ciśnienie jest 11bar przy ostrzejszej jeździe dochodzi do max 15

Co do nabijania to nie wiem co on tam zmienił/poprawił, ale przy mnie dzwonił do znajomego z aso i dostawał instrukcje

Ja na Twoim miejscu zbadałbym elektrozawory te pod maską i zanim zaczniesz wydawać kasę to je podmienił i przede wszystkim sprawdził, czy są one właśnie od Twojego auta. Często one ciekną lub szlag je trafia i wymieniane są na takie dostępne, więc różnie może być

Tak gdy załączysz klimę nagrzewnica powinna zostać zamknięta.



P.S. Ten japoniec ma takie same koła, czyli fabrycznie wychodziły w chromie ;)

Użytkownik pawel14b3 edytował ten post 22 lipca 2015 - 12:07


#19 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 22 lipca 2015 - 19:29

Obserwacji ciąg dalszy.
Klima działa jak się jeździ non stop tu sie nic nie zmieniło. Co zauważyłem i na pewno nie było tego wcześniej. Wentylatory od klimy kręcą się non stop czy klima włączona czy wyłączona czy nawet jak panel w pozycji 0 jest. Do tej pory jeździłem bez załączonej klimy i te wentylatory się nie kręciły. Czy podczas wymiany chłodnicy klimy mogli jakos źle je podłączyć?

Teraz sprawa nagrzewnicy - Po odpaleniu silnika temperatura na obydwu czujnikach bardzo szybko podskakuje do 40 czasami do 60 różnie. Oba zaworki ogrzewania są gorące i ogólnie jest ciepło w tych okolicach. Na parowniku też potrafi do 40 wtedy skoczyć. Jak silniki pochodzi trochę na jałowch to temperatura na nagrzewnicy i parowniku zaczyna spadać i zatrzymuje się na ok 24 stopniach. Niżej nie schodzi. Oczywiście klima wtedy nie działa.

Aha zerknąłem na wydruk i oleju napełnili 30 ml.

Użytkownik m00n edytował ten post 22 lipca 2015 - 19:30


#20 Offline   nudziarz


  • Postów: 107
  • Na forum od: 29 sie 2014
  • Miejscowość: Warmia
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat 125p

Napisano 22 lipca 2015 - 19:53

Wg tabel Hella Service ilość czynnika:

W140 < VIN 1A 128 373
1200 g,
klimatyzacja z tyłu 1400 g.

W140 > VIN 1A 128 374 R
1150 g,
klimatyzacja z tyłu 1250 g.

Olej PAG 160 ml na cały układ.

Maszyna nie ściąga oleju z kompresora a jedynie odseparowuje olej ropuszczony w odessanym czynniku chłodniczym, przeważnie kilka - kilkadziesiąt gramów.
Po zmontowaniu nowego osuszacza trzeba zaaplikować dodatkowo ok. 15-20 g oleju a skraplacza ok. 30 g.








Podobne tematy Zwiń