Skocz do zawartości




- - - - -

E-klasa C124, M111 2.0 136KM manual - problem z ABS


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   rychu90


  • Postów: 11
  • Na forum od: 05 mar 2020
  • Miejscowość: Inowrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2021 - 09:24

Witam, mam problem z niedziałającym ABS.

Przeglądam wszystkie wpisy i nie mogę rozwiązać swojego problemu.

Od początku: MB E-klasa (C124) 1995r., M111 2.0 136KM manual.

Po zapłonie wszystkie kontrolki palą. Odpalam silnik wszystko gaśnie. Po ruszeniu zapala się kontrolka ABS.

Wymieniono:
- obydwa czujniki ABS (mała wtyczka) przedniej osi;
- przekaźnik przepięciowy (srebrny za akumulatorem);
- dwa przekaźniki pompy ABS (małe kostki pod obudową pompy ABS);
- piasty przednie;

Objawy nie ustąpiły. W dalszym ciągu po ruszeniu samochodem zapala się kontrolka ABS. Auto podniesione na podnośniku - po odpaleniu wszystko OK - ruszam lewym przednim kołem - zapala się ABS. Gaszę auto - zapalam ponownie - brak kontrolek - ruszam prawym przednim kołem i ponownie kontrolka się zapala.

Czy możliwym będzie uszkodzenie czujnika w moście? Podobno uszkodzenie czujnika w moście objawia się ciągłym paleniem ABS po odpaleniu samochodu?

Co jeszcze ominąłem? Pompa ABS? Sterownik?

Zauważyłem, że przy 4000obr silnik odcina - podejrzewam, że to też będzie z tym powiązane.

Proszę o pomoc

Użytkownik rychu90 edytował ten post 22 lutego 2021 - 09:27




#2 Offline   osochozi


  • Postów: 27
  • Na forum od: 18 lut 2018
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2021 - 11:57

Przekaźnik przepięciowy (ten srebrny za akumulatorem) wymieniałeś na nowy czy używany? U mnie na takie same objawy, czyli świecąca się kontrolka ABS i przesunięcie odcięcia zapłonu na 4000 obrotów pomogła właśnie wymiana przekaźnika na nowy (zamiennik Trucktec), kiedy kupiłem używany oryginał to nie działał.

#3 Offline   rychu90


  • Postów: 11
  • Na forum od: 05 mar 2020
  • Miejscowość: Inowrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2021 - 13:09

Zmieniłem ten przekaźnik już dwa razy. Za każdym razem używany.

#4 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 22 lutego 2021 - 14:16

Przelutuj go w środku i oczyść styki

#5 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 22 lutego 2021 - 14:20

Wytłumacz mi, dlaczego układ miałby inaczej reagować na usterkę przednich czujników, a inaczej na usterkę tylnego? W tym modelu wszystkie czujniki są sprawdzane po ruszeniu. Pomiar na warsztacie zaczyna się od sprawdzenia oporności każdego z nich. Usterka srebrnego przekaźnika spowoduje ciągłe świecenie kontrolki po włączeniu zapłonu i uruchomieniu silnika. Kiedyś spisałem manual co i kiedy jak jest sprawdzane przez system - słabo szukałeś.

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 22 lutego 2021 - 17:15

Wiedziałem że gdzieś jest ten manual. Jest na innym forum ;)
http://www.mercmania...ics32/16253.htm

#7 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 22 lutego 2021 - 20:55

Masz rację Gerri...Przerabiałem to rok temu,tylko że mam ropniaka.Kontrolka po uruchomieniu silnika nie gasła.Po wymianie przekaźnika wszystko jest dobrze...a u kolegi zapala się po ruszeniu

#8 Offline   rychu90


  • Postów: 11
  • Na forum od: 05 mar 2020
  • Miejscowość: Inowrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lutego 2021 - 14:13

Temat udało się rozwiązać. Kupiłem używany czujnik tylnego mostu i usterka ustąpiła. ABS się nie świeci po ruszeniu i samochód normalnie przyspiesza bez odcinania zapłonu przy 4000obr.

Co ciekawe kupiłem używany czujnik, konkretnie od tego silnika, mostu z dokładnie takim samym przełożeniem, rocznika produkcji, manuala i po wyjęciu starego zauważalnym była różnica w budowie czujników. Stary plastikowy, nowy metalowy. Podejrzewam, że poprzedni właściciel też z tym już walczył i zamontował niewłaściwy czujnik.








Podobne tematy Zwiń