Wobec tego podróżuj na LPG. Nie musisz zajmować się wtryskiem, bo Twój wysiłek i pieniądze pójdą na zmarnowanie. Problem wróci jak bumerang.
3
[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy
Rozpoczęty przez Jakub95, gru 04 2013 21:22
1626 odpowiedzi w tym temacie
#1401
Napisano 23 września 2017 - 18:45
#1402
Napisano 25 września 2017 - 18:25
Witam, mam problem z moim 2 samochodem C124 2.3 132 km z katalizatorem w automacie. Problem objawia się brakiem mocy, na postoju wkręca się do 5 tyś. (to normalne?). Chyba nawet gorzej niż moja 190-tka 1.8 na LPG 1 generacji. Powyżej 120 praktycznie w ogóle wskazówka się nie przesuwa, nawet z górki.
Pierwsze moje podejrzenie padło na katalizator, ale był wyciągnięty i jest cały, do tego drożny. Więc zostawiłem, nie wycinałem.
Później wymieniłem świece, kopułkę, palec, filtr pow., paliwa. Nic nie pomogło.
Wypełnienie 47%, ładnie pali, ssanie jest, obroty trzyma, nie falują.
Co może być nie tak?
Pierwsze moje podejrzenie padło na katalizator, ale był wyciągnięty i jest cały, do tego drożny. Więc zostawiłem, nie wycinałem.
Później wymieniłem świece, kopułkę, palec, filtr pow., paliwa. Nic nie pomogło.
Wypełnienie 47%, ładnie pali, ssanie jest, obroty trzyma, nie falują.
Co może być nie tak?
#1403
Napisano 29 września 2017 - 14:25
Błąd 50% napięcie nie oscyluje. Sonda ma grzałkę w 100% ma sprawną. Napięcie na przewodzie sygnałowym w granicach 0.3v. Co może powodować jeszcze błąd 50%?
#1404
Napisano 04 października 2017 - 19:36
Mam nadzieję, że teraz ktoś odpowie. Posprawdzałem inne czujniki i są okej. Napięcie na przewodzie sygnałowym 0.35V w ogóle nie oscyluje, nawet po dodaniu gazu. Zawieszenie sterownika chyba? wykluczyłem, bo jak odłączę wtyczkę od potencjometru to wywala błąd potencjometru.
Czyli wszystko wskazuje na uszkodzoną sondę? Posiadam sondę w mojej 190-tce 1.8 (sonda w kolektorze) będzie pasować do mojego W124 2.3B z sondą przed katalizatorem?
Czyli wszystko wskazuje na uszkodzoną sondę? Posiadam sondę w mojej 190-tce 1.8 (sonda w kolektorze) będzie pasować do mojego W124 2.3B z sondą przed katalizatorem?
#1405
Napisano 04 października 2017 - 19:52
Napisz w jaki sposób mierzysz sondę i czym.
Jakie wypełnienie (błedy) pokazuje sterownik (okrągłe gniazdo na lewym nadkolu) na włączonym zapłonie?
Sonda z w201 1.8E raczej będzie miała za krótki kabel, ale możesz to sprawdzić.
Jakie wypełnienie (błedy) pokazuje sterownik (okrągłe gniazdo na lewym nadkolu) na włączonym zapłonie?
Sonda z w201 1.8E raczej będzie miała za krótki kabel, ale możesz to sprawdzić.
#1406
Napisano 06 października 2017 - 20:44
Sondę mierzyłem multimetrem, wpinałem się równolegle w przewód sygnałowy i mierzyłem napięcie. Napięcię w ogóle nie oscyluje (w124), w 190-tce 1.8B oscyluje.
Mierzyłem grzałkę sondy, mierząc jej rezystancję i napięcie jakie do niej dochodzi. Grzałka w 100%.
Wypełnienie stoi na 50%, ruszyłem śrubą w kominie (wyciągnąłem jeszcze oryginalną zaślepkę) to błąd się zmienił na 80%, ale na drugi dzień znowu pokazuje cały czas 50%, niezależnie czy zimny czy ciepły.
Mierzyłem grzałkę sondy, mierząc jej rezystancję i napięcie jakie do niej dochodzi. Grzałka w 100%.
Wypełnienie stoi na 50%, ruszyłem śrubą w kominie (wyciągnąłem jeszcze oryginalną zaślepkę) to błąd się zmienił na 80%, ale na drugi dzień znowu pokazuje cały czas 50%, niezależnie czy zimny czy ciepły.
#1407
Napisano 07 października 2017 - 08:23
Sonda nie żyje.
#1408
Napisano 07 października 2017 - 18:28
Witam, mam problem z moim 2 samochodem C124 2.3 132 km z katalizatorem w automacie. Problem objawia się brakiem mocy, na postoju wkręca się do 5 tyś. (to normalne?). Chyba nawet gorzej niż moja 190-tka 1.8 na LPG 1 generacji. Powyżej 120 praktycznie w ogóle wskazówka się nie przesuwa, nawet z górki.
Moim zdaniem to wymiana sondy nic nie da,przyczyna jest gdzie indziej ,przewody WN wymieniałeś?
Moim zdaniem to wymiana sondy nic nie da,przyczyna jest gdzie indziej ,przewody WN wymieniałeś?
#1409
Napisano 08 października 2017 - 19:54
przewodów nie wymieniałem, bo nie mają nigdzie przebicia, sprawdzałem je wieczorem i pryskałem wodą, ale zmieniałem świecę i kopułkę. To jak nie sonda to przewody WN?
#1410
Napisano 08 października 2017 - 20:46
Ciężko tak przez neta stwierdzić na 100%,objawy jak zapchany kat,ale wyjmowałeś i bez zmian,może być też cewka WN,musisz jakoś zweryfikować ,czy problem jest po stronie paliwa,czy prądu,.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|