I to na 100% będzie to.
Jak jest duży mróz to padaka, musiałem ostatnio ze 3 razy aku ładować.
Super Panowie, dzięki!
1
97 odpowiedzi w tym temacie
#71
Napisano 04 lutego 2016 - 12:16
#72
Napisano 09 lutego 2016 - 21:23
Ludzie pomóżcie bo trace nadzieje.
Kontrolka ABS zapala sie odrazu po przekreceniu kluczyka w pozycje rozruchu i swieci dalej po odpaleniu.
Sprawdziłem , wszystkie czujniki, zmieniłem srebrny przekaznik, zmieniłem sterownik ABS, zregenerowałem alternator. Dziś wziałem sie do pomiarów multimetrem i porownywania wynikow z wynikami za auta ze sprawnym ABS.
Róznica jedyna jaką wyłapałem to ilosc cykniec pompy ABS po wpieciu sterownika ABS do insatlacji, w spawnym są to wyraznie 3 cyknieia a w uszkodzonym 2.
Pomierzyłem wtyczki wchodzace na pompe ABS i w aucie z niedziałajacym ABS brakuje napiecia (1,76V- takie jest w aucie ze sprawnym ABS) na 4 pinie(zołty kabelek z zielonym paskiem),postanowiłem go (ten kabelek) sprawdzic przy samym sterowniku, tam juz cos sie dzieje ale zdecydowanie za mało (0,12V)
Zasilanie na sterownik ABS dochodzi 3 róznymi kabellkami tak samo jak w aucie ze sprawnym ABS.
Prosze znawców tematu o pomoc, bo grozi mi przedwczesne osiwienie.
Kontrolka ABS zapala sie odrazu po przekreceniu kluczyka w pozycje rozruchu i swieci dalej po odpaleniu.
Sprawdziłem , wszystkie czujniki, zmieniłem srebrny przekaznik, zmieniłem sterownik ABS, zregenerowałem alternator. Dziś wziałem sie do pomiarów multimetrem i porownywania wynikow z wynikami za auta ze sprawnym ABS.
Róznica jedyna jaką wyłapałem to ilosc cykniec pompy ABS po wpieciu sterownika ABS do insatlacji, w spawnym są to wyraznie 3 cyknieia a w uszkodzonym 2.
Pomierzyłem wtyczki wchodzace na pompe ABS i w aucie z niedziałajacym ABS brakuje napiecia (1,76V- takie jest w aucie ze sprawnym ABS) na 4 pinie(zołty kabelek z zielonym paskiem),postanowiłem go (ten kabelek) sprawdzic przy samym sterowniku, tam juz cos sie dzieje ale zdecydowanie za mało (0,12V)
Zasilanie na sterownik ABS dochodzi 3 róznymi kabellkami tak samo jak w aucie ze sprawnym ABS.
Prosze znawców tematu o pomoc, bo grozi mi przedwczesne osiwienie.
#73
Napisano 09 lutego 2016 - 21:35
Ewidentnie brakuje zasilania. Poszukaj uszkodzeń przewodu zasilającego w okolicy srebrnego przekaźnika.
#74
Napisano 10 lutego 2016 - 10:44
Zasilanie na bank jest, napisalem przeciez ze dochodzi do wtyczki sterownika trzema niezaleznymi drogami, min dochodzi przewodem idacym bezposrednio ze srebrnego przkaznika (przewod ten wychodzi z przekaznika jako podwojny i jedna zyła idzie na sterownik a druga bezposrednio na pompe ABS-na obu zyłach jest napiecie z akumulatora).
#75
Napisano 11 lutego 2016 - 19:30
Może modulator ABS, sterownik robi samodiagnozę i coś mu nie gra .
#76
Napisano 11 lutego 2016 - 21:55
Mowisz o tym sterowniku za akumulatorem? Wymieniłem go na inny kupiony od forumowicza CHANG podobno 100% sprawny, zamienilem go tez z innym strownikiem z auta bez ASD ( ten jest na bank sprawny) i zawsze jest tak samo. Pali sie pomaranczowa MAŁPA.
#77
Napisano 10 kwietnia 2016 - 15:04
Witam.
Auto to Mercedes S124 300TDT z ABS I ASD z 1992r.
Od dłuzszego czasu walcze ze swiecacą kontorlką ABS, niestety nie da sie nijak zgasic. Wszystkie czujnik sprawdzone, sterownik i srebrny przekaznik tez.
Na domiar złego dołaczyła do niej kontrolka ASD, tzn po przekreceniu kluczyka robi sie test kontrolek zapalaja sie wszystkie kontrolki ( oprócz swiateł drogowych) łacznie z trójkątem na liczniku. Trojkąt gaśnie zaraz po odpaleniu a kontrolka w pasku pali sie dalej, swieca sobie tak razem ABS i ASD
Znalazłem instrukjcje jak odczytac błedy ASD, niestety zwieranie pinów 1 i 5 nie daje u mnie zadnych efektow. Kontrolka jak swieciła tak swieci i nawet na sekunde nie mrugnie. Co dziwne za pomoca tych samych pinów zwierając dłuzej kabelki moge wykasowac kontrolke ASD- wnioskuje z tego ze kabel ma przejscie do sterownika.
Ma ktos jakies pomysły, doswiadczenia?
Ps: Czy zasada autodiagnostyki tego(ASD) układu jest taka sama jak w przypadku KE-JET, tzn ze syganły wywołuje sie przez zwarcie do masy? Bo mam tester ke-jest i mogłbym go sprobowac podpiac, tylko musze miec pewnosc ze zasada jest taka sama.
Auto to Mercedes S124 300TDT z ABS I ASD z 1992r.
Od dłuzszego czasu walcze ze swiecacą kontorlką ABS, niestety nie da sie nijak zgasic. Wszystkie czujnik sprawdzone, sterownik i srebrny przekaznik tez.
Na domiar złego dołaczyła do niej kontrolka ASD, tzn po przekreceniu kluczyka robi sie test kontrolek zapalaja sie wszystkie kontrolki ( oprócz swiateł drogowych) łacznie z trójkątem na liczniku. Trojkąt gaśnie zaraz po odpaleniu a kontrolka w pasku pali sie dalej, swieca sobie tak razem ABS i ASD
Znalazłem instrukjcje jak odczytac błedy ASD, niestety zwieranie pinów 1 i 5 nie daje u mnie zadnych efektow. Kontrolka jak swieciła tak swieci i nawet na sekunde nie mrugnie. Co dziwne za pomoca tych samych pinów zwierając dłuzej kabelki moge wykasowac kontrolke ASD- wnioskuje z tego ze kabel ma przejscie do sterownika.
Ma ktos jakies pomysły, doswiadczenia?
Ps: Czy zasada autodiagnostyki tego(ASD) układu jest taka sama jak w przypadku KE-JET, tzn ze syganły wywołuje sie przez zwarcie do masy? Bo mam tester ke-jest i mogłbym go sprobowac podpiac, tylko musze miec pewnosc ze zasada jest taka sama.
#78
Napisano 31 maja 2016 - 08:46
Witam.
Jak moge sprawdzic czy moduł ABS ma własciwe zasilanie?
Jak moge sprawdzic czy moduł ABS ma własciwe zasilanie?
#79
Napisano 02 października 2016 - 16:05
Witam wszystkich
Posiadam mercedesa 190 w201 problem polega na braku abs i zapalającej się kontrolce po przejechaniu kilku metrów
wyczytałem ze to oznacza awarie któregoś czujnika ale nie umiem sprawdzić który
wiec spróbowałem wypiąć wtyczkę od strony pasażera i bez zmian dalej się kontrolka zapalała a gdy rozłączyłem od strony kierowcy mojemu zaskoczeniu kontrolka się nie zapala czy to może oznaczać ze to właśnie ten czujnik jest uszkodzony ?
Pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc
Posiadam mercedesa 190 w201 problem polega na braku abs i zapalającej się kontrolce po przejechaniu kilku metrów
wyczytałem ze to oznacza awarie któregoś czujnika ale nie umiem sprawdzić który
wiec spróbowałem wypiąć wtyczkę od strony pasażera i bez zmian dalej się kontrolka zapalała a gdy rozłączyłem od strony kierowcy mojemu zaskoczeniu kontrolka się nie zapala czy to może oznaczać ze to właśnie ten czujnik jest uszkodzony ?
Pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc
#80
Napisano 19 grudnia 2017 - 11:52
Siemanko. Od niedawna kontrolka ABS zapala mi się po przekroczeniu ok. 80km/h. Czy to wskazuje na uszkodzony któryś czujnik?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TOM0808 |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[w124/w201] Benzyna, nie chce odpalić. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Miras G |
|
||
Mercedes w201 Problem z odpalaniem na zimnym i kontrolką ABS |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Problem z Abs w w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bocian84 |
|