Skocz do zawartości




[R129] EssiRS SL500 1994 - wyścigowy lansowóz


107 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 25 czerwca 2016 - 13:05

Wszystko się da tylko tak jak słusznie postawiłeś znak zapytania, odczuwalne jest radykalne odchudzanie np o 300kg.
Dla przykładu teraz na torze Poznań z pasażerem około 100kg miałem czasy gorsze o jakieś 0,3-0,5s.
Samochód nie jest budowany strikte na tor. To dalej jest samochód uliczny, tylko szybszy.
Tory wyścigowe to poligon doświadczalny dla zrealizowanych modyfikacji.

Jak wczoraj powrót?



#52 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 czerwca 2016 - 17:48

Weź przestań, zdychałem, kondycja siadła totalnie, jeszcze zamiast przeskoczyć północnym to tłukłem się jakimiś żwirówkami za FSO. Można przyrosnąć przez te samochody :D 40 km jak na pierwszy raz po 5-letniej przerwie to dużo. O dziwo zero problemów z rana, nic nie boli :D
Męczą tego kombiaka, zamiast siąść i w 2 dni zamknąć temat to tak dłubią z doskoku. Za dużo klientów biorą :D

Właściwie to ciężko cokolwiek wywalić skoro ma to być wciąż auto cywilne. Klimę wywalisz to zaraz za nią zatęsknisz, wygłuszenia to trochę za mało, nadzieja we włóknie zamiast klapy, maski, błotników... nie wiadomo też jakie są koszta takich odtworzeń seryjnej budy.
Co do auta - widziałem na żywo. Wszystko dorabiane pod konkretny wóz ale nie ma mowy o żadnej rzeźbie. To nie E30, gdzie jest gotowa recepta na monstrum i gdzie wszystko idzie plug & play. Można by się pokusić o zdjęcia tego wszystkiego gdy auto znów będzie na podnośniku ;) Jest się czym chwalić!

#53 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 27 czerwca 2016 - 16:47

Same laminaty niewiele obniżą wagę a koszta nie małe, bo trzeba będzie robić na indywidualne zamówienie. Raczej idę w stronę zwiększenia mocy.

Pogadaj z Tomkiem, bo z tego co wiem, jak robią z "doskoku" to biorą dużo mniej za robocinę. Może nie chcą ciebie zrujnować z budżetem.


#54 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 12 sierpnia 2016 - 07:44

Z racji iż już praktycznie wszystko mam przygotowane do zmiany bodykitu na full AMG, przesyłam zdjęcia podsumowujące, jak obecnie samochód wygląda.
Zdjęcia nie są mojego autorstwa (autorzy podpisani pod zdjęciami, z tego miejsca serdeczne dzięki), a były wykonywane podczas jednego z ostatnich spotkań pod stadionem:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#55 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 12 sierpnia 2016 - 07:50

Wygląda naprawdę dobrze ale najbardziej jestem zajarny tym manualem u Ciebie ;) powiedz mi jak to sie prowadzi na torze? I na jakich torach masz okazje pojeździć?

#56 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 12 sierpnia 2016 - 19:46

Dzięki.
To właśnie na torze manualna skrzynia pokazuje 100% swoich możliwości. Reakcja na pedał gazu jest natychmiastowa. Czucie samochodu jest dużo lepsze. Zdecydowanie było warto i mocno się dziwię że Mercedes nie robił tego seryjnie.
Jeżdżę na torze Poznań, Kielce, Ułęż, Biała Podlaska itp. Ogólnie wszedzie gdzie jest fajna impreza i dobra nawierzchnia.

#57 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 12 sierpnia 2016 - 23:45

A powiedz mi co tam dokladnie musialem przerabiac w tunelu srodkowym zeby zmiescic ta skrzynie? Duzo bylo ciecia i spawania?

#58 Offline   Leon90


  • Postów: 849
  • Na forum od: 27 gru 2014
  • Miejscowość: Lubin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W212

Napisano 13 sierpnia 2016 - 05:41

Świetne auto. Ma swój niepowtarzalny klimat i od razu widać, że stworzone jest do konkretnych celów. Jednym słowem zawodowy sprzęt.
Takie rzeczy czyta i ogląda się z wielką przyjemnością. Nie ma tutaj amatorszczyzny ani chinszczyzny. Jest super.

Użytkownik Leon90 edytował ten post 13 sierpnia 2016 - 05:46


#59 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 13 sierpnia 2016 - 08:47

Leon cel zawsze był, żeby był szybki, ale najpierw miał być szybki na prostej, a potem na zakrętach i tak projekt ewoluuje. Na przyszły sezon są już kolejne duże plany na przebudowanie samochodu. Gdy tylko skończy się sezon to zaczynamy działać.

W najbliższym czasie:
28.08.2016 - wyjazd na Tor Poznań na zawody TPTD. Cel to poprawa wyniku czasu okrążenia z 1:57 do 1:55. Jest trochę zmian w samochodzie, które powinny pomóc osiągnąć ten cel.
10.09.2016 - wyjazd na Autodrom Jastrząb na ClassicAuto Cup. Jeszcze tam nie miałem okazji jeździć, więc celem jest zapoznanie się z torem i zajęcie jakiegoś możliwie wysokiego miejsca, żeby nie było wstydu.

Bydle, pamiętaj, że R129 i w124 różni się w wielu detalach, ale w SLu tunel środkowy "opada" na wysokości modułu SRS. Wystarczyło ten kawałek wyprofilować i dopasować wszystko pod lewarek zmiany biegów. Później wszystko zabezpieczyć, wygłuszyć itd itd.
Jest sporo zabawy z mocowaniem skrzyni, poduszka skrzyni jest zrobiona pod ten projekt, mocowaniem wału, sam wał jest zrobiony pod ten projekt, w innym miejscu jest łożysko wału, dyferencjał również musiał być do tego wszystkiego dopasowany i wyosiowany.
Dużo "gimnastyki" było. Milion razy wkładane, wyjmowane, poprawiane, znowu wkładane i tak aż do skutku... Trzeba nastawić się na to, że to wymaga czasu, żeby zrobić to zgłową, aby przy 200km/h coś się nie urwało...
Na tym filmie widać jak finalnie to wygląda od strony kabiny. Nawet "fachowcy" od Mercedesów pytają czy to jest rozwiązanie fabryczne AMG w tym modelu. Of course... jak wszystko w tym samochodzie ;)
https://www.youtube....h?v=5OrzRGmGAxw

Użytkownik EssiRS edytował ten post 13 sierpnia 2016 - 08:54


#60 Offline   spec


  • Postów: 20
  • Na forum od: 26 lip 2016
  • Miejscowość: Gdansk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500

Napisano 13 sierpnia 2016 - 15:18

Prawdziwy unikat na skale światową. Kolor też super.

Większości ciekawostek technicznych zamontowanych w aucie nie widać ale i tak jestem pod wrażeniem (pewnie chłopaki z AMG też?) Przedni zacisk hamulcowy piękny i budzi respekt (też bym chciał mieć chociaż 6 tłoczków w swoim bo standardowe 4 z tarczą 320mm nie powala w tym ciężkim aucie).

EssiRS wielkie dzięki za zdjęcia i linki do filmów.
Powodzenia w realizacji projektów i by wszystko się udawało za pierwszym podejściem.








Podobne tematy Zwiń