Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki



1602 odpowiedzi w tym temacie

#1531 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 maja 2020 - 17:06

A1262702679 - starego typu, A1262709279 - nowego typu. Ten nowszego typu nie ma gumowego kapturka, tylko plastikowe pokrętło do regulacji. Niby jednorazowe, ale jak się przekręci na maksa w lewo, to da się zdjąć i pod spodem jest kluczyk, jak w starym modulatorze.
Jest na facebooku grupa EPC On-line/Zamawianie części MB. Można tam wiele rzeczy oryginalnych w nizszych cenach dostać. Kupowalem tam między innymi tlok B3 do wstecznego biegu, gdzie z wysyłką wyszedł w granicach 500 zł, a u skrzyniarzy 600-700 zł.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 16 maja 2020 - 17:06




#1532 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 maja 2020 - 17:10

Wyświetl postUżytkownik stiv88 dnia 16 maja 2020 - 14:31 napisał

szarik mam informacje jakie musi byc cisnienie tyle że co dziwne jak podpinam manometr do odpowiedniego otworu to nie pokazu mi w ogole cisnienia :/
A jak mierzysz te cisnienie i do ktorego otworu wkladasz manometr? Z tego co wiem, cisnienie sprawdza się w dwóch miejscach, po prawej stronie od modulatora, śruba chyba na klucz 13 i po lewej stronie modulatora, też taka mała śruba. Z jednej strony wskazuje ciśnienie w czasie jazdy, z drugiej ciśnienie w trakcie zmiany biegu. Tylko test robi się przy prędkości okolo 50 km/h, wybierak w pozycji D.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 16 maja 2020 - 17:16


#1533 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 maja 2020 - 19:47

Tak jeszcze z moich obserwacji po remoncie skrzyni, modulator zaczął reagować na obracanie pokrętłem. Teraz mam tak ustawione, że praktycznie nie czuć szarpania podczas zmiany biegów. Jedynie 1 lub 2 szarpie, ale to prawdopodobnie dlatego, że nie wymienilem taśm hamulcowych i nie wiedziałem że taśmę B2 popycha trzpień, który ma 6 różnych długości. Mierzy się różnice taśmy luźnej i przyciśniętej do bębna. Jeśli jest więcej niż 5,5 do 6 mm, to można skorygować skok zakładając dłuższy trzpień, nie trzeba od razu zmieniać taśmy. Oczywiście zadziała to w przypadku, gdy taśma nie jest przypalona lub zużyta, co można wywnioskować po kolorze lub zapachu oleju. Mam zamiar dzisiaj wyjąć ten trzpień od hamulca B2, zmierzyć go, skok taśmy hamulcowej i na tej podstawie dobiorę odpowiedni trzpień, bo taśma była jeszcze gruba. Nie mam informacji, jakiej grubości powinna być okładzina, ale była ze 2 razy grubsza od taśmy B1, ktora miała jeszcze fabryczne numery na okładzinie, więc sądzę że nie była zużyta.

#1534 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 maja 2020 - 10:46

No i dupa. Według WIS luz skoku taśmy powinien wynosić od 5,5 do 6 mm, a u mnie taśma ma luz rzędu 4 mm. Dociskam ją tak jak w instrukcji, czyli w stronę tłoka, mierzę, potem luzuje też jak w instrukcji i znowu mierzę. Cyk 4 mm. Nic nie piszą, czy taśma ma być też dociśnięta w drugą stronę, gdzie jest drugi trzpień, ale wtedy luz wynosi okolo 10 mm. I teraz nie wiem, czy brać najdłuższy trzpień, czy może o 1 lub 2 wymiary dłuższy (długość zmienia się o 0.8 mm, jest 6 takich trzpieni, najkrótszy 47,2 najdłuższy 52,5 mm)?

#1535 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 maja 2020 - 17:53

SuperBuster no ja wsadziłem w otwór po prawej stronie patrząc na modulator . Chciałem aby pokazywało mi tak jak na tym filmie https://www.youtube....h?v=gxVsT65PjjM .Ps czy bez tego jednorazowego kapturka moge mieć nieszczelność ? bo powiem szczerze ze go połamałem na wstępie i jeżdzę bez niego kluczyk mam na półce schowany :P

Użytkownik stiv88 edytował ten post 17 maja 2020 - 17:55


#1536 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 maja 2020 - 18:50

Raczej nie powinien się rozszczelnić. Niby jest tak, że jak modulator zlapie nieszczelność, to zaciaga olej do kolektora ssącego. Może jeszcze spróbuj podłączyć wężyk do modulatora i zaciągaj powietrze. Jak nie będzie słychać syczenia, to chyba jest szczelny :)

#1537 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 maja 2020 - 18:57

superbuster a co myslisz o tym filmiku . Ogólnie bawiłem sie ustawieniem modulatora kluczykiem i jak krecilem go w prawo to biegi zmieniał bez kopania ale jak przesadziłem to ślizgało sie tak jak by sprzęgło a jak kręciłem w prawo to kopie po dupie strasznie :P chyba bede musiał na czuja go ustawić szkoda bo chciałem poprzez manometr

#1538 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 maja 2020 - 20:16

Filmik widziałem, ale żaden manometr u mnie nie wejdzie (W210 ma nadwozie bardzo blisko skrzyni) i ustawialem "na czuja". Obrót o kilka stopni, wyjazd z kanału, jazda próbna i tak do czasu aż znalazlem dobre ustawienie. Tylko że wczesniej zdejmowałem osłonę i przekręciłem kluczyk o cały obrót w prawo. A może to były 2 obtoty? No i później musialem go cofnąć, bo szarpało. Jak kręcisz kluczykiem w lewo to powinien płynniej zmieniać biegi, jak w prawo to zacznie szarpać.
Jak odłączysz podcisnienie, to też będzie szarpać.

Jeśli modulator reaguje na kręcęnie, to raczej jest sprawny. Jeśli nie da się ustawić tak, żeby nie szarpało, to samym modulatorem nic już nie zdziałasz. Trzeba szykować się na rozebranie skrzyni i przejrzenie wszystkiego, i ewentualną wymianę zużytych elementów.

Ja mam taki-nowego typu modulator
Dołączona grafika

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 17 maja 2020 - 20:20


#1539 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 maja 2020 - 21:04

No ja też mam taki modulator tyle że bez tego plastiku co jest do osłony kluczyka.

#1540 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 maja 2020 - 18:22

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 17 maja 2020 - 10:46 napisał

No i dupa. Według WIS luz skoku taśmy powinien wynosić od 5,5 do 6 mm, a u mnie taśma ma luz rzędu 4 mm. Dociskam ją tak jak w instrukcji, czyli w stronę tłoka, mierzę, potem luzuje też jak w instrukcji i znowu mierzę. Cyk 4 mm. Nic nie piszą, czy taśma ma być też dociśnięta w drugą stronę, gdzie jest drugi trzpień, ale wtedy luz wynosi okolo 10 mm. I teraz nie wiem, czy brać najdłuższy trzpień, czy może o 1 lub 2 wymiary dłuższy (długość zmienia się o 0.8 mm, jest 6 takich trzpieni, najkrótszy 47,2 najdłuższy 52,5 mm)?
Ehh, tak to jest jak się nie rozumie po angielsku (tych ważnych słów) ;)
Skok zmierzony, wychodzi 5 mm.
Dzwoniłem do goscia z Midparts i mowi, żeby stare teflony z powrotem założyć na wałki. Zamawiam nowe z ASO. Zamontowalem cały zestaw z Truckteka, może był g.wniany,a może to nie to. Zobaczę za jakiś czas, jak znowu rozbiorę i złożę skrzynie.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 18 maja 2020 - 18:24









Podobne tematy Zwiń