Skocz do zawartości




- - - - -

Centralny zamek- co sie stało?


100 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   marjan


  • Postów: 40
  • Na forum od: 07 sie 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 25 sierpnia 2009 - 19:55

pawel63 napisał:

z tą różnicą, że otwierając auto z pilota czy też "drzwiami" centralny nie obsługuje klapy bagażnika. Kufer zostaje zaryglowany.

Nie zgodzę się z tobą w 124 otwierając drzwi otwiera się również bagażnik.



#12 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 25 sierpnia 2009 - 20:54

Cytat

Nie zgodzę się z tobą w 124 otwierając drzwi otwiera się również bagażnik

Tak nie będzie w dwóch przypadkach:
- jeżeli zamek bagażnika zamkniemy mechanicznie (kluczykiem) - to central go nie otworzy.
- jeżeli długość cięgna pomiędzy siłownikiem a zamkiem bagażnika będzie źle wyregulowana.

Temat co prawda odgrzany - ale przynajmniej widać, że ktoś czytuje forum (a nie tylko klepie nowe pytania na stare tematy :bumbum: )

Pzdr. :ok:

#13 Offline   marjan


  • Postów: 40
  • Na forum od: 07 sie 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 31 sierpnia 2009 - 10:32

Można siłownik z bagażnika założyć jako mastera do drzwi?

Z zewnątrz kształt ma taki sam, wydaje się ze wystarczy przełożyć drut i gra, ale warto zapytać, bo dziwi mnie czemu on ma czerwoną gumkę.

[ Dodano: Pon Sie 31, 2009 11:32 ]
up.

#14 Offline   marc83


  • Postów: 9
  • Na forum od: 18 paź 2009
  • Miejscowość: Wołomin

Napisano 14 listopada 2009 - 15:15

Witam,

Koleżanki/koledzy proszę o pomoc. Wymieniałem dziś zamek bagażnika i to udało się zrobić. Niestety padł mi centralny zamek. A mianowicie w trakcie prac odłączyłem siłownik pneumatyczny centralnego zamka, w kolejności: 1. wtyczka elektryczna, 2. przewód powietrzny. Później przy podłączaniu nie zmieniłem kolejności i podłączyłem: 1. wtyczka elektryczna, 2. przewód powietrzny. I tu pojawił się problem. W chwili kiedy włożyłem wtyczkę elektryczną pompka zaczęła pracować. Popracowała chwilę i się wyłączyła. Po zakończeniu prac testowałem centralny zamek przez zamykanie z kluczyka, niestety układ nie działa :sad: .
W związku z powyższym mam następujące pytania:
1. Czy mógł się spalić bezpiecznik i gdzie go szukać?
2. Czy mogła się spalić pompka powietrza i jak to sprawdzić?
3. Czy mogłem coś źle podłączyć przy siłowniku w bagażniku (oczywiście poza kolejnością, chociaż sądzę że nie)?

Czekam na pomoc,

Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 00:01 ]
Witam,

W ramach uzupełnienia informacji. Zauważyłem jeszcze jedno, a mianowicie przed wspomnianą awarią po otworzeniu drzwi na jakieś 20stopni lub więcej mogłem opuszczać i zamykać szyby, obecnie aby to wykonać to muszę włożyć kluczyk do stacyjki. Mam jeszcze jedną prośbę, w książce "Sam naprawiam..." znalazłem schemat jak na zdjęciu. Czy ktoś wie jak się dostać do tej skrzynki bezpieczników?? Gdzie może być ulokowana??

Dołączona grafika

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 15:15 ]
Już działa,

Trzeba było wymienić bezpiecznik nr 12, ale takich mądrości nie ma w książce "Sam naprawiam - ...", tylko w oryginalnej niemieckiej instrukcji do W201.

#15 Offline   Budzik


  • Postów: 3
  • Na forum od: 16 lis 2009
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 16 listopada 2009 - 02:11

Ja mam taki problem z centralnym. Centralny mi działa tylko jak otwieram drzwi pasażera a od strony kierowcy tylko drzwi kierowcy. Gdzie może leżeć problem?

#16 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 listopada 2009 - 07:19

Budzik napisał:

Gdzie może leżeć problem
w stykach w zamku drzwi kierowcy.

#17 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 16 listopada 2009 - 20:26

Nie tylko. Dodatkowo:
- uszkodzone wejście układu scalonego UAA1006 (to które jest odpowiedzialne za drzwi kierowcy)
- zgnite połączenie przewodów centralnego zamka pod wykładziną podłogi, przed nogami pasażera tylnego siedzenia strona prawa.
Oczywiście przy założeniu, że nie jest podłączone do tego obwodu dodatkowe sterowanie CZ z pilota. Jeżęli jest - to dochodzą dodatkowe opcje.

#18 Offline   Budzik


  • Postów: 3
  • Na forum od: 16 lis 2009
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 17 listopada 2009 - 05:22

Dzięki za pomoc sprawdzę przy nabliższej okazji i dam Wam znać :?:

#19 Offline   frytas13


  • Postów: 77
  • Na forum od: 27 wrz 2008
  • Miejscowość: Łódź
  • Inne auto:Daewoo Nexia

Napisano 22 marca 2010 - 19:07

Witam, trochę odgrzeję temat ;-) Otóż w tym wątku pojawiło się pytanie na które nie udzielono odpowiedzi a w sumie teraz to i mi się przyda taka znajomość tematu. Otóż mam podejrzenie, że padła mi pompka od centralnego :sad: bezpiecznik sprawdzony i wymieniony na wszelki wypadek, teoretycznie wszystko w porządku i chciałbym się dowiedzieć jak można sprawdzić działanie pompki od centralnego po wymontowaniu :?: Czy jest możliwość podać napięcie na któreś bolce żeby sprawdzić czy pompuje, czy takich akcji się raczej nie przeprowadza...Będę wdzięczny za odpowiedź ;-)

#20 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 22 marca 2010 - 19:15

Na bolce wtyczki płaskiej podane jest napięcie zasilania. Tutaj musisz ściągnąć polaryzację z wtyczki w aucie: plus to czerwony, minus to brązowy. Jak już będziesz miał pompkę podłączoną na stole, to w dowolny bolec z wtyczki okrągłej przykładasz drucik, a jego drugim końcem dotykasz do plusa a potem do minusa (kolejność dowolna) Przy podłączeniu do plusa pompka powinna załączyć się w jedną stronę,( jeżeli zatkamy palcem króciec to powinna się natychmiast wyłączyć), następnie kabelek podłączamy do minusa i powinna pójść w drugą stronę - po zatkaniu palcem powinna się również wyłączyć. W ten sposób pompka powinna reagować na każdym z trzech bolców okrągłej wtyczki. Jeden z bolców jest podłączony do drzwi kierowcy, drugi do drzwi pasażera, trzeci do zamka w bagażniku. Zanim weżmiesz pompkę na stół, to tak jak jest podpięta w aucie > otwórz wtyczkę zasilającą (lub w inny sposób podepnij tam żarówkę z kabelkami) > i próbuj uruchomić pompkę przekręcając kluczyk w drzwiach > obserwuj czy żaróweczka gwałtownie nie przygasa w tym momencie. Jeżeli przygasa w momencie uruchomienia zamka (lub w ogóle licho świeci) to odpowiedź jest ze dwa posty powyżej Twojego zapytania.








Podobne tematy Zwiń