Skocz do zawartości




* * * * * 3 głosy

[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy



1626 odpowiedzi w tym temacie

#1451 Offline   krzsuc1604


  • Postów: 20
  • Na forum od: 24 lut 2018
  • Miejscowość: Skoczów
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2018 - 20:21

U mnie jest motor typu m103

zdj aparatu i cewki Dołączona grafika



#1452 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2018 - 20:25

Jak napisałem wyżej - rozdzielacz mechaniczny, reszta elektroniczna. Żadnych regulacji, poza korektorem oktanowym, który powinien być ustawiony na "S".

#1453 Offline   krzsuc1604


  • Postów: 20
  • Na forum od: 24 lut 2018
  • Miejscowość: Skoczów
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2018 - 20:43

a gdzie ten korektor się znajduje?

#1454 Offline   dupczak


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:230 CE 1988

Napisano 20 maja 2018 - 19:41

Witajcie Panowie,
mam problem ze swoim C124 2.3B, nigdy nie widziało gazu. Wkręca się tylko do 5 tyś. obrotów. Do 4 tyś.- szybko, tak jak powinien, a później od 4k do 5k dostaje muła i jak dojdzie do 5k to nie chce iść dalej na biegu jałowym (skrzynia automat). W trakcie jazdy podobnie ale maksymalnie można osiągnąć 4.5k obrotów. Wersja z katalizatorem, więc go odpiąłem i przejechałem się bez, ale dalej to samo. Sonda wymieniona, bo była nie żywa, jest już ok. Ke-jet nie ma żadnych błędów, wypełnienie 48-50%. Obroty może tylko troszeczkę zafalują zaraz jak się zapali, ale to tak tylko przez sekundę i jest już wszystko ok. Kompresja 11,5-12 barów na wszystkich baniakach. Macie jakieś pomysły co może być nie tak? Ogólnie dobry stan samochodu, jeszcze miałem oryginalną zaślepkę w kominie, przebieg wygląda na oryginalny260k km. Oczywiście nowe świece, kopułka i palec. Przewody nie mają przebić. Kopułka przyszła bez czarnej osłony plastikowej, ale to chyba bez znaczenia (?)

#1455 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 21 maja 2018 - 06:13

To się stało przed wymianą ulkładu WN ,czy po?a układ WN Beru?

#1456 Offline   dupczak


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:230 CE 1988

Napisano 21 maja 2018 - 06:16

Beru, przed i po wymianie było tak samo.

#1457 Offline   dupczak


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:230 CE 1988

Napisano 21 maja 2018 - 21:04

Maly up
Zmierzylem jeszcze raz kompresje i na pierwszym 11.1 bara a na reszcie 12.5-12.9. Kompresja na pierwszym cylindrze pojawia sie z opoznieniem 1-2 sekundowym w porownaniu do innych baniakow. Ale watpie ze kompresja moze miec cos wspolnego z moim problemem.

#1458 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 21 maja 2018 - 22:20

Jeśli nawet na jałowych nie da się przeskoczyć wyżej jakichś obrotów, to stawiam na jakiś kłopot z linką gazu albo przepustnicą, która nie otwiera się do końca. Ewentualnie trafiony jest przekaźnik pompy paliwa i nie pozwala dokręcać do odcięcia. Zerknij najpierw na linkę i sprawdź miernikiem czy czujnik rejestruje maksymalne otwarcie przepustnicy.

#1459 Offline   dupczak


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:230 CE 1988

Napisano 17 czerwca 2018 - 14:39

Z przepustnica wszystko ok. Zmieniłem regulator ciśnienia paliwa, pompę paliwa i problem nadal występuje. Już powoli się pomysły kończą.

#1460 Offline   dupczak


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:230 CE 1988

Napisano 08 lipca 2018 - 15:04

Mógłby ktoś sprawdzić czy sterownik i moduł zapłonowy zgadza się z VIN-em?
VIN: WDB1240431A814115
Sterownik: 0 280 800 204 i 005 545 55 32
Przekaźnik pompy paliwa: 003 545 20 05
Moduł zapłonowy: 005 545 32 32 i 5WK6 138
Nie wiem czy w dobrym dziale to napisałem ;) z góry przepraszam.








Podobne tematy Zwiń