Cześć!
Mam taki problem w moim MB W124 (300D r.prod1991), otóż około 2 dni temu zauważyłem, że nie działa u mnie podświetlenie wskaźników. Niby nic takiego, bo mogła się zwyczajnie przepalić żarówka, ale wymontowałem zegary, wyjąłem żarówki, sprawdziłem je i są dobre. Ten dodatkowy bezpiecznik w zestawie wskaźników (w czerwonej oprawie na żarówki) wyjąłem i też jest O.K., bezpieczniki w skrzynce sprawdziłem wszystkie (nawet je przetarłem aby nie były zaśniedziałe) są O.K.! Światła działają (mijania i drogowe - wszystko działa, nawet "brzęczyk" inne kontrolki bez zarzutu)! Nie wiem kiedy mogło się to zdarzyć i czy padło od razu bo jeżdżę zazwyczaj w dzień, a podświetlenia w świetle dziennym nie widać!
Wiec mam pytanie, co może być tego przyczyną???
Bardzo proszę o pomoc!
Poprawiono tytuł
1
[w124] Brak podświetlenia zegarów
Rozpoczęty przez Kania, lip 14 2008 07:42
69 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 14 lipca 2008 - 07:42
#2
Napisano 14 lipca 2008 - 08:25
Kania napisał:
Wiec mam pytanie, co może być tego przyczyną???
Sprawdź ścieżki potencjometru natężenie podświetlenia.
#3
Napisano 14 lipca 2008 - 09:01
#4
Napisano 14 lipca 2008 - 12:31
Ale mógłby mi to ktoś wytłumaczyć, co mam zrobić, gdzie szukać przyczyny tej awarii???
PROSZĘ! :roll:
PROSZĘ! :roll:
#5
Napisano 14 lipca 2008 - 13:05
roxa napisał:
wyjmij liczniki, z tyłu jest przykręcony śrubeczką regulator oświetlenia
Ale ten regulator oświetlenia jest wbudowany w tylną część (obudowę) zespołu zegarów?
Taki regulator jest dostępny w ASO, czy muszą go najpierw z Rajchu ściągnąć?
Ten regulator oświetlenia, to nie nazywa sie przypadkiem "rezystor regulacyjny"?
Jeżeli kupiłbym taki w ASO to trzeba go regulować, czy wystarczy wymienić i gotowe???
#6
Napisano 14 lipca 2008 - 15:16
Roxa dzięki za pomoc!
Nie denerwuj sie na mnie! Ja poprostu zapytałem, aby mieć 100% pewności!
Jeszcze raz dzięki za pomoc!
Scalono posty
Dzwoniłem do Salonu Mercedesa w Warszawie ul. Daimlera i tam powiedzieli mi, że regulator rezystancyjny kosztuje 79 zł. netto, więc już nawt byłem gotów aby go kupić i wymienić, aby było po sprawie!
Niestety nie sprawdziłem jednej rzeczy (nawet mi to do głowy nie przyszło ). Mianowicie ściemnianie, a nawet całkowite wyłączenie, podświetlenia zegarów jest możliwe przez pokręcanie pokrętłem od kasowania licznika przebiegu dziennego i tu tkwił u mnie problem! Dlatego przyznaje się do winy , że to niedopatrzenie z mojej strony i dziękuję wszystkim za pomoc!
Pozdrawiam fanów marki MB!
Nie denerwuj sie na mnie! Ja poprostu zapytałem, aby mieć 100% pewności!
Jeszcze raz dzięki za pomoc!
Scalono posty
Dzwoniłem do Salonu Mercedesa w Warszawie ul. Daimlera i tam powiedzieli mi, że regulator rezystancyjny kosztuje 79 zł. netto, więc już nawt byłem gotów aby go kupić i wymienić, aby było po sprawie!
Niestety nie sprawdziłem jednej rzeczy (nawet mi to do głowy nie przyszło ). Mianowicie ściemnianie, a nawet całkowite wyłączenie, podświetlenia zegarów jest możliwe przez pokręcanie pokrętłem od kasowania licznika przebiegu dziennego i tu tkwił u mnie problem! Dlatego przyznaje się do winy , że to niedopatrzenie z mojej strony i dziękuję wszystkim za pomoc!
Pozdrawiam fanów marki MB!
#7
Napisano 14 lipca 2008 - 21:35
Mialem to samo, tez myslalem, ze padlo i postanowilem poruszac wszystkim, czym da rade, na zasadzie, ze a nuz sie uda to jakos wlaczyc a nie jest zepsute. I udalo sie
#8
Napisano 15 lipca 2008 - 05:38
Kania napisał:
Dlatego przyznaje się do winy
A już chciałeś generalny remont instalacji elektrycznej przeprowadzać
#9
Napisano 17 lipca 2008 - 23:44
roxa, nie, nie umieral, wczesniej nim krecilem bo mi sie licznik nie chcial wyzerowac a w poprzednim aucie dzialalo, jak sie pokreci:) a to byl pierwszy dzien posiadania przeze mnie po prostu wylaczony byl a ja odkrylem, jak wlaczyc :grin:
#10
Napisano 24 lipca 2008 - 08:30
Witam
Od dwóch dni walczę z podświetlaniem MB124 r96. Po wymianie żarówek przez właściciela na 1,2w po kilku minutach zgasło podświetlanie prawej strony kierowcy( klima,przełączniki,przełącznik skrzyni biegów itd), w czasie popszukiwań usterki chyba już ja dobiłem podświetlenie tablicy wskaźników...... Przeczytałem, sprawdziłem czerwony bezpieczik -ubity-> wymieniony, regulator jasności oświetlenia sprawdzany omomierzem 100% sprawny!!! brak zasilania na obwodzie podświetlenia!!!, bezpiecznik główny nr 13 sprawny w 100 %........gdzie tkwi knif????Bardzo proszę o podpowiedzi u mnie na razie brak konceptu....:(
Od dwóch dni walczę z podświetlaniem MB124 r96. Po wymianie żarówek przez właściciela na 1,2w po kilku minutach zgasło podświetlanie prawej strony kierowcy( klima,przełączniki,przełącznik skrzyni biegów itd), w czasie popszukiwań usterki chyba już ja dobiłem podświetlenie tablicy wskaźników...... Przeczytałem, sprawdziłem czerwony bezpieczik -ubity-> wymieniony, regulator jasności oświetlenia sprawdzany omomierzem 100% sprawny!!! brak zasilania na obwodzie podświetlenia!!!, bezpiecznik główny nr 13 sprawny w 100 %........gdzie tkwi knif????Bardzo proszę o podpowiedzi u mnie na razie brak konceptu....:(
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Problem z podświetleniem zegarów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ksiumaxx |
|
|
|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|
||
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|