Skocz do zawartości




* * * * * 3 głosy

[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy



1626 odpowiedzi w tym temacie

#1411 Offline   dupczak


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:230 CE 1988

Napisano 09 października 2017 - 17:49

Dobra, w takim razie mogę poprzekładać części ze sprawnej 190-tki 1.8B do W124, tylko czy:
- Sonda, która jest umieszczona w kolektorze będzie taka sama jak w W124, gdzie jest przed Katem? Przewody ma takie same.
- Przewody WN powinny podejść (?) Tak samo cewka (?).



#1412 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 09 października 2017 - 19:24

Kto to wie..sprawdź w necie na stronie np.inter cars ,wpisz dane auta ,i znajdzuesz w opcji do jakiego modelu dana część pasuje ,.

#1413 Offline   dupczak


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:230 CE 1988

Napisano 17 października 2017 - 08:38

Wymiana cewki i przewodów nic nie dała. Dodam, że silnikiem troszeczkę telepie.

#1414 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 17 października 2017 - 09:58

Sonda nie działa. Wykręcanie używki może się tak skończyć że ani jej nie przełożysz ani nie wkręcisz z powrotem. 50% to ewidenty znak, że czas po prostu na jej wymianę, to bardzo ważny element który się po prostu zużywa po czasie. Bez sprawnej sondy wtrysku nie ustawisz zadowalająco, podejrzewam też że dużo pali.

#1415 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 17 października 2017 - 13:04

Tak się podpytam przy okazji tematu sondy - po czym poznać, że jej czas dobiegł końca? Czy jej odłączenie w czasie pracy silnika daje jakieś objawy?

#1416 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 17 października 2017 - 19:19

Nie zauważysz różnicy na oko. Pierwszy i najoczywistszy objaw to spalanie- dlatego warto je kontrolować po każdym tankowaniu. No i analiz spalin chociaż raz do roku- sonda ma swój zakres pracy i analiza obnaży odchyłki.

#1417 Offline   mart


  • Postów: 8
  • Na forum od: 20 lut 2016
  • Miejscowość: krk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 listopada 2017 - 18:37

Mam taki pytanie.
Ogólnie jest zielonym w temacie Mercedesa i szukam swojego pierwszego W124
Dzisiaj byłem oglądac pewien egzemplarz i jest tam jedna rzecz, która mnie martwi.

Samochód nie przeszedł emisji spalin, silnik lekko faluje na wolnych obrotach a właściciel uparcie twierdzi że falowanie to wina silniczka krokowego przez co samochód nie zaliczył testu emisji

Widziałem kątem oka wydruk z przeglądu i limt spalin był 3 coś tam a wynik ponad 6

Pozatym czuć mocno spaliny z wydechu.

Silnik 2.0 benzyna 92 rok

Jakieś pomysły?

Użytkownik mart edytował ten post 14 listopada 2017 - 18:38


#1418 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 14 listopada 2017 - 21:59

Rozstrojony wtrysk, uwalone sterowanie. Konieczna diagnoza. Sam nastawnik jałowych (nie silnik krokowy, bo takiego tam nie ma) się nie psuje, chyba że auto po LPG.

#1419 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 15 listopada 2017 - 07:34

mart, może wycią katalizator.

#1420 Offline   mart


  • Postów: 8
  • Na forum od: 20 lut 2016
  • Miejscowość: krk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 listopada 2017 - 09:52

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 14 listopada 2017 - 21:59 napisał

Rozstrojony wtrysk, uwalone sterowanie. Konieczna diagnoza. Sam nastawnik jałowych (nie silnik krokowy, bo takiego tam nie ma) się nie psuje, chyba że auto po LPG.

Też jakoś nie chciało mi śie wierzyć w jego historie, co lekko falujące obroty maja do emisji. Pewnie jest tego inna przyczyna tak jak piszesz.

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 15 listopada 2017 - 07:34 napisał

mart, może wycią katalizator.

Nie sądzę, ale oczywiście też jest taka opcja.
Jednak bardziej skłaniałbym się teorii Sawyer'a.
No nic będę się rozglądał dalej, może trafi śie coś lepszego

Dzięki za odpowiedź Panowie 👍









Podobne tematy Zwiń