Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] m104 2.8E Silnik odpala tylko na hol


77 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 marca 2018 - 20:49

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 22 marca 2018 - 15:42 napisał

Dołączona grafika


Od czego jest ta wtyczka? Gdzie ja podłączyć? Zauważyłem, że jest wypieta

Internet ruski coś mówi, ale nie znam ruskiego, więc posilę się tłumaczem googla - czujnik temperatury silnika, wg numeru wtyczki



#32 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 marca 2018 - 21:18

Brajtas, czy uważasz czy pin 43 mógłby narobić tyle zamieszania? Jest sposób by to przylutowac?

#33 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 22 marca 2018 - 21:36

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 22 marca 2018 - 21:18 napisał

Brajtas, czy uważasz czy pin 43 mógłby narobić tyle zamieszania? Jest sposób by to przylutowac?
Nie mam pojęcia jak się zachowuje ECU jeśli "nie widzi" obciążenia na wyjściu Nr 43 (nie testowałem tego, wiem jedynie, że zawór zaczyna działać dopiero jak silnik jest rozgrzany, słychać jak charakterystycznie "cyka", zwą go zaworkiem MOT) w tym wątku #26 jest zdjęcie gdzie ten zaworek się znajduje:
http://mb201-124.eu/...%C3%B3w__st__20
Dla pracy silnika nie jest to zbytnio istotne ale dla bezpieczeństwa zbiornika paliwa jak najbardziej, wg. mnie przylutować to się raczej nie da, trzeba wymienić oba te "piny" na nowe czyli wylutować te uszkodzone z płyty i wlutować nowe dorobione albo wyjąć z jakiegoś uszkodzonego ECU.
Osobiście uważam, że warto ratować ten Twój egz. ECU bo coraz trudniej zdobyć identyczną dobrą "używkę" w rozsądnych pieniądzach ale jak chcesz możesz próbować.

Użytkownik brajtas edytował ten post 22 marca 2018 - 22:01


#34 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 marca 2018 - 07:06

Dziękuję Ci, czy możesz podesłać rozpiske pinow? Bo coś mi się nie zgadza po tej którą znalazłem. Chce ratować swój, tylko nie będzie to łatwe.

#35 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 23 marca 2018 - 14:55

Nie podeślę Ci rozpiski bo nie mam do Twojej wersji ECU czyli do W124 bez tempomatu, podałem Ci do czego mogą służyć te piny wedle rozpiski z mojego ECU w wersji z tempomatem bez ASR i "immo" ale moje ECU pochodzi z dawcy silnika M104 czyli z W140 z 93roku. Generalnie nie była zmieniana funkcja poszczególnych pinów (pomiędzy poszczególnymi modelami samochodów) ale może się zdarzyć więc musisz to sprawdzić z bardziej wiarygodnym schematem, może z tym tutaj:
http://www.autolib.d...ING%20DIAGRAMS/
Jak dobrze widzę to na tym schemacie :
http://www.autolib.d...AGRAMS/4929.pdf
"19-ka" też idzie do gniazda diagnostycznego.

Użytkownik brajtas edytował ten post 23 marca 2018 - 15:05


#36 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 marca 2018 - 08:55

A czy jest ktoś na forum kto zajmuje się takimi lutami w sterowniku?

#37 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 marca 2018 - 17:08

Czy pomoże mi ktoś w rozwiązaniu tego problemu???

#38 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 marca 2018 - 13:51

Poszukaj elektryka starej daty - ogarnie na miodzio.

#39 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 marca 2018 - 06:29

Rozmawiałem z elektromechanikiem i mówił, że jest opcja by wypuścić kable z komputera z brakujących pinow i porobić na przewodach tych tzw.zlaczki. uważasz, że to dobry pomysł?

#40 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 marca 2018 - 08:23

Nie lepiej kupić używany sterownik, dać to elektronikowi żeby przełożył wnętrzności, tak by złącza były z dawcy, a układ sterujący z twojego auta?

Te wszystkie złączki, skrętki luty gluty zawsze po jakimś czasie mogą powodować problemy.








Podobne tematy Zwiń