Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki



1602 odpowiedzi w tym temacie

#1541 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 maja 2020 - 23:31

Skrzynia wyjęta, wypadł pierścień spinający tarczki w koszu K2, tzn wysunął się z rowka i ocierał o planetarkę. Na razie włożyłem go na miejsce. Oby nie wypadł znowu, bo już mam dość grzebania w tej skrzyni 😵

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 23 maja 2020 - 23:31




#1542 Offline   jachu354


  • Postów: 7
  • Na forum od: 01 mar 2018
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 czerwca 2020 - 21:31

Witam, problem z skrzynia 722.5, problem zaczął się od "zablokowaniu" na 3 biegu. Skrzynia została całkowicie zregenerowana, wszystkie zużyte elementy zostały wymienione, płyta sterująca została podmieniona na inna używaną . Po wszystkim skrzynia działa, lecz nie da się ruszyć z pierwszego biegu czy to manualnie lewarkiem na 2 czy normalnie na d zawsze rusza z dwójki, czasami jak dotaczam się do skrzyżowania i wcisnę do oporu gaz wrzuci jedynkę ale żadko. Następnym problemem jest przeciąganie drugiego i trzeciego biegu i z trzeciego nie redukuje na 2 tylko po wciśnięciu kd. Czwórka i piątka działają poprawnie czyli zmieniają się w odpowiednich momentach i redukują w odpowiednich momentach. Obstawiam problem z płytą sterująca wymienił bym sam zawory i sprężynki tylko nie wiem które odpowiadają za drugi i trzeci bieg bo uważam że tu jesy problem bo skrzynia jakby "na siłę" przetrzymuje te biegi. Z góry mówię że niestety nie mam możliwości oddania gościowi który robił tą skrzynie niestety, a płacić kolejny raz za kompletna regeneracje mi się nie uśmiecha

#1543 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 24 czerwca 2020 - 05:24

https://procarmanual...-repair-manual/
Pobierz ten manual. Tam masz cała budowę płyty sterującej i ogólnie skrzyni.

#1544 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 czerwca 2020 - 09:21

Wyświetl postUżytkownik jachu354 dnia 23 czerwca 2020 - 21:31 napisał

Witam, problem z skrzynia 722.5, problem zaczął się od "zablokowaniu" na 3 biegu. Skrzynia została całkowicie zregenerowana, wszystkie zużyte elementy zostały wymienione, płyta sterująca została podmieniona na inna używaną . Po wszystkim skrzynia działa, lecz nie da się ruszyć z pierwszego biegu czy to manualnie lewarkiem na 2 czy normalnie na d zawsze rusza z dwójki, czasami jak dotaczam się do skrzyżowania i wcisnę do oporu gaz wrzuci jedynkę ale żadko. Następnym problemem jest przeciąganie drugiego i trzeciego biegu i z trzeciego nie redukuje na 2 tylko po wciśnięciu kd. Czwórka i piątka działają poprawnie czyli zmieniają się w odpowiednich momentach i redukują w odpowiednich momentach. Obstawiam problem z płytą sterująca wymienił bym sam zawory i sprężynki tylko nie wiem które odpowiadają za drugi i trzeci bieg bo uważam że tu jesy problem bo skrzynia jakby "na siłę" przetrzymuje te biegi. Z góry mówię że niestety nie mam możliwości oddania gościowi który robił tą skrzynie niestety, a płacić kolejny raz za kompletna regeneracje mi się nie uśmiecha
Pytanie, co on Ci za płytę włożył? Płyty są indywidualnie do skrzyni dopasowywane. Jeśli są pozamieniane miejscami jakieś sprężynki, tłoczki to będą problemy.

Tu masz taki skrócony opis co odpowiada za ruszanie z 1 lub 2 i przełączanie biegów 2-3.
http://mb201-124.eu/...a/page__st__120

Jak chceaz sam płytę rozbierać, to obejrzyj sobie filmiki na youtube jak to się robi, bo można pogubić wiele elementów przy demontażu :)

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 24 czerwca 2020 - 09:25


#1545 Offline   jachu354


  • Postów: 7
  • Na forum od: 01 mar 2018
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 czerwca 2020 - 15:05

Wow dzięki szarik, kozacki ten manual, szkoda że numerów części nie ma żeby w aso zamówić

#1546 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 czerwca 2020 - 18:16

Ciężko bedzie znaleźć numery czesci, bo w EPC widnieje płyta jako cała część zamienna, osobno można dokupić jakieś sprezynki, kulki i zaworki które znajdują się pomiędzy płytami. Jedyne co można trafić w internecie to sprężyny do tłoczków B1, B2, K1 i K2.

#1547 Offline   jachu354


  • Postów: 7
  • Na forum od: 01 mar 2018
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 czerwca 2020 - 20:14

A miałbyś jakieś typy które zaworki mogą u mnie być zużyte? I czy da się je wymienić bez wyjmowania płyty? Z tego co przejrzałem temat to wygląda że da się

#1548 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 24 czerwca 2020 - 21:33

Tłoczki i sprężynki typu K1, K2, B1 i B2 można zmienić bez wyjmowania płyty. Jest to jednak niewygodne. Do wyżej wymienionych tłoczków znajdziesz całe zestawy naprawcze (sam kupowałem, w zestawie jest tłoczek z uszczelkami i wszystkie sprężynki). Przy czym, zużycie tych elementów raczej objawia się "flarą" między biegami. Czy może powodować Twoje objawy, to nie wiem. Szczerze mówiąc, to mam podobne objawy w swojej 722.5, ale nie zwróciłem na nie uwagi. U mnie, na zimnym silniku, z 2 na 3 przełącza przy 4000obr. A zaraz potem przełącza na 4. Ale to może jest spowodowane urządzaniem, które podnosi punkt zmiany biegów na zimnym silniku, żeby zagrzać katalizator. Bo po lekkim rozgrzaniu już chodzi normalnie.

#1549 Offline   jachu354


  • Postów: 7
  • Na forum od: 01 mar 2018
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 czerwca 2020 - 09:33

To jest akurat wzglednie normalne, możesz zaślepic elektrozawor i nie będzie tego efektu, ja mam tak jak ty na zimnym praktycznie cały czas, z tym ze mam wyregulowale linka tak że da się jeździc powiedzmy "normalnie " ale jest to irytujące, albo np. Jak akurat wrzuci trójkę i chcesz przyspieszyć i nie redukuje

#1550 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2020 - 09:08

Super buster napisałem do ciebie priv :)








Podobne tematy Zwiń