Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] ABS - pali się kontrolka



97 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   stradlin


  • Postów: 31
  • Na forum od: 20 mar 2015
  • Miejscowość: Jelenia Gora
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Opel Astra V 1.4T

Napisano 04 lutego 2016 - 12:16

I to na 100% będzie to.
Jak jest duży mróz to padaka, musiałem ostatnio ze 3 razy aku ładować.
Super Panowie, dzięki!



#72 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 09 lutego 2016 - 21:23

Ludzie pomóżcie bo trace nadzieje.
Kontrolka ABS zapala sie odrazu po przekreceniu kluczyka w pozycje rozruchu i swieci dalej po odpaleniu.
Sprawdziłem , wszystkie czujniki, zmieniłem srebrny przekaznik, zmieniłem sterownik ABS, zregenerowałem alternator. Dziś wziałem sie do pomiarów multimetrem i porownywania wynikow z wynikami za auta ze sprawnym ABS.
Róznica jedyna jaką wyłapałem to ilosc cykniec pompy ABS po wpieciu sterownika ABS do insatlacji, w spawnym są to wyraznie 3 cyknieia a w uszkodzonym 2.
Pomierzyłem wtyczki wchodzace na pompe ABS i w aucie z niedziałajacym ABS brakuje napiecia (1,76V- takie jest w aucie ze sprawnym ABS) na 4 pinie(zołty kabelek z zielonym paskiem),postanowiłem go (ten kabelek) sprawdzic przy samym sterowniku, tam juz cos sie dzieje ale zdecydowanie za mało (0,12V)
Zasilanie na sterownik ABS dochodzi 3 róznymi kabellkami tak samo jak w aucie ze sprawnym ABS.
Prosze znawców tematu o pomoc, bo grozi mi przedwczesne osiwienie.

#73 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2016 - 21:35

Ewidentnie brakuje zasilania. Poszukaj uszkodzeń przewodu zasilającego w okolicy srebrnego przekaźnika.

#74 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 10 lutego 2016 - 10:44

Zasilanie na bank jest, napisalem przeciez ze dochodzi do wtyczki sterownika trzema niezaleznymi drogami, min dochodzi przewodem idacym bezposrednio ze srebrnego przkaznika (przewod ten wychodzi z przekaznika jako podwojny i jedna zyła idzie na sterownik a druga bezposrednio na pompe ABS-na obu zyłach jest napiecie z akumulatora).

#75 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 11 lutego 2016 - 19:30

Może modulator ABS, sterownik robi samodiagnozę i coś mu nie gra :hmm: .

#76 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 11 lutego 2016 - 21:55

Mowisz o tym sterowniku za akumulatorem? Wymieniłem go na inny kupiony od forumowicza CHANG podobno 100% sprawny, zamienilem go tez z innym strownikiem z auta bez ASD ( ten jest na bank sprawny) i zawsze jest tak samo. Pali sie pomaranczowa MAŁPA.

#77 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 10 kwietnia 2016 - 15:04

Witam.

Auto to Mercedes S124 300TDT z ABS I ASD z 1992r.

Od dłuzszego czasu walcze ze swiecacą kontorlką ABS, niestety nie da sie nijak zgasic. Wszystkie czujnik sprawdzone, sterownik i srebrny przekaznik tez.

Na domiar złego dołaczyła do niej kontrolka ASD, tzn po przekreceniu kluczyka robi sie test kontrolek zapalaja sie wszystkie kontrolki ( oprócz swiateł drogowych) łacznie z trójkątem na liczniku. Trojkąt gaśnie zaraz po odpaleniu a kontrolka w pasku pali sie dalej, swieca sobie tak razem ABS i ASD

Znalazłem instrukjcje jak odczytac błedy ASD, niestety zwieranie pinów 1 i 5 nie daje u mnie zadnych efektow. Kontrolka jak swieciła tak swieci i nawet na sekunde nie mrugnie. Co dziwne za pomoca tych samych pinów zwierając dłuzej kabelki moge wykasowac kontrolke ASD- wnioskuje z tego ze kabel ma przejscie do sterownika.

Ma ktos jakies pomysły, doswiadczenia?

Ps: Czy zasada autodiagnostyki tego(ASD) układu jest taka sama jak w przypadku KE-JET, tzn ze syganły wywołuje sie przez zwarcie do masy? Bo mam tester ke-jest i mogłbym go sprobowac podpiac, tylko musze miec pewnosc ze zasada jest taka sama.

#78 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 31 maja 2016 - 08:46

Witam.
Jak moge sprawdzic czy moduł ABS ma własciwe zasilanie?

#79 Offline   Marcinno


  • Postów: 11
  • Na forum od: 15 gru 2015
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 października 2016 - 16:05

Witam wszystkich


Posiadam mercedesa 190 w201 problem polega na braku abs i zapalającej się kontrolce po przejechaniu kilku metrów
wyczytałem ze to oznacza awarie któregoś czujnika ale nie umiem sprawdzić który
wiec spróbowałem wypiąć wtyczkę od strony pasażera i bez zmian dalej się kontrolka zapalała a gdy rozłączyłem od strony kierowcy mojemu zaskoczeniu kontrolka się nie zapala czy to może oznaczać ze to właśnie ten czujnik jest uszkodzony ?
Pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc

#80 Offline   turbocygan


  • Postów: 59
  • Na forum od: 19 sty 2016
  • Miejscowość: GK
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203 C200K M111

Napisano 19 grudnia 2017 - 11:52

Siemanko. Od niedawna kontrolka ABS zapala mi się po przekroczeniu ok. 80km/h. Czy to wskazuje na uszkodzony któryś czujnik?








Podobne tematy Zwiń