Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Nie wkręca się na maksymalne obroty


63 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 16 marca 2016 - 01:10

Witam szanownych forumowiczów. Od 3 miesięcy śmigam W140 400SE, do tej pory udało mi się dorwać moduł kierunkowskazów, oraz wymienić czujnik ABS w przednim lewym kole. Już prawie wszystkie problemy zostały zażegnane, jednak jest jeden bardzo denerwujący. Opis poniżej. Nie ukrywam, że liczę na Waszą pomoc!

Do tej pory myślałem, że problem leży w skrzyni biegów, gdyż przy dynamicznym rozpędzaniu (innymi słowy gaz do dechy) nie zmieniało biegu na wyższy przy ok. 5000 obrotów i całe rozpędzanie psu w d...e. Po krótkiej rozmowie ze specami od automatów MB okazało się, że to wcale nie musi być skrzynia biegów, a właśnie problem będący tematem tego wątku. Sprawdziłem to ustawiając wajchę biegów na 2, gaz rozsądnie do dechy, no i bingo. Przy rozpędzaniu silnik nie osiąga odcięcia tylko "zawiesza się" około 5000 obrotów i auto przestaje przyspieszać. Pierwsze podejrzenie to cewki zapłonowe o ile się nie mylę. Wymieniona została jedna z nich, ta pod lewym reflektorem, natomiast z tego co wiem jest też druga - ona nie była wymieniana. Czy to co napisałem ma w ogóle sens? Co muszę sprawdzić aby namierzyć problem?

Jutro (a w sumie już dziś) jadę na Star Diagnosis. Liczę też na Wasze porady w tej kwestii. Dzięki wielkie i szerokości!

EDIT:
Aha, nie mam LPG :)

Użytkownik Looney edytował ten post 16 marca 2016 - 01:10




#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2016 - 08:12

Na SD wyjdzie, tylko nie same błędy, a odczyt live-data - albo problem z odczytem położenia koło zamachowe-wałek rozrządu, albo brak sygnału prędkości pojazdu, albo uszkodzony tzw neutral safety switch znajdujący się przy skrzyni biegów - informuje on sterowniki, jaki aktualnie bieg jest wrzucony.

#3 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 16 marca 2016 - 13:29

Czyli to raczej kwestia skrzyni? Zamieszczam filmik, aby lepiej zobrazować jak to wygląda. Zaraz po osiągnięciu 5000 RPM, silnik przestaje ciągnąć. Gaz ciągle w tej samej pozycji.

https://youtu.be/aQTKDJgR6h4

#4 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 16 marca 2016 - 13:53

Looney, Wygląda jakby zapłon opóźniał.

#5 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 16 marca 2016 - 14:11

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 16 marca 2016 - 13:53 napisał

Looney, Wygląda jakby zapłon opóźniał.

Dzięki :) I co z tym fantem zrobić?

#6 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 16 marca 2016 - 14:38

Looney, Wrzucić na forum co wypluło star diagnosis na początek :)

#7 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 16 marca 2016 - 14:44

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 16 marca 2016 - 14:38 napisał

Looney, Wrzucić na forum co wypluło star diagnosis na początek :)

Niestety specowi od SD coś dzisiaj wypadło i nie mógł zbadać auta. Jak tylko będę miał wyniki to wstawie tutaj. Dzięki wielkie!

#8 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 31 marca 2016 - 14:09

Witam. Oto wyniki Star Diagnosis. Może ktoś kumaty by mi pomógł to rozszyfrować? Niektóre wiem co oznaczają, ale przydałaby się fachowa opinia. Dzięki !!!

EZ1 błąd 017 Positionsgeber Kurbelwelle L5
EZ1 błąd 016 Endstufe 2 EZ1 N1/3 , Primärwicklung Zündspule -//-
ASR błąd 030 CAN: kein Empfang von EFP N4/1
KLA błąd 075 Umwälzpumpe A31m1 -//- , (tu jakies dziwne znaczki)
KLA błąd 091 Signal Kältekompressor zum GM N16/1 -//- , (tu te same dziwne znaczki)
EFP błąd 007 Steuergerät EFP N4/1
EFP błąd 096 Startsperr - und Rückfahrlichtschalter S16/3

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 marca 2016 - 14:54

EZL

017 CKP sensor (L5) defective - ten błąd może zgłaszać na zgaszonym silniku
016 Ignition coil 2 output from DI control module (N1/3) defective or primary winding of ignition coil has open circuit - jakiś problem z 2 cewką, można by zamienić cewki miejscami i zobaczyć, czy bład pojawi się wtedy dot. 1 cewki

KLA:
075 Coolant circulation pump (A31m1), open or short circuit - pompka wspomagająca obieg - przerwa
091A/C compressor ground activation, open or short circuit - to nie wiem, co to

EFP

007 EA/CC/ISC control module (N4/1)
096 Starter lock-out/backup lamp switch (S16/1) - to jest ważne - "przełącznik" przy skrzyni, dzieki któremu sterowniki wiedzą, na jakim biegu znajduje się samochód. To może być przyczyną, trzeba było też wejść w wartości rzeczywiste i podejrzeć, co widzi sterownik EFP na poszczególnych biegach. Dość często ten element ulega uszkodzeniu, przy wymianie w grę w zasadzie wchodzi tylko nowy - dostępny tylko w ASO w cenie ok 600 zł. Ale zanim wydasz kasę, trzeba to przetestować. Kumaty elektryk zasymuluje ten przełącznik za pomocą opornika i oszuka sterownik, żeby widział zawsze wrzuconą pozycję D - pozwoli to przeprowadzić test drogowy.

#10 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 31 marca 2016 - 15:36

m104 - dzieki wielkie.

EZ1 błąd 017 Positionsgeber Kurbelwelle L5 - To chyba jest błąd czujnika położenia wału? Może to też powodować taki problem? No i który z tych błędów naprowadzać może na zapalającą się kontrolkę ASR od czasu do czasu? (auto wchodzi wtedy w limp mode - tryb awaryjny)

Błędy KLA to chyba błędy klimatyzacji (KLimaAnlage). Wiem, że na pewno chłodnica klimy jest walnięta. Te błędy raczej nie mają wpływu na problemy z dokręcaniem i ASR.

Dzięki :)








Podobne tematy Zwiń