U mnie jest motor typu m103
zdj aparatu i cewki
3
[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy
Rozpoczęty przez Jakub95, gru 04 2013 21:22
1626 odpowiedzi w tym temacie
#1451
Napisano 26 lutego 2018 - 20:21
#1452
Napisano 26 lutego 2018 - 20:25
Jak napisałem wyżej - rozdzielacz mechaniczny, reszta elektroniczna. Żadnych regulacji, poza korektorem oktanowym, który powinien być ustawiony na "S".
#1453
Napisano 26 lutego 2018 - 20:43
a gdzie ten korektor się znajduje?
#1454
Napisano 20 maja 2018 - 19:41
Witajcie Panowie,
mam problem ze swoim C124 2.3B, nigdy nie widziało gazu. Wkręca się tylko do 5 tyś. obrotów. Do 4 tyś.- szybko, tak jak powinien, a później od 4k do 5k dostaje muła i jak dojdzie do 5k to nie chce iść dalej na biegu jałowym (skrzynia automat). W trakcie jazdy podobnie ale maksymalnie można osiągnąć 4.5k obrotów. Wersja z katalizatorem, więc go odpiąłem i przejechałem się bez, ale dalej to samo. Sonda wymieniona, bo była nie żywa, jest już ok. Ke-jet nie ma żadnych błędów, wypełnienie 48-50%. Obroty może tylko troszeczkę zafalują zaraz jak się zapali, ale to tak tylko przez sekundę i jest już wszystko ok. Kompresja 11,5-12 barów na wszystkich baniakach. Macie jakieś pomysły co może być nie tak? Ogólnie dobry stan samochodu, jeszcze miałem oryginalną zaślepkę w kominie, przebieg wygląda na oryginalny260k km. Oczywiście nowe świece, kopułka i palec. Przewody nie mają przebić. Kopułka przyszła bez czarnej osłony plastikowej, ale to chyba bez znaczenia (?)
mam problem ze swoim C124 2.3B, nigdy nie widziało gazu. Wkręca się tylko do 5 tyś. obrotów. Do 4 tyś.- szybko, tak jak powinien, a później od 4k do 5k dostaje muła i jak dojdzie do 5k to nie chce iść dalej na biegu jałowym (skrzynia automat). W trakcie jazdy podobnie ale maksymalnie można osiągnąć 4.5k obrotów. Wersja z katalizatorem, więc go odpiąłem i przejechałem się bez, ale dalej to samo. Sonda wymieniona, bo była nie żywa, jest już ok. Ke-jet nie ma żadnych błędów, wypełnienie 48-50%. Obroty może tylko troszeczkę zafalują zaraz jak się zapali, ale to tak tylko przez sekundę i jest już wszystko ok. Kompresja 11,5-12 barów na wszystkich baniakach. Macie jakieś pomysły co może być nie tak? Ogólnie dobry stan samochodu, jeszcze miałem oryginalną zaślepkę w kominie, przebieg wygląda na oryginalny260k km. Oczywiście nowe świece, kopułka i palec. Przewody nie mają przebić. Kopułka przyszła bez czarnej osłony plastikowej, ale to chyba bez znaczenia (?)
#1455
Napisano 21 maja 2018 - 06:13
To się stało przed wymianą ulkładu WN ,czy po?a układ WN Beru?
#1456
Napisano 21 maja 2018 - 06:16
Beru, przed i po wymianie było tak samo.
#1457
Napisano 21 maja 2018 - 21:04
Maly up
Zmierzylem jeszcze raz kompresje i na pierwszym 11.1 bara a na reszcie 12.5-12.9. Kompresja na pierwszym cylindrze pojawia sie z opoznieniem 1-2 sekundowym w porownaniu do innych baniakow. Ale watpie ze kompresja moze miec cos wspolnego z moim problemem.
Zmierzylem jeszcze raz kompresje i na pierwszym 11.1 bara a na reszcie 12.5-12.9. Kompresja na pierwszym cylindrze pojawia sie z opoznieniem 1-2 sekundowym w porownaniu do innych baniakow. Ale watpie ze kompresja moze miec cos wspolnego z moim problemem.
#1458
Napisano 21 maja 2018 - 22:20
Jeśli nawet na jałowych nie da się przeskoczyć wyżej jakichś obrotów, to stawiam na jakiś kłopot z linką gazu albo przepustnicą, która nie otwiera się do końca. Ewentualnie trafiony jest przekaźnik pompy paliwa i nie pozwala dokręcać do odcięcia. Zerknij najpierw na linkę i sprawdź miernikiem czy czujnik rejestruje maksymalne otwarcie przepustnicy.
#1459
Napisano 17 czerwca 2018 - 14:39
Z przepustnica wszystko ok. Zmieniłem regulator ciśnienia paliwa, pompę paliwa i problem nadal występuje. Już powoli się pomysły kończą.
#1460
Napisano 08 lipca 2018 - 15:04
Mógłby ktoś sprawdzić czy sterownik i moduł zapłonowy zgadza się z VIN-em?
VIN: WDB1240431A814115
Sterownik: 0 280 800 204 i 005 545 55 32
Przekaźnik pompy paliwa: 003 545 20 05
Moduł zapłonowy: 005 545 32 32 i 5WK6 138
Nie wiem czy w dobrym dziale to napisałem z góry przepraszam.
VIN: WDB1240431A814115
Sterownik: 0 280 800 204 i 005 545 55 32
Przekaźnik pompy paliwa: 003 545 20 05
Moduł zapłonowy: 005 545 32 32 i 5WK6 138
Nie wiem czy w dobrym dziale to napisałem z góry przepraszam.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|