Skocz do zawartości




[W124] spokoemil 4.2E 1994


102 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 01 kwietnia 2017 - 06:55

Zwróć uwagę na piasek. Umyj silnik przed tą akcją. Po tym, dokładnie sprawdź ułożenie uszczelki, szczególnie od strony ściany grodziowej.



#72 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 10 kwietnia 2017 - 22:47

Odgrzewamy kotleta. Zacząłem wymieniać filtr kabinowy, i im więcej odkręcałem, tym bardziej wyłaził syf gromadzony latami w obudowie filtra kabinowego, gumowej uszczelce mechanizmu wycieraczki, między szybą a kanałami odpływowymi. Całość zdemontowałem, zaniosłem do wanny i starannie wyszczotkowałem. Po wyschnięciu wziąłem się za montaż. Najpierw filtr Dołączona grafika . Potem cała reszta. Dodatkowo wkleiłem nową uszczelkę obudowy filtra kabinowego, bo moja rozpadła się w rękach przy demontażu :P Nakleiłem zwykłą uszczelkę do okien/drzwi. Wystarczy 1m bieżący gdyby ktoś wymieniał, koszt, całe 2.50 zł :) Efekt wygląda tak Dołączona grafika.
Następnie wkleiłem kratkę, gdyż ta po stronie kierowcy powinna być przymocowana na stałe, natomiast ta po stronie pasażera nadaję się do demontażu po odkręceniu jednego krzyżakowego wkręta. U mnie demontowały się obydwie, więc małym patentem i klejem do plastiku uporałem się z problemem :) Dołączona grafika. Przesmarowany mechanizm wycieraczki, oczyszczony, wszystko poskładane do kupy. Kolejny mały sukces :) Dodatkowo zdjęty zderzak, który na środku ma zaślepkę po długości, (widać na zdjęciu) , i tym różni się od innych zderzaków do W124. Dołączona grafika Dodatkowo po stronie kierowcy ma dolot, który łapie powietrze, Dołączona grafika. Poprzekładam wszystko na spokojnie w domu i będę montował w najbliższym czasie.

#73 Offline   KoLoS


  • Postów: 49
  • Na forum od: 16 sie 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 kwietnia 2017 - 22:58

Wyświetl postUżytkownik spokoemil dnia 10 kwietnia 2017 - 22:47 napisał

Przesmarowany mechanizm wycieraczki, oczyszczony, wszystko poskładane do kupy.
Dużo jest z tym roboty? Jak się do tego mechanizmu dobrać?

#74 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 23 kwietnia 2017 - 11:06

Wyświetl postUżytkownik KoLoS dnia 22 kwietnia 2017 - 22:58 napisał


Dużo jest z tym roboty? Jak się do tego mechanizmu dobrać?

W "zwykłych" W124 jest tak: http://mb201-124.eu/...ka-wycieraczki/

Ale z tego, co tutaj widzę, to w cztery i pięćsetach może być jak w R129, czyli tak: http://mb201-124.eu/...ki-konserwacja/

#75 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 25 kwietnia 2017 - 11:02

Dostęp do mechanizmu (w moim przypadku) jest po zdjęciu dwóch plastikowych maskownic wycieraczki, nawet nic nie trzeba odkręcać, natomiast jeśli wyjmiesz mechanizm, to możesz go przesmarować z drugiej strony, co też polecam :)

#76 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 02 sierpnia 2017 - 23:27

Witam, odkopię trochę swój wątek :) Auto ma się dobrze, i jest na półmetku składania w całość :) Nowy zderzak, koła 8 loch 16 cali, radio, antena, wszystko skompletowane. Natomiast odkryłem ostatnio niepokojącą rzecz. Po podłączeniu akumulatora, nie zapala się kontrola CHECK ENGINE (nie podświetla się) i auto nie chce zapalić (tak jakby nie dostawało paliwa, bo nie słychać pompki). Kręcenie stacyjką w pozycje 0 i zapłonu nic nie daje, kontrolka dalej się nie zapala. Kilkukrotne odłączenie/podłącznie akumulatora, przynosi w końcu efekt, kontrolka zapala się, po chwili gaśnie, i auto pali od strzała. Czy macie może jakiś pomysł, co może być tego przyczyną?

#77 Offline   MaciekFLEX


  • Postów: 66
  • Na forum od: 08 lut 2017
  • Miejscowość: Kłodzko
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo V60

Napisano 03 sierpnia 2017 - 22:30

Hej Emil,
KOPA LAT... Ostatnio tu rzadko zagladam, bo tak naprawde nic mi to formu nie daje poza tym, ze sie dowiedzialem, ze mam szanka, który zderzył się ze scanią, silnik do remontu aaa i ze jestem glupi bo umyłem silnik...

Ale do rzeczy: ostatnio wymienialem zaroweczki w liczniku i przestal mi dzialac obrotomierz (tez nic tu ciekawego sie nie dowiedziałem, ale juz sam sobie ogarnąłem i dziala). Za licznikiem jest srebrny przekaznik i okazalo sie ze ma poloczone drutem dwie nóżki. Sciagnalem ten drut i objawy identyczne jak u Ciebie, czyli nie odpala i nie swiecil sie "check". Po zapiecu drucika wszystko wrocilo do normy. Musze zamowic taki przekaznik bo ten jest uszkodzony i ktos go sobie "zawatowal". Wydaje mi sie ze musisz sprawdzic przekazniki ale jak sie nie znam.

#78 Offline   MaciekFLEX


  • Postów: 66
  • Na forum od: 08 lut 2017
  • Miejscowość: Kłodzko
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo V60

Napisano 03 sierpnia 2017 - 22:44

Nr tego przekaźnika: 001 542 02 19. Wlasnie sobie zamowilem za całe 10 zł.

#79 Offline   schwarz


  • Postów: 94
  • Na forum od: 10 cze 2007
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpnia 2017 - 19:57

Bardzo fajne autko. Patrząc na Twoją determinację zrobisz z niego dobry wóz :)

#80 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 07 sierpnia 2017 - 13:57

Kolego jesli mozna wiedziec , jaki był koszt zakupu auta i jakie koszty sprowadzenia? Pytam bo sam szukam takiego auta i biore pod uwage takze auto z USA. Jakbys mogl to pisz na priv. Pozdrawiam.








Podobne tematy Zwiń