Skocz do zawartości




* * * * * 3 głosy

[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy



1626 odpowiedzi w tym temacie

#1431 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 grudnia 2017 - 21:48

O, a ja się produkuję w SB. Napinacz to już Sawyer Ciebie powiedział co robić, ale jak na moje oko okładzina ślizgu też mi nie pasuje. Rusza się moim zdaniem zbyt żwawo.



#1432 Offline   obyvatel


  • Postów: 33
  • Na forum od: 29 paź 2016
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 grudnia 2017 - 13:41

Wyświetl postUżytkownik dupczak dnia 29 września 2017 - 14:25 napisał

Błąd 50% napięcie nie oscyluje. Sonda ma grzałkę w 100% ma sprawną. Napięcie na przewodzie sygnałowym w granicach 0.3v. Co może powodować jeszcze błąd 50%?
Moja wskazywała 0,4 V const i była popsuta. Mogłem sobie kręcić śrubką do końca życia... Wymiana i problem zniknął.

#1433 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 02 stycznia 2018 - 15:44

Witam.
Silnik M102. 2.0 Podczas wstepnego diagnozowana wyszlo wypelnienie na 70%(silnik nie pracuje) wiec ok, ale potencjometr pokazuje 0,09v, po dodaniu gazu wskazania z potencjometru rosna. Na odpalonym silniku wypenienie wychodzi 40%- nie wiem czy trakotwac to jako odczyt wypelnienia czy wskaznie błedu( uszkodzony potencjometr) co by sie sumie pokrywało?

#1434 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 02 stycznia 2018 - 21:56

Jeżeli nie faluje wokół jakiejś wartości o 5-7% tylko stoi w miejscu na 40% to oznacza to błąd.

Od razu też mówię że potencjometr ustawiony masz daleko poza tolerancją.

#1435 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 03 stycznia 2018 - 09:02

Ok, chyba nie pozostaje mi nic innego jak zaczac od poczatku i ustalic czy osprzet mam odpowiedni do wtrysku.
Vin: WDB 2010241A489512, pomoze mi ktos okreslic wlasciwe numery sterownik silnika i przekaznika pompy paliwa?
Drugie pytanie to czy ten silnik powinien pracowac po odlaczeniu calkowitym elektroniki? Bo z tego co sie orietuje to EHA bez pradu puszcza paliwo ze stała roznica cisnien 0,4 bara, ZPD tez przyjmuje polozenie awaryjne i puszcza powietrze wiec teoretycznie powinno bez tych dwoch elementów jakos tam chodzic. Czy mozna w takim razie puscic go bez podpietego przeplywomierza i odpiac sterownik silnika?
Co do potencjometra to zamieniłem go z innym i ten zaczal reagowac na ruch klapy spietrzajacej tzn wskazania z potencjometru rosna wraz z wciskaniem klapy w dół, tak sie zastanawiam czy mozna go jakos wstepnie bez pracujacego silnika ustawic zeby silnik złapał wolne obroty?

#1436 Offline   obyvatel


  • Postów: 33
  • Na forum od: 29 paź 2016
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 stycznia 2018 - 18:37

Wyświetl postUżytkownik tomuss1980 dnia 03 stycznia 2018 - 09:02 napisał

Ok, chyba nie pozostaje mi nic innego jak zaczac od poczatku i ustalic czy osprzet mam odpowiedni do wtrysku.
Vin: WDB 2010241A489512, pomoze mi ktos okreslic wlasciwe numery sterownik silnika i przekaznika pompy paliwa?
Drugie pytanie to czy ten silnik powinien pracowac po odlaczeniu calkowitym elektroniki? Bo z tego co sie orietuje to EHA bez pradu puszcza paliwo ze stała roznica cisnien 0,4 bara, ZPD tez przyjmuje polozenie awaryjne i puszcza powietrze wiec teoretycznie powinno bez tych dwoch elementów jakos tam chodzic. Czy mozna w takim razie puscic go bez podpietego przeplywomierza i odpiac sterownik silnika?
Co do potencjometra to zamieniłem go z innym i ten zaczal reagowac na ruch klapy spietrzajacej tzn wskazania z potencjometru rosna wraz z wciskaniem klapy w dół, tak sie zastanawiam czy mozna go jakos wstepnie bez pracujacego silnika ustawic zeby silnik złapał wolne obroty?
generalnie to przed ustawieniem potencjometra proponuję zrzucić cały wtrysk i przyjrzeć się przepustnicy, wyczyścić z syfu, bo jeśli jest zawalona to będzie problem z ustawieniem na jałowych. No a jak zrzucisz to już można powymieniać uszczelki, oringi, przeglądnąć rurki, itd. Jeśłi tego nie zrobisz, to prawdopodobnie ustawisz coś tam w okolicach 0,7V, a i tak później wrócisz do grzebania...

#1437 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 05 stycznia 2018 - 11:43

Uszczelki wtryskow mam nowe, tak samo kompletna odme, wszystko w oryginale, takze tego jestem pewny. Kalosz tez ogladałem jak mialem silnik w gorze był.
Ale szczerze mowiac tez myslalem o rozebraniu i ponownym złozeniu.
Mam za to inne pytanie, odnosnie polozenia ramienia na ktorym znajduja sie sligi potencjometru (ktore znajdzuje sie za potencjometrem i jest na stałe polaczone z ramieniem klapy spietrzajacej). Nie moge ustawic napiecia na potencjometrze i stad podejrzenie ze sligi sa za wysoko i nie lapia na potencjometr. Najchetniej zobaczyl bym zdjecie tego ramienia z dobrze dzialajacego wtrysku.

#1438 Offline   w124wwl


  • Postów: 3
  • Na forum od: 03 sty 2018
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2018 - 22:56

Czy to możliwe że w W124 1991r. 260E będę miał tylko jedno złącze diagnostyczne 9PIN ?
Przy akumulatorze brak śladu po złączach, wyjmowałem nawet plastik przy ścianie grodziowej.
Efekt z silnikiem mam taki, że ciężko pali po nagrzaniu.
Z diagnostyki 9-pin KJET współczynnik wypełnienia po nagrzaniu silnika wychodzi 30%, czyli czujnik temperatur cieczy chłodzącej.
Możecie pomóc, który to czujnik?
Znalazłem na ten moment dwa czujniki od góry silnika, ale to raczej nie od płynu?
Dzięki.

#1439 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 12 stycznia 2018 - 06:43

Czujnik jest z tyłu silnika, okrągła wtyczka wpięta z góry.

#1440 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 25 stycznia 2018 - 09:19

Ciśnienie oleju - przy ok. 80st/C na wolnych obrotach ok. 800-set oscyluje wokół 2, przy 1000 podnosi się do 3; przy 100st/C na wolnych spada na "chude" 1,5 , przy 1000rpm podnosi się prawie do 3. Olej minerał 15W 40, niedawno wymieniony. Za mało czy jeszcze względnie?








Podobne tematy Zwiń