Skocz do zawartości




- - - - -

Centralny zamek- co sie stało?


100 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   marcin921


  • Postów: 13
  • Na forum od: 24 wrz 2010
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 września 2010 - 11:16

Witam
Mam podobny problem. U mnie nie działa zamykanie drzwi od strony kierowcy ( używam tylko klucza ).
Pompka odpada bo
- mogę otwierać i zamykać od strony pasażera
- mogę otwierać drzwi od strony kierowcy.

Problem polega na tym, że nie potrafię przekręcić kluczyka w prawo- stawia opór. Nie chcę na siłę przekręcać bo złamię kluczyk a został mi ostatni ( tata 1 złamał.. ). Najdziwniejsze jest to, że mogę zamknąć te drzwi jak jestem w środku auta. Po prostu naciskam ten bolec i zamykają się wszystkie drzwi.
Moje typy to:
1. Zepsuty zamek, siłownik?
2. wilgoć pod fotelem kierowcy ? Czyściłem samochód, wyciągam wykładzinę i było troszkę wilgoci. Kabel czerwony zupełnie stracił kolor.
zdjęcie: Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

Przypadek troszkę inny ale może ktoś spotkał się z podobnym problemem i go rozwiązał?
Na chwile obecną suszę miejsce pod dywanikiem kierowcy. Dotykałem te kable i nie złamał się żaden.



#22 Offline   enix


  • Postów: 16
  • Na forum od: 05 sty 2008
  • Miejscowość: Augustów
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Omega 3.0 MV6

Napisano 25 września 2010 - 11:31

Najprawdopodobniej masz zaciętą wkładkę,spróbuj może trochę wpuścić strzykawką płynu hamulcowego lub czegoś innego do nasmarowania.

#23 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 25 września 2010 - 11:54

Ja miałem zacięty na amen zamek bagażnika, ani w prawo ani w lewo to żeby nie psuć klucza wsadziłem duży śrubokręt w zamek i kręciłem nim w prawo i w lewo z dużą siłą. Trwało to jakieś 2 minuty, po czym wsadziłem kluczyk i hula bez problemu (zamek nie działał bo przez 5 lat nie był ruszany). Oczywiście istnieje ryzyko zepsucia wkładki no ale mi się udało to zrobić tak, że jest cała :(

#24 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 26 września 2010 - 11:43

stachu22 napisał:

Oczywiście istnieje ryzyko zepsucia wkładki
To nie jest ryzyko - to jest PEWNOŚĆ! Twój zamek w tej chwili to złom!

#25 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 26 września 2010 - 11:52

marcin921 napisał:

Nie chcę na siłę przekręcać bo złamię kluczyk a został mi ostatni ( tata 1 złamał.. )
No tak - to jest strasznie drogi kluczyk, który kosztuje kilkaset złotych i jest robiony na specjalne zamówienie... :?
Wstydziłbyś się nawet przyznawać, że masz tylko jeden klucz. :oops: A nie pomyślałeś, co będzie jak ten kluczyk stracisz? Laweta, prucie stacyjki, zakup nowej stacyjki, zakup nowych wkładek do drzwi plus oczywiście robocizna - wtedy będziesz sobie w brodę pluł, ale będzie za późno. ;)
Odnośnie tego, o czym piszesz: uszkodzoną masz wkładkę drzwi - któraś zapadka jest już tak zużyta, że powoduje blokowanie obrotu kluczyka. Wyjmij wkładkę (jest to bardzo proste, opis na forum na pewno jest) i zanieś do klucznika, żeby ją uzdatnił. Nic nie stoi również na przeszkodzie, żeby to zrobić samemu - rozbieranie wkładki i dopasowanie uszkodzonych zapadek jest totalnie proste.

#26 Offline   gwiazdor99


  • Postów: 33
  • Na forum od: 13 wrz 2007
  • Miejscowość: Rawa Mazowiecka

Napisano 17 stycznia 2011 - 22:18

Witam,

Może Wy mi pomożecie bo ja nie mam już zielonego pojęcia gdzie szukać problemu
A problem tkwi w centralnym zamku, a mianowicie na początku myślałem że to pompa zasilająca.
Wyjąłem , sprawdziłem na krótko działa. Włożyłem z powrotem i lipa. Więc odłączyłem pompkę
od zasilania samochodu i podłączyłem bezpośrednio pod (drugi) akumlator i sprawdzając pin po pinie
centralny zamykał i otwierał drzwi:)

Nigdzie nie słychać ażeby układ był nieszczelny .

Gdy pompka podłączona jest do zasilania samochodu to bardzo słabo pracuje.

Co tu może być nie tak ?

#27 Offline   vanitum


  • Postów: 90
  • Na forum od: 03 paź 2010
  • Miejscowość: Rawicz

Napisano 18 stycznia 2011 - 09:20

może masz po prostu wyładowany akumulator?

#28 Offline   gwiazdor99


  • Postów: 33
  • Na forum od: 13 wrz 2007
  • Miejscowość: Rawa Mazowiecka

Napisano 18 stycznia 2011 - 10:27

Też o tym myślałem alę samochód odpala normalnie i ogólnie z elektryką nie ma problemu .

#29 Offline   vanitum


  • Postów: 90
  • Na forum od: 03 paź 2010
  • Miejscowość: Rawicz

Napisano 18 stycznia 2011 - 10:41

no to musi gdzieś ci "uciekać" prąd na kablach pomiędzy akumulatorem w samochodzie a pompą pd CZ, albo coś blokuje przewodzenie.
Rozumiem że wszystkie styki masz poczyszczona zarówno przy pompie jak i wtyczce? Może bezpiecznik zaśniedział/zabrudził się i słabo przewodzi, albo styki w przekaźniku? Ewentualnie też w centralce może być też coś zasyfione. Bo gdyby kabel gdzieś był przetarty, to powinien się spinak robić...
Kiedy zaczęły się problemy z cz? może była jakaś ulewa albo coś koło tego?

#30 Offline   gwiazdor99


  • Postów: 33
  • Na forum od: 13 wrz 2007
  • Miejscowość: Rawa Mazowiecka

Napisano 18 stycznia 2011 - 11:23

Awaria nastąpiła z dnia na dzień. Roztopy były wiec moze jakaś woda gdzieś się dostała ;)
Styki przy pompce są ok. Proszę o podpowiedz gdzie szukać bezpiecznika i przekaźnika .
Zwarcia raczej nie ma bo akumlator padł po takim czasie .
Prąd jakby dochodził do pompki bo nieraz się załącza ale dziwnie "pyrkocze" jakby nie miała siły :)








Podobne tematy Zwiń