Skocz do zawartości




* * * - - 1 głosy

[W124] m104 2.8E / 3.2E dławienie i drganie silnika



203 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 lutego 2014 - 00:12

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 10 lutego 2014 - 19:29 napisał

Sonda jest wpięta w wydech, przed katalizatorem.

Sid, jak przepływka ok, silnik powinien chodzić poprawinie. Adaptacje możesz wywalić z poziomu sprzętu diag albo diodą led z 3 kabelkami.

Silnik chodzi, na nowej przepływce,wkręca się i hula jak powinien,tylko na wolnych trochę jakby obrotami jeszcze kulał troszkę i na gazie mocniej kuleje na wonych ale w jeżdzie jest OK. No i załapuje koda 9 :( to nie wiem dlaczego. Oczywiście wybłyskany błąd i skasowany i reset po czym jazda. Gdzieś na innym forum zassałem info o wyczyszczeniu poprzedniej mapy zapamietanej i na nowj przepływce ze niby może przez jakiś czas tak trochę dziwniej się zachowywać...??? Hmmm, może musi się teraz przyuczyć, o czy też wspominał mi coś znajomy na diagnostyce, gdzie wyszło "adaptacja sonda lambda - 50 %". No i teraz trochę się zastanawiam, ale cieszy mnie to że moge normalnie ze skrzyżowania ruszyć no i że mi nie zgaśnie na środku, tylko jeszcze to na wolnych. Hmmmm...... zobaczę jeszcze co jutrzejszy dzień pokaże, mam nadzieję na plus :)



#22 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 11 lutego 2014 - 20:34

Wyświetl postUżytkownik tRawski dnia 10 lutego 2014 - 21:40 napisał

No wlasnie nie mam :(
A te potencjometry sa naprawialne?

Jaki numer ma Twoja przepustnica ?
Może będę mógł pomóc.

#23 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 11 lutego 2014 - 21:24

tmajer dzieki za pomoc ale nie skorzystam gdyz auto mam w uk.
Moglbym przelozyc z 3.2 tylko ze tam mam tempomat a 2.8 jest gole.

#24 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lutego 2014 - 08:33

Nie przypasuje - pomijając różne wtyczki, to w gołym przepustnicą steruje sterownik silnika, zaś przy tempomacie jest dodatkowy sterownik.

Wiązka piszesz, że zrobiona. A wiązka przepustnicy ? Jesli jest tempomat, to ona nie jest przy wiązce silnika, tylko oddzielnie. A sypie się takze.

#25 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 12 lutego 2014 - 11:05

m104 - jam widzisz w podpisie mam dwa auta z m104.
3.2 z tempomatem ma oryg wiazke wymieniana w serwisie i jezdzi.
2.8 jest gole i to wlasnie do niej Kubasz ostatnio mi robil wiazke. Wiazka pdzpustnicy byla w bdb stanie takze Kuba ja tylko zaizolowal. Mozliwe jest ze lapie te bledy przez zle wpiecie kabli w kostke? Nie sadze zeby Kuba sie pomylil ale kazdemu moze sie zdarzyc.
Przed regeneracja wiazki auto na jalowych trzymalo 1000rpm ale jezdzilo dobrze. Spalanie tez mialo w normie (ok9-10 na 100 w trasie).

#26 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lutego 2014 - 13:05

Czyli ciągle piszemy o problemach z 2.8 "gołym".

Można się walnąć na przewodach, po południu jak dojadę do domu podeślę ci rozpiskę pinów, posprawdzasz sobie, czy się zgadzają.

#27 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 lutego 2014 - 13:31

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 11 lutego 2014 - 00:12 napisał

Silnik chodzi, na nowej przepływce,wkręca się i hula jak powinien,tylko na wolnych trochę jakby obrotami jeszcze kulał troszkę i na gazie mocniej kuleje na wonych ale w jeżdzie jest OK. No i załapuje koda 9 :( to nie wiem dlaczego. Oczywiście wybłyskany błąd i skasowany i reset po czym jazda. Gdzieś na innym forum zassałem info o wyczyszczeniu poprzedniej mapy zapamietanej i na nowj przepływce ze niby może przez jakiś czas tak trochę dziwniej się zachowywać...??? Hmmm, może musi się teraz przyuczyć, o czy też wspominał mi coś znajomy na diagnostyce, gdzie wyszło "adaptacja sonda lambda - 50 %". No i teraz trochę się zastanawiam, ale cieszy mnie to że moge normalnie ze skrzyżowania ruszyć no i że mi nie zgaśnie na środku, tylko jeszcze to na wolnych. Hmmmm...... zobaczę jeszcze co jutrzejszy dzień pokaże, mam nadzieję na plus :)

No i jest prawie dobrze, poza tym że na wolnych obrotach "D i N" trochę jezcze nierówno pracuje na gazie, na benzynie czasami minimalnie drgnie czasami. Po wizycie u gazownika stwierdził że jedna z listew (mam 2 x 3) jet do poprawki. Hmmm może i tak. zobaczymy. Tylko zalapuje błąd "9" czyli sonda i czasami "11" też sonda. i nie wiem czy to nie przypadkiem od wadliwej dawki spowodowanej tą listwa gau. Ale w jwździe normalnie ie rozpędza, na każdym paliwie. Kurcze, problem tylko z kasą żeby tę listwe poprawić,

#28 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 lutego 2014 - 12:59

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 12 lutego 2014 - 13:31 napisał

No i jest prawie dobrze, poza tym że na wolnych obrotach "D i N" trochę jezcze nierówno pracuje na gazie, na benzynie czasami minimalnie drgnie czasami. Po wizycie u gazownika stwierdził że jedna z listew (mam 2 x 3) jet do poprawki. Hmmm może i tak. zobaczymy. Tylko zalapuje błąd "9" czyli sonda i czasami "11" też sonda. i nie wiem czy to nie przypadkiem od wadliwej dawki spowodowanej tą listwa gau. Ale w jwździe normalnie ie rozpędza, na każdym paliwie. Kurcze, problem tylko z kasą żeby tę listwe poprawić,

Użytkownik Sid edytował ten post 13 lutego 2014 - 13:02


#29 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 lutego 2014 - 13:01

Mam kolejne zapytanie, bo doszła mnie informacja iż kasowanie "diodą" nie kasuje błedu tylko kod. Tak ja to zrozumiałem cyt.: "Witam. Przy tym sterowniku jest możliwość kasowania tylko kodów błędów.
Pozdrawiam
Pomoc techniczna
DIAGNOSTIK "

Więc własnie, czy kasujemy sobie tylko kody błedów a nie same błędy ?????? :geek:

#30 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lutego 2014 - 16:58

Błąd to błąd. Kod, czy analogowy, czy cyfrowy wskazuje na błąd, tzn pozwala na jego identyfikację. Kasowanie diodą czy "fejsem" kasuje zapamiętane błędy w pamięci. Kasowanie błędów nie naprawia usterek. Po naprawieniu usterki, zapisane nieaktualne błędy nie mają wpływu na pracę silnika. Jeśli usterka nie występuje przez kilkanaście kolejnych "jazd", błąd zostaje usunięty z pamięci. W przypadku wymiany przepływomierza, przepustnicy, sondy lambda lub uszczelnieniu dolotu zalecane jest skasowanie wartości adaptacyjnych sterownika. Jeśli nie zostanie to zrobione, sterownik sam poprawi wartości adaptacyjne po kilkunastu jazdach, jednakże zanim to zrobi, silnik może nie pracować idealnie.








Podobne tematy Zwiń