Nie mogłem znaleźć watku na ten temat wiec pisze. Mianowicie czeka mnie remont głowicy mojego m103 3,0 12 zaworów, zastanawiam sie nad wsadzeniem głowicy 24 zawory i teraz pytanie jak to wyglada? Czy jest duzo przerobek i co bd potrzebowal do tego?
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
0
m103 - Przekładka głowicy 12V na 24V
Rozpoczęty przez Lukiz, paź 07 2017 22:27
14 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 07 października 2017 - 22:27
#2
Napisano 08 października 2017 - 22:56
Głowica do KE, kolektor do KE, przód silnika, być może inne tłoki.
#3
Napisano 14 października 2017 - 11:14
To do niej ida inne kolektory?
A kopułka i palec ten sam?
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
A kopułka i palec ten sam?
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
#4
Napisano 14 października 2017 - 22:46
I jak z rozzadem?
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
#5
Napisano 16 października 2017 - 08:15
Te silniki mają podobne wyglądem słupki a reszta jest inna. Trzeba mieć komplet z M104 z KE do tego możliwe są kłopoty z kanałkami olejowymi głowicy. Głowice mają gdzie indziej zasilanie.
#6
Napisano 16 października 2017 - 21:10
To chyba lepiej sobie odpuszcze.poprostu chcialem z niego wycisnac troche wiecej mocy a nieinteresoja mnie jakies pzerobki typu turbo czy kompresor.ale mam wrazenie ze jakis slaby ten silnik jest oczywiscie wszystko jest porobione i zadbane,zastanawia mnie jeszcze modol zaplonowy wydaje mi sie ze nie pzyspiesza zaplonu bo jak odepne wezyk podcisnieniowy od modułu to nic sie niezmienia.
Jak dobze rozumiem powinien on odpowiadac za pzyspieszenie zaplonu pzy obciazeniu i tp a tu nic tak samo jak zaloze inna rurke i zassam ustami to tez brak reakcji,moze to byc zepsute jak to jeszcze sprawdzic?
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Jak dobze rozumiem powinien on odpowiadac za pzyspieszenie zaplonu pzy obciazeniu i tp a tu nic tak samo jak zaloze inna rurke i zassam ustami to tez brak reakcji,moze to byc zepsute jak to jeszcze sprawdzic?
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
#7
Napisano 16 października 2017 - 21:47
Zapłon sprawdzisz lampą stroboskopową. Podjedź do jakiegoś warsztatu to podłączą.
Zbadaj skład spalin - AFR- przy jeździe z gazem do deski bo może jest za ubogo? To ogarniają lepsze warsztaty montujące LPG.
Do tego wiekowe katalizatory i 4-biegowy automat nic dobrego nie dają.
Zmierz mu przyspieszenie bo może Ci się wydaje - dziś małe ekonomiczne kompakty w sprincie do 80 potrafią nieźle zadziwić...
Zbadaj skład spalin - AFR- przy jeździe z gazem do deski bo może jest za ubogo? To ogarniają lepsze warsztaty montujące LPG.
Do tego wiekowe katalizatory i 4-biegowy automat nic dobrego nie dają.
Zmierz mu przyspieszenie bo może Ci się wydaje - dziś małe ekonomiczne kompakty w sprincie do 80 potrafią nieźle zadziwić...
#8
Napisano 17 października 2017 - 22:29
Użytkownik Lukiz dnia 16 października 2017 - 21:10 napisał
To chyba lepiej sobie odpuszcze.poprostu chcialem z niego wycisnac troche wiecej mocy
Może spróbuj wyrzucić KE-jet i wstaw wtrysk elektroniczny. Według informacji z firm które sprzedają zestawy do zastąpienia kjeta, na dobrym mechanicznie silniku m103 przybywa około 20KM
#9
Napisano 17 października 2017 - 22:42
Katalizator wywalony juz dawno😊
K jeta w zyciu nie zmienie na jakis elektroniczny szmelc.
Ale jak sprawdzic spaliny na jezdzacym aucie?
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
K jeta w zyciu nie zmienie na jakis elektroniczny szmelc.
Ale jak sprawdzic spaliny na jezdzacym aucie?
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
#10
Napisano 18 października 2017 - 12:44
Jedź na analizę spalin na stację kontroli i już, 14 złotych.
Zmierz sobie jakąś aplikacją jak przyspiesza i nie oczekuj cudów- 180 koni w takim aucie z taką skrzynią i z takim zasilaniem na wolnym ssaniu nie wgniata w fotel
Sam montaż EFI nie doda 20 koni, można liczyć na połowę tego. Strojenie, turbo, wtedy moc rośnie. Zresztą Ukaniu, Ty to akurat przerabiasz, nie?
Zmierz sobie jakąś aplikacją jak przyspiesza i nie oczekuj cudów- 180 koni w takim aucie z taką skrzynią i z takim zasilaniem na wolnym ssaniu nie wgniata w fotel
Sam montaż EFI nie doda 20 koni, można liczyć na połowę tego. Strojenie, turbo, wtedy moc rośnie. Zresztą Ukaniu, Ty to akurat przerabiasz, nie?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
300E 24V EGR- wpływ na pracę silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | dylu83 |
|
|