[T1] Turbo do OM617 lub OM602
#11
Napisano 08 stycznia 2021 - 12:56
#12
Napisano 08 stycznia 2021 - 14:13
#13
Napisano 08 stycznia 2021 - 21:12
Tak, wiem że wielomarkowy ulep budzi kontrowersje, kojarzy się głównie z druciarstwem i zdaję sobie sprawę z tego że mogę kupić całego busa z napędem 4x4 i nic nie rzeźbić. Ale każde tego typu rozwiązanie ma kompromisy, a ja chcę ich mieć jak najmniej i zrobić po swojemu. Serwisem się nie martwię, jak zbuduję to i naprawię jak będzie taka potrzeba, byle korzystać z ogólnodostępnych części, najlepiej od popularnych modeli których toczy się po świecie miliony.
Kwestią braku miejsca (oczywiście do rozsądnej granicy) też się mocno nie przejmę, jak trzeba będzie zrobić inne mocowanie, coś przesunąć, zrobić jakiś własny kolektor - nie problem.
Aktualnie wciąż rozważam dwie opcje: zostaje oryginalny silnik OM602/617 + rzeźba turbo ALBO swap na OM606/M57.
Swapu na inny motor niż powyższe raczej nie rozważam - jak trudzić się ze zdobyciem, transportem, itd. innego silnika to raczej tylko te 2 wchodzą w grę.
W opcji uturbiania brakuje mi wiedzy w następujących tematach:
* czy da się na bloku silnika rozpoznać że posiada on natrysk oleju?
* na przestrzeni różnych tematów w internecie widzę nazwy ALDA / ADA w kontekście pompy wtryskowej ale ciężko znaleźć rozwinięcie, wszyscy używają tych skrótów jakby każdy znał ich znaczenie
W wersji swap:
* gdybym szukał OM606 to od razu ze skrzynią manualną (OM606 turbo+manual wygląda na dość rzadkie połączenie) czy podejdzie oryginalna skrzynia z kaczki?
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi
Użytkownik b0ch3n edytował ten post 08 stycznia 2021 - 21:14
#14
Napisano 08 stycznia 2021 - 21:30
#16
Napisano 08 stycznia 2021 - 22:07
A 605 180 00 43
Jeśli blok jest n/a, to można spokojnie dołożyć dysze nawiercajac i gwintujac główna magistralę olejowa i dokładając te dysze.
Alda to w dużym skrócie mapsensor - tylko, że mechaniczny. W silniku n/a pilnuje ciśnienia atmosferycznego, i do niego dobiera dawkę paliwa. W silniku doładowanym alda ma za zadanie pilnować wydatku paliwa w stosunku do panującego, ale także zakładanego / szczytowego ciśnienia doładowania.
W przypadku OM606 musisz znaleźć pompę rzędową z alda.
#17
Napisano 08 stycznia 2021 - 22:44
Dobrze rozumuję że w przypadku pompy wtryskowej z silnika bez turbo brak tego mechanizmu sprawi że paliwo nie będzie zależało od doładowania - czyli duża dawka na sztywno (albo raczej rosnąca liniowo) będzie dymić w trakcie przyśpieszania na niskich obrotach z powodu zbyt niskiego współczynnika powietrza do paliwa (a co za tym idzie, wzrośnie EGT).
A więc docelowo przy wersji uturbienia wolnossaka powinienem mieć pompę z wersji która miała turbo aby zapewnić jej to sterowanie?
#18
Napisano 09 stycznia 2021 - 07:46
#19
Napisano 09 stycznia 2021 - 10:02
Użytkownik b0ch3n dnia 08 stycznia 2021 - 22:44 napisał
Dobrze rozumuję że w przypadku pompy wtryskowej z silnika bez turbo brak tego mechanizmu sprawi że paliwo nie będzie zależało od doładowania - czyli duża dawka na sztywno (albo raczej rosnąca liniowo) będzie dymić w trakcie przyśpieszania na niskich obrotach z powodu zbyt niskiego współczynnika powietrza do paliwa (a co za tym idzie, wzrośnie EGT).
A więc docelowo przy wersji uturbienia wolnossaka powinienem mieć pompę z wersji która miała turbo aby zapewnić jej to sterowanie?
Jeśli do silnika z turbo zastosujesz pompę bez alda, to silnik nie rozwinie pełnej mocy - będzie przymierał głodem od momentu gdzie pompa nie będzie w stanie już podać więcej paliwa.
Także musisz zastosować pompę od turbo. Znam silniki 606 pracujące na rzędowych pompach z 300td i 350td, ale szczegóły modyfikacji nigdy mnie nie interesowały.
A, jeszcze odnośnie twojej deklaracji, że naprawisz w dżungli bo sam poskladaleś rzeźbę. Nie, nie naprawisz. Naprawisz urwany wahacz, naprawisz zmielone sprzegiełko w moście, wymienisz pourywane krzyżaki czy porwaną elektrykę. Motanej pompy wtryskowej albo motanegoo turbo nie naprawisz ani w terenie ani w pierwszym lepszym warsztacie.
#20
Napisano 12 stycznia 2021 - 17:09
Użytkownik andrzejrz dnia 09 stycznia 2021 - 07:46 napisał
Użytkownik carl00s dnia 09 stycznia 2021 - 10:02 napisał
Analogicznie, do uturbienia silnika OM602 z kaczki muszę znaleźć pompę z OM602 tylko w wersji gdzie było turbo - patrząc po wikipedii, to wersja z turbo była montowana w W201, W124, W210, Sprinterach i innych mniej popularnych wynalazkach - byle w wersji mechanicznej.
Użytkownik carl00s dnia 09 stycznia 2021 - 10:02 napisał
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Katalog części do W124 w wersji papierowej lub elektronicznej (PDF) |
HydePark | deredas |
|
||
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
|
|
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|