Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] ABS - pali się kontrolka



97 odpowiedzi w tym temacie

#91 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 10 stycznia 2018 - 23:08

A ladowanie masz dobre? Sprawdziles?
Bo cos mi wyglada ze to nie wina czujnikow.
Przedzwon kable do sterownika. Tak to moze byc to.



#92 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 11 stycznia 2018 - 14:55

Wyświetl postUżytkownik tomuss1980 dnia 10 stycznia 2018 - 23:08 napisał

Przedzwon kable do sterownika.
???
Napięcie podczas pracy silnika 14,1V. Czyszczenie czujnika wału nic nie dało - dalej świeci się. Przewody czujników dochodzą do wtyczki sterownika czy pompy? Pompa "na sucho" warczy (jest sposób, że można to sprawdzić przy samym tylko włączonym zapłonie - widziałem to).

Użytkownik mixx edytował ten post 11 stycznia 2018 - 15:12


#93 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 12 stycznia 2018 - 08:30

Wyświetl postUżytkownik mixx dnia 11 stycznia 2018 - 14:55 napisał

Przedzwon kable do sterownika.
Znaczy tyle ze masz pomierzyc wiazke ( dokladnie to opornosc poszczegolnych przewodów-ma byc zawsze nieskonczonosc czyli pelne przejscie) miedzy sterownikiem abs-u a pompa abs. Mierz zawsze kabel o takim samym kolorze.
Zmierz przewod idacy do tylnego czujnika ten w kabinie w taki sam sposob.

#94 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 12 stycznia 2018 - 08:38

Wyświetl postUżytkownik tomuss1980 dnia 12 stycznia 2018 - 08:30 napisał

dokladnie to opornosc poszczegolnych przewodów-ma byc zawsze nieskonczonosc czyli pelne przejscie)
Nieskończoność to ma być między dwoma przewodami, czyli brak zwarcia między nimi. Pełne przejście to "0". Właśnie dlatego zapytałem, dokąd idą przewody od czujników (sterownik czy pompa), ale zaraz sam spróbuję dojść. Na schemacie elektrycznym niestety nie ujęto ABS-u. Spróbuję jeszcze podmienić sterownik z "czwóry" - powinien być taki sam.

Użytkownik mixx edytował ten post 12 stycznia 2018 - 08:46


#95 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 12 stycznia 2018 - 10:13

Sprawdziłem połączenia czujników z wtykiem sterownika - wszystkie trzy są na wtyczce, tj można z odpowiednich pinów odczytać ich oporność. Modułu nie podmienię, bo w 190-tce jest końcówka 21 32, a w "4-rze" 51 32.

#96 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 12 stycznia 2018 - 13:43

Sterownik padł. Może coś się rozłączyło, a może po prostu dokonało żywota. Wymieniony i wszystko ładnie śmiga.

#97 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 12 stycznia 2018 - 13:50

Wyświetl postUżytkownik mixx dnia 12 stycznia 2018 - 08:38 napisał

ma byc zawsze nieskonczonosc czyli pelne przejscie
Brawo ja, jednak nie powinienem pisac przed 10 rano bo widac mozg spi. :smoke:

#98 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 12 stycznia 2018 - 13:51

Fajnie ze to tylko sprawa sterownika, ten z poczatkiem 51 jest dodatkowo ze sterownaiem ASD Takze mozna go stosowac zamiennie z 21 ale odwrotnie juz nie.








Podobne tematy Zwiń