Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Dziwny dzwiek przy skrecaniu


63 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 czerwca 2018 - 14:37

Witam Panowie. Ponownie mam problem z dziwnym stukiem. A mianowicie, gdy skrecam np na rondzie w lewo i dociazam prawe kola, to w momencie gdy szybko odkrece kierownice do prostych kol to slysze pojedynczy jakby gumowy stuk z tylu z prawej strony (tak mi sie bynajmniej wydaje), myslalem ze to moze drazek kierowniczy ale to na 99% z tylu pochodzi ten dzwiek. Gdy jade wolno i skrecam, odkrecam kierownice to nie ma tego dzwieku. Co to moze byc?



#52 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 24 czerwca 2018 - 05:33

Z mojego doświadczenia:
Zrób najpierw porządek w bagażniku. A najlepiej wszystko z niego wywal i wtedy się przejedź na próbę.
Mnie już nie raz w jajo zrobiła np turlajaca się rolka taśmy izolacyjnej :lol: serio.
Zacznij od tego... Aha i zapnij tylne pasy tak jak by siedział pasażer ;) Klamry też lubią stukać...

Użytkownik AiM edytował ten post 24 czerwca 2018 - 05:34


#53 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 24 czerwca 2018 - 08:27

Do sprawdzenia tylny zawias włącznie z mocowaniem sanek i sprężyny

#54 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 czerwca 2018 - 14:17

Wyświetl postUżytkownik AiM dnia 24 czerwca 2018 - 05:33 napisał

Z mojego doświadczenia:
Zrób najpierw porządek w bagażniku.
Otóż to. Mi dzieciaki do pojemnika na apteczkę wrzuciły kamienie. Z tydzień szukałem przyczyn szurania i stuków.

#55 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 30 stycznia 2020 - 15:32

Panowie,po zakupie w124 chciałem profilaktycznie wymienić płyn w układzie wspomagania, posiłkując się podobnymi tematami kupiłem odpowiedni filtr i płyn Mobil ATF 220.Płyn jaki był wczesniej ciężko określić na podst.koloru bo był ciemny koloru kawy i nawet kropla na biały papier nie dała odpowiedzi.Wypompowałem strzykawą ile się dało, dolewałem,kręciłem kierą kilkukrotnie celem wyrzucenia tego co zalegało w układzie.Kiedy zaczęło wyrzucać w miarę czysty zalałem własciwy poziom i jazda.Po jakimś czasie przy skręcie w pierwszych minutach z okolicach kiery pojawiają się głośne piski.Potem w trasie zaczyna to słabnąć i zanikać.Pytanie czy zarżnąłem pompę nie właściwym olejem? Czy jest szansa że jest to kwestia paska lub czego innego?
Ktoś miał podobną akcję?

Użytkownik Kristoff edytował ten post 30 stycznia 2020 - 15:34


#56 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 stycznia 2020 - 09:00

Wyświetl postUżytkownik Kristoff dnia 30 stycznia 2020 - 15:32 napisał

filtr i płyn Mobil ATF 220
A trzeba było kupić Febi 06161

#57 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 31 stycznia 2020 - 10:35

wOjta5 jest opcja po spuszczeniu wszystkiego że praca wróci do normy?

#58 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 31 stycznia 2020 - 22:24

A nie przypadkiem Febi 08972 czyli mineralny żółty? Sporo postów na to wskazuje.Oświecił mnie mechanik twierdząc że ATF 220 jako syntetyk może być zbyt rzadki i powoduje to co opisałem.

#59 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 01 lutego 2020 - 00:54

ATF 220 normalnie wchodzi do tego układu. I nie jest to syntetyk. Ja lałem zawsze 220 lub 320 (częściej ten drugi) i było wszystko dobrze. Może po prostu pompa daje o sobie.znać

#60 Offline   Mike69


  • Postów: 139
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 02 lutego 2020 - 21:58

Pompa to raczej by wydawała odłóż rzężenia niz piszczenia. Prędzej od paska coś. Może olej łał i pokapał na pasek i tero się ślizga.








Podobne tematy Zwiń