Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Stuki popychaczy po wymianie oleju


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Kowalski0791


  • Postów: 30
  • Na forum od: 01 wrz 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 maja 2018 - 15:56

Witam,
Dziś po wymianie oleju z Castrol Magnetec na Motul 10W40 6100 Synergie + po przejechaniu 50 km pojawiły się wyraźne odgłosy popychaczy .
( Silnik benzynowy 2.0 ) . Czy mieliście podobne ,,przygody '' ?

Jutro zamierzam zalać silnik ponownie olejem Castrol.
Pozdrawiam,Andrzej



#2 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 18 maja 2018 - 16:13

 Użytkownik Kowalski0791 dnia 18 maja 2018 - 15:56 napisał

Witam,
Dziś po wymianie oleju z Castrol Magnetec na Motul 10W40 6100 Synergie + po przejechaniu 50 km pojawiły się wyraźne odgłosy popychaczy .
( Silnik benzynowy 2.0 ) . Czy mieliście podobne ,,przygody '' ?

Jutro zamierzam zalać silnik ponownie olejem Castrol.
Pozdrawiam,Andrzej

Miałem identycznie w drugim aucie w210 2.9 Turbodiesel. Co prawda nie tak szybko lecz po około 400 przejechanych kilometrach.Albo podrabiany Motul 10w40 o czym dosyć czesto się słyszy albo jeśli się zmieni z 15w40 na 10w ale to żadkość.Niemniej zdarza się.Jaką lepkość miałeś poprzednio w tym Castrolu? Kiedyś kolega w innym aucie też miał ten problem gdy "rozdzwonił" mu się silnik po tym 6100 Synergy jak u mnie.
Wtedy wróciłem do Mobila i jest spokój.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 18 maja 2018 - 16:15


#3 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 maja 2018 - 16:14

Ja miałem. Kupiłem olej w supermarkecie i po kilkuset km strasznie stukało. Zlałem ten szajs i wlałem już normalny olej (był to Lotos) i ten leję do dziś. Ja mam diesla.

#4 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 18 maja 2018 - 16:18

Najlepiej wróć do tego co był.Szkoda motoru na tym.Kolega kupił w supermarkecie,a najsmieszniejsze że ja przez Intercars ....przed syfem nie ustrzeżesz się nawet w pozornie zaufanej sieci sklepów.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 18 maja 2018 - 16:26


#5 Offline   Kowalski0791


  • Postów: 30
  • Na forum od: 01 wrz 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 maja 2018 - 16:28

Witam,
Panowie po wymianie pojechałem po córkę do szkoły. Już tam czekając pojawiły się pierwsze odgłosy stuków.
Po powrocie do domu , silnik pracuje jak traktor . Dziś wymieniłem oczywiście filtr oleju Knecht i
Teraz się zastanawiam czy wymienić jutro olej + filtr ? Ale trzeba to zrobić profesjonalnie.
Wcześniej miałem Castrol Magnetec 5w40.
Dodam że Motula zakupiłem w sklepie internetowym Petrostar Warszawa.
Pozdrawiam,Andrzej

#6 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 maja 2018 - 17:06

Jak chcesz wrócić do tego co był to możesz dla świętego spokoju wymienić znowu filtr.
Z drugiej strony jak nowy filtr... jakbyś go nie zmienił to po prostu zostanie ci nie wiem może 100ml tego motula. Bez przesady nie powinno to w niczym przeszkadzać.Twoja decyzja
A takie pytanie poboczne.Ktoś kiedyś próbował czyścić takie popychacze?Da się je umyć?

Użytkownik Piotrek123 edytował ten post 18 maja 2018 - 17:08


#7 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 18 maja 2018 - 18:32

Kowalski0791, ja bym na twoim miejscu jeszcze pojeździł ,być może się uciszą,w tamtym roku też mi zaczeły stukać tylko na gorącym silniku ,zmieniłem olej na 10w50 i przestało ,na jesieni zmieniłem na 5w30 była taka sieczkarnia że bałem się jeździć ,ale po 50km zrobiło się cicho,tak więc na razie nie zmieniaj ,może się ułoży.

#8 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 18 maja 2018 - 19:04

Nie podajesz Kowalski0791 przebiegu auta. Ani czy silnik "pije" olej? Dobrym olejem do tego silnika (wypróbowanym przeze mnie) jest Lotos 5W40, Total 5W40 czy Valvo 5W40. Są też środki Liqui Moly do wyciszania klawiatury. Może faktycznie ten Motul jest podejrzany? Magnatec to dość średni olej. Tanio i dobrze jest na Lotosie.

#9 Offline   Kowalski0791


  • Postów: 30
  • Na forum od: 01 wrz 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2018 - 04:57

Witam, Przebieg 161 tys.km , od ostatniej zmiany oleju w kwietniu 2017 r. przejechałem 2200 km. Postanowiłem dziś wymienić olej i filtr. Pozdrawiam

#10 Offline   Kowalski0791


  • Postów: 30
  • Na forum od: 01 wrz 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2018 - 12:11

Dzień dobry,
Wymiana oleju( Castrol Magnetec) i filtra ( Knecht) zakończona a popychacze dalej klekoczą (: Przebieg auta na ta chwilę 160736 km i koledzy wspominają ,że w benzynowych autach popychacze wytrzymują 200 tys.km maksymalnie. Jutro zrobię jeszcze 40 km ale już zaczynam się przygotowywać do wymiany wszystkich popychaczy ,a ta operacja nie była przewidziana w budżecie ( ostatni kupiłem nakładkę plastikową zderzaka tylnego w serwisie MB za 540 zł z 10 % rabatem a jeszcze rok temu ta sama nakładka kosztowała 480 zł bez rabatu ).
Czy ktoś wymieniał popychacze w MB 2.0 E i jakich kosztów zakupu muszę się spodziewać ?
Pozdrawiam, Andrzej








Podobne tematy Zwiń