Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] płyn chłodniczy a raczej cos na wzór płynu :D


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   cortex


  • Postów: 132
  • Na forum od: 08 kwi 2008
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 03 sierpnia 2008 - 10:44

otwierając zbiornik płynu chlodniczego zobaczyłem ze jest tam nie ciecz a już taka maź koloru jasno brązowego, gęsty obrzydliwy wygląd. wsadzilem do środku wąż z wodą i odkrecilem korek na dole i wypuscilem to cos.. płukałem wodą z węża i zalałem wody do zbiornika. ale po 2 dniach znowu maź się pojawiła, zapewne z przewodów i innych miejsc , poradzono mi zrobić takie płukanie kilka razy i powinno być ok. ale ta maź to co to mogło być? jakiś osad czy co? :czujnik:



#2 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 03 sierpnia 2008 - 10:51

Pierwszy objaw puszczającej uszczelki pod głowicą. Poczytaj wątki na ten temat.
Olej silnikowy klarowny? Auto nie kopci?

#3 Offline   Kania


  • Postów: 367
  • Na forum od: 14 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 sierpnia 2008 - 11:03

darul napisał:

Pierwszy objaw puszczającej uszczelki pod głowicą. Poczytaj wątki na ten temat.
Olej silnikowy klarowny? Auto nie kopci?

Dokładnie to wygląda na obiaw przedostawania się oleju do płynu chłodniczego. Tak jak napisał darul przyczyna, to uszczelka pod głowicą (do wymiany).
Odkręć korek wlewowy oleju i zobacz, czy na nim nie masz takiej mazi. Jeżeli tak, to znaczy to że do oleju też poszedł płyn.

Uszkodzenie uszczelki głowicy można rozpoznać po następujących obiawach:
-spadek mocy,
-stratach cieczy chłodzącej,
-stratach oleju,
-obecności cieczy chłodzącej w oleju silnikowym: poziom oleju nie zmniejsza się lecz rośnie, szare (lub jasno brązowe, kawa z mlekiem) zabarwienie oleju silnikowego, piana na wskażniku poziomu oleju, olej jest rzadki,
-obecności oleju silnikowego w cieczy chlodzącej,
-zbyt niskim ciśnieniu sprężania na dwóch sąsiednich cylindrach.

#4 Offline   tomuson


  • Postów: 47
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Gaszowice
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w123 200D 1979
  • Trzeci Mercedes:w126 260E 1989
  • Inne auto:w140 600 SEL 1994

Napisano 03 sierpnia 2008 - 11:33

Napisz czy masz ktores z objawow ktore napisal kolega Kania. Pozdrawiam.

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 sierpnia 2008 - 11:38

Cytat

Odkręć korek wlewowy oleju i zobacz, czy na nim nie masz takiej mazi. Jeżeli tak, to znaczy to że do oleju też poszedł płyn.

A czy kolega nie spotkał się z faktem, iż to co napisał wyżej tyczy się również auta używanego na krótkich dystansach? Gdzie nie łapie w ogóle, albo jeżeli już to na chwilę temperaturę blisko 80 st?


cortex jeżeli nie wymieniałeś dawno płynu to go wymień. Nie wiem ile masz to auto i jak go traktował poprzednik. Być może jakiś syf był wlany.... Oczywiście przepłukaj układ przed zalaniem nowego płynu. Oczywiście podejrzenie pada na uszczelkę, ale powoli, powoli. A jak temperatura - podwyższona ?

#6 Offline   cortex


  • Postów: 132
  • Na forum od: 08 kwi 2008
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 09 sierpnia 2008 - 09:05

auto nie kopci. olej klarowny. temperatura silnika w takie dni jak ostatnio mamy czyli 30stopni wynosi w normnie ok 90 stopni stojąc w korku nawet wiec jest ok. dodam ze spadku mocy nie odczuwam. na korku od oleju nie mam żadnej mazi. pare dni temu było sprawdzane ciśnienie w cylindrach i na wszystkie 4 wyszło ok 11,5 czyli lepiej niz dobre. tak czy siak na jutro mam wizyte u mechanika umówioną (ale to osobny temat heh) i powiem mu niech sprawdzi uszczelke pod głowicą przy okazji.

[ Dodano: Sob Sie 09, 2008 10:04 ]
potrzebuje fachowej odpowiedzi: czy jesli auto stało 2-3 lata na dworze nie uzywane kompletnie, to czy w zbiorniku z płynem chłodniczym mogla sie pojawic maź koloru musztardowego? czy jest to olej ktory przedostaje sie z silnika? od kad auto uzywalem przejechalem nim 500km i po odkreceniu korka ze zbiornika widac taka maź. mechanik mowil ze to na 100% olej sie przedostaje a poprzedni wlasciciel auta mowi ze to na 100% płyn stary jest bo auto jak pisalem stalo 2-3 lata nie uzywane. który ma racje? czy mechanik nie chce mnie naciagnac na koszty sprawdzania głowicy?(uszczelki) pewnie podobny temat juz był ale wole świeże informacje od was. aha dodam że cisniene spręzania cylindrów wynosi ok 11,5 w każdym :-|

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 09 sierpnia 2008 - 09:18

Cytat

potrzebuje fachowej odpowiedzi: czy jesli auto stało 2-3 lata na dworze nie uzywane kompletnie, to czy w zbiorniku z płynem chłodniczym mogla sie pojawic maź koloru musztardowego?

Być może to nie fachowa odpowiedź, ale zawsze jakaś jest ;-)
Tak, może się pojawić "maź". Powodów może być kilka: płyn sie zestarzał i stracił swoje właściwości, płyn zabsorbował dużo wilgoci, lub najgorsze -silnik zalany był wodą i jeżeli auto stało na dworze to jęknęła głowica lub zmurszała uszczelka pod nią... Wymień płyn chłodniczy na początek, lub jeżeli nie chcesz wpadać w niepotrzebne koszty zalej wodą na próbę (destylowaną)

#8 Offline   cortex


  • Postów: 132
  • Na forum od: 08 kwi 2008
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 09 sierpnia 2008 - 20:32

a jest mozliwe zeby płyn chlodniczy zmienił tak mocno konsystencje ? mechanik mowil ze jednym ze skladnikow tej mieszaniny jest rowniez olej

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 09 sierpnia 2008 - 21:15

cortex napisał:

mechanik mowil ze jednym ze skladnikow tej mieszaniny jest rowniez olej

Słuchaj, zlanie płynu starego i zalanie nowego nie zaszkodzi i nie kosztuje dużo - aby się upewnić warto to zrobić. Wszelkie sugestie mechanika być może są trafne, ale operacja wymiany uszczelki jest dość droga, a i tak zaleje Ci nowy płyn, więc niekoniecznie należy wskazać na umarłą uszczelkę. Jak wspominałem możesz zalać wodą na próbę, a to przecież prawie darmo. Po za tym zawsze przy zdjęciu głowicy coś wyskoczy przy okazji :slinka:

#10 Offline   cineq


  • Postów: 86
  • Na forum od: 02 mar 2008
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
  • Drugi Mercedes:w poszukiwaniu..

Napisano 11 sierpnia 2008 - 16:00

radzę wymienić płyn na początek tak jak radza koledzy :ok:
jeśli z nowym płynem stanie sie to samo sugeruję uszczelke ;-)








Podobne tematy Zwiń