Skocz do zawartości




* * * * * 3 głosy

[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy



1626 odpowiedzi w tym temacie

#1401 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 23 września 2017 - 18:45

Wobec tego podróżuj na LPG. Nie musisz zajmować się wtryskiem, bo Twój wysiłek i pieniądze pójdą na zmarnowanie. Problem wróci jak bumerang.



#1402 Offline   dupczak


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:230 CE 1988

Napisano 25 września 2017 - 18:25

Witam, mam problem z moim 2 samochodem C124 2.3 132 km z katalizatorem w automacie. Problem objawia się brakiem mocy, na postoju wkręca się do 5 tyś. (to normalne?). Chyba nawet gorzej niż moja 190-tka 1.8 na LPG 1 generacji. Powyżej 120 praktycznie w ogóle wskazówka się nie przesuwa, nawet z górki.

Pierwsze moje podejrzenie padło na katalizator, ale był wyciągnięty i jest cały, do tego drożny. Więc zostawiłem, nie wycinałem.
Później wymieniłem świece, kopułkę, palec, filtr pow., paliwa. Nic nie pomogło.
Wypełnienie 47%, ładnie pali, ssanie jest, obroty trzyma, nie falują.
Co może być nie tak?

#1403 Offline   dupczak


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:230 CE 1988

Napisano 29 września 2017 - 14:25

Błąd 50% napięcie nie oscyluje. Sonda ma grzałkę w 100% ma sprawną. Napięcie na przewodzie sygnałowym w granicach 0.3v. Co może powodować jeszcze błąd 50%?

#1404 Offline   dupczak


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:230 CE 1988

Napisano 04 października 2017 - 19:36

Mam nadzieję, że teraz ktoś odpowie. Posprawdzałem inne czujniki i są okej. Napięcie na przewodzie sygnałowym 0.35V w ogóle nie oscyluje, nawet po dodaniu gazu. Zawieszenie sterownika chyba? wykluczyłem, bo jak odłączę wtyczkę od potencjometru to wywala błąd potencjometru.
Czyli wszystko wskazuje na uszkodzoną sondę? Posiadam sondę w mojej 190-tce 1.8 (sonda w kolektorze) będzie pasować do mojego W124 2.3B z sondą przed katalizatorem?

#1405 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2017 - 19:52

Napisz w jaki sposób mierzysz sondę i czym.
Jakie wypełnienie (błedy) pokazuje sterownik (okrągłe gniazdo na lewym nadkolu) na włączonym zapłonie?

Sonda z w201 1.8E raczej będzie miała za krótki kabel, ale możesz to sprawdzić.

#1406 Offline   dupczak


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:230 CE 1988

Napisano 06 października 2017 - 20:44

Sondę mierzyłem multimetrem, wpinałem się równolegle w przewód sygnałowy i mierzyłem napięcie. Napięcię w ogóle nie oscyluje (w124), w 190-tce 1.8B oscyluje.
Mierzyłem grzałkę sondy, mierząc jej rezystancję i napięcie jakie do niej dochodzi. Grzałka w 100%.
Wypełnienie stoi na 50%, ruszyłem śrubą w kominie (wyciągnąłem jeszcze oryginalną zaślepkę) to błąd się zmienił na 80%, ale na drugi dzień znowu pokazuje cały czas 50%, niezależnie czy zimny czy ciepły.

#1407 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 października 2017 - 08:23

Sonda nie żyje.

#1408 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 07 października 2017 - 18:28

Witam, mam problem z moim 2 samochodem C124 2.3 132 km z katalizatorem w automacie. Problem objawia się brakiem mocy, na postoju wkręca się do 5 tyś. (to normalne?). Chyba nawet gorzej niż moja 190-tka 1.8 na LPG 1 generacji. Powyżej 120 praktycznie w ogóle wskazówka się nie przesuwa, nawet z górki.

Moim zdaniem to wymiana sondy nic nie da,przyczyna jest gdzie indziej ,przewody WN wymieniałeś?

#1409 Offline   dupczak


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:230 CE 1988

Napisano 08 października 2017 - 19:54

przewodów nie wymieniałem, bo nie mają nigdzie przebicia, sprawdzałem je wieczorem i pryskałem wodą, ale zmieniałem świecę i kopułkę. To jak nie sonda to przewody WN?

#1410 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 08 października 2017 - 20:46

Ciężko tak przez neta stwierdzić na 100%,objawy jak zapchany kat,ale wyjmowałeś i bez zmian,może być też cewka WN,musisz jakoś zweryfikować ,czy problem jest po stronie paliwa,czy prądu,.








Podobne tematy Zwiń