O, a ja się produkuję w SB. Napinacz to już Sawyer Ciebie powiedział co robić, ale jak na moje oko okładzina ślizgu też mi nie pasuje. Rusza się moim zdaniem zbyt żwawo.
3
[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy
Rozpoczęty przez Jakub95, gru 04 2013 21:22
1626 odpowiedzi w tym temacie
#1431
Napisano 10 grudnia 2017 - 21:48
#1432
Napisano 24 grudnia 2017 - 13:41
Użytkownik dupczak dnia 29 września 2017 - 14:25 napisał
Błąd 50% napięcie nie oscyluje. Sonda ma grzałkę w 100% ma sprawną. Napięcie na przewodzie sygnałowym w granicach 0.3v. Co może powodować jeszcze błąd 50%?
#1433
Napisano 02 stycznia 2018 - 15:44
Witam.
Silnik M102. 2.0 Podczas wstepnego diagnozowana wyszlo wypelnienie na 70%(silnik nie pracuje) wiec ok, ale potencjometr pokazuje 0,09v, po dodaniu gazu wskazania z potencjometru rosna. Na odpalonym silniku wypenienie wychodzi 40%- nie wiem czy trakotwac to jako odczyt wypelnienia czy wskaznie błedu( uszkodzony potencjometr) co by sie sumie pokrywało?
Silnik M102. 2.0 Podczas wstepnego diagnozowana wyszlo wypelnienie na 70%(silnik nie pracuje) wiec ok, ale potencjometr pokazuje 0,09v, po dodaniu gazu wskazania z potencjometru rosna. Na odpalonym silniku wypenienie wychodzi 40%- nie wiem czy trakotwac to jako odczyt wypelnienia czy wskaznie błedu( uszkodzony potencjometr) co by sie sumie pokrywało?
#1434
Napisano 02 stycznia 2018 - 21:56
Jeżeli nie faluje wokół jakiejś wartości o 5-7% tylko stoi w miejscu na 40% to oznacza to błąd.
Od razu też mówię że potencjometr ustawiony masz daleko poza tolerancją.
Od razu też mówię że potencjometr ustawiony masz daleko poza tolerancją.
#1435
Napisano 03 stycznia 2018 - 09:02
Ok, chyba nie pozostaje mi nic innego jak zaczac od poczatku i ustalic czy osprzet mam odpowiedni do wtrysku.
Vin: WDB 2010241A489512, pomoze mi ktos okreslic wlasciwe numery sterownik silnika i przekaznika pompy paliwa?
Drugie pytanie to czy ten silnik powinien pracowac po odlaczeniu calkowitym elektroniki? Bo z tego co sie orietuje to EHA bez pradu puszcza paliwo ze stała roznica cisnien 0,4 bara, ZPD tez przyjmuje polozenie awaryjne i puszcza powietrze wiec teoretycznie powinno bez tych dwoch elementów jakos tam chodzic. Czy mozna w takim razie puscic go bez podpietego przeplywomierza i odpiac sterownik silnika?
Co do potencjometra to zamieniłem go z innym i ten zaczal reagowac na ruch klapy spietrzajacej tzn wskazania z potencjometru rosna wraz z wciskaniem klapy w dół, tak sie zastanawiam czy mozna go jakos wstepnie bez pracujacego silnika ustawic zeby silnik złapał wolne obroty?
Vin: WDB 2010241A489512, pomoze mi ktos okreslic wlasciwe numery sterownik silnika i przekaznika pompy paliwa?
Drugie pytanie to czy ten silnik powinien pracowac po odlaczeniu calkowitym elektroniki? Bo z tego co sie orietuje to EHA bez pradu puszcza paliwo ze stała roznica cisnien 0,4 bara, ZPD tez przyjmuje polozenie awaryjne i puszcza powietrze wiec teoretycznie powinno bez tych dwoch elementów jakos tam chodzic. Czy mozna w takim razie puscic go bez podpietego przeplywomierza i odpiac sterownik silnika?
Co do potencjometra to zamieniłem go z innym i ten zaczal reagowac na ruch klapy spietrzajacej tzn wskazania z potencjometru rosna wraz z wciskaniem klapy w dół, tak sie zastanawiam czy mozna go jakos wstepnie bez pracujacego silnika ustawic zeby silnik złapał wolne obroty?
#1436
Napisano 04 stycznia 2018 - 18:37
Użytkownik tomuss1980 dnia 03 stycznia 2018 - 09:02 napisał
Ok, chyba nie pozostaje mi nic innego jak zaczac od poczatku i ustalic czy osprzet mam odpowiedni do wtrysku.
Vin: WDB 2010241A489512, pomoze mi ktos okreslic wlasciwe numery sterownik silnika i przekaznika pompy paliwa?
Drugie pytanie to czy ten silnik powinien pracowac po odlaczeniu calkowitym elektroniki? Bo z tego co sie orietuje to EHA bez pradu puszcza paliwo ze stała roznica cisnien 0,4 bara, ZPD tez przyjmuje polozenie awaryjne i puszcza powietrze wiec teoretycznie powinno bez tych dwoch elementów jakos tam chodzic. Czy mozna w takim razie puscic go bez podpietego przeplywomierza i odpiac sterownik silnika?
Co do potencjometra to zamieniłem go z innym i ten zaczal reagowac na ruch klapy spietrzajacej tzn wskazania z potencjometru rosna wraz z wciskaniem klapy w dół, tak sie zastanawiam czy mozna go jakos wstepnie bez pracujacego silnika ustawic zeby silnik złapał wolne obroty?
Vin: WDB 2010241A489512, pomoze mi ktos okreslic wlasciwe numery sterownik silnika i przekaznika pompy paliwa?
Drugie pytanie to czy ten silnik powinien pracowac po odlaczeniu calkowitym elektroniki? Bo z tego co sie orietuje to EHA bez pradu puszcza paliwo ze stała roznica cisnien 0,4 bara, ZPD tez przyjmuje polozenie awaryjne i puszcza powietrze wiec teoretycznie powinno bez tych dwoch elementów jakos tam chodzic. Czy mozna w takim razie puscic go bez podpietego przeplywomierza i odpiac sterownik silnika?
Co do potencjometra to zamieniłem go z innym i ten zaczal reagowac na ruch klapy spietrzajacej tzn wskazania z potencjometru rosna wraz z wciskaniem klapy w dół, tak sie zastanawiam czy mozna go jakos wstepnie bez pracujacego silnika ustawic zeby silnik złapał wolne obroty?
#1437
Napisano 05 stycznia 2018 - 11:43
Uszczelki wtryskow mam nowe, tak samo kompletna odme, wszystko w oryginale, takze tego jestem pewny. Kalosz tez ogladałem jak mialem silnik w gorze był.
Ale szczerze mowiac tez myslalem o rozebraniu i ponownym złozeniu.
Mam za to inne pytanie, odnosnie polozenia ramienia na ktorym znajduja sie sligi potencjometru (ktore znajdzuje sie za potencjometrem i jest na stałe polaczone z ramieniem klapy spietrzajacej). Nie moge ustawic napiecia na potencjometrze i stad podejrzenie ze sligi sa za wysoko i nie lapia na potencjometr. Najchetniej zobaczyl bym zdjecie tego ramienia z dobrze dzialajacego wtrysku.
Ale szczerze mowiac tez myslalem o rozebraniu i ponownym złozeniu.
Mam za to inne pytanie, odnosnie polozenia ramienia na ktorym znajduja sie sligi potencjometru (ktore znajdzuje sie za potencjometrem i jest na stałe polaczone z ramieniem klapy spietrzajacej). Nie moge ustawic napiecia na potencjometrze i stad podejrzenie ze sligi sa za wysoko i nie lapia na potencjometr. Najchetniej zobaczyl bym zdjecie tego ramienia z dobrze dzialajacego wtrysku.
#1438
Napisano 11 stycznia 2018 - 22:56
Czy to możliwe że w W124 1991r. 260E będę miał tylko jedno złącze diagnostyczne 9PIN ?
Przy akumulatorze brak śladu po złączach, wyjmowałem nawet plastik przy ścianie grodziowej.
Efekt z silnikiem mam taki, że ciężko pali po nagrzaniu.
Z diagnostyki 9-pin KJET współczynnik wypełnienia po nagrzaniu silnika wychodzi 30%, czyli czujnik temperatur cieczy chłodzącej.
Możecie pomóc, który to czujnik?
Znalazłem na ten moment dwa czujniki od góry silnika, ale to raczej nie od płynu?
Dzięki.
Przy akumulatorze brak śladu po złączach, wyjmowałem nawet plastik przy ścianie grodziowej.
Efekt z silnikiem mam taki, że ciężko pali po nagrzaniu.
Z diagnostyki 9-pin KJET współczynnik wypełnienia po nagrzaniu silnika wychodzi 30%, czyli czujnik temperatur cieczy chłodzącej.
Możecie pomóc, który to czujnik?
Znalazłem na ten moment dwa czujniki od góry silnika, ale to raczej nie od płynu?
Dzięki.
#1439
Napisano 12 stycznia 2018 - 06:43
Czujnik jest z tyłu silnika, okrągła wtyczka wpięta z góry.
#1440
Napisano 25 stycznia 2018 - 09:19
Ciśnienie oleju - przy ok. 80st/C na wolnych obrotach ok. 800-set oscyluje wokół 2, przy 1000 podnosi się do 3; przy 100st/C na wolnych spada na "chude" 1,5 , przy 1000rpm podnosi się prawie do 3. Olej minerał 15W 40, niedawno wymieniony. Za mało czy jeszcze względnie?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|