Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] centralny, siłowniki


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   lotus


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 maj 2020
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 maja 2020 - 21:35

Witam, na wstępie chciałbym napisać, że naprawdę szukałem (tak, wiem, to jedno z najczęstszych kłamstw for internetowych), ale w wątkach na które natrafiłem nikt nie pytał o tę kwestię w taki sposób, w jaki ja chciałbym. I to mnie dziwi, bo usterka wydaje się typowa, ale do rzeczy. Mercedes E-klasa, pompka Boscha, centralny działa, a jakże. Uruchomić można tylko poprzez wkładkę bagażnika. W przypadku przekręcania kluczykiem od strony kierowcy i pasażera słychać tylko klikanie przekaźnika w skrzynce bezpieczników pod maską. Reakcji całości zamków nie ma - zamyka i otwiera się tylko strona z włożonym kluczykiem. Rozebrałem boczek, szukając urwanych kabli, bądź czegokolwiek co sugerowałoby przyczynę tego stanu rzeczy i nie znalazłem nic szczególnego. Strzelam, że to coś w samych siłownikach, a konkretnie w ich elektryce poszło. Kochani, jak w takim razie podejść do tematu, by cokolwiek tu zdziałać? Proszę o sugestie... Pozdrawiam.



#2 Offline   japi 65


  • Postów: 199
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 maja 2020 - 08:10

Może sterownik centralnego ma upalone ścieżki bądź nie dochodzi do niego sygnał (masy bądź plusa ) po przekręceniu kluczyka. Trzeba by sprawdzić czy sprawne są mikrowłączniki przy siłownikach drzwi kierowcy i pasażera. Ile kabli dochodzi do siłownika drzwi kierowcy?

#3 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 04 maja 2020 - 10:12

Końcowa seria 124 miała na wyposażeniu kluczyk z pilotem (tzw. "scyzoryk") i to właśnie on służył jako podstawowe narzędzie do obsługi zamków na co dzień. Wkładki w drzwiach nie były połączone elektrycznie z układem centralnego zamykania - miały za zadanie jedynie awaryjne otwieranie auta - np. w przypadku wyczerpania baterii w pilocie.
Podaj VIN tego auta - może się coś bardziej rozjaśni.

Użytkownik Gerri edytował ten post 04 maja 2020 - 10:13


#4 Offline   lotus


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 maj 2020
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 maja 2020 - 23:10

Wyświetl postUżytkownik japi 65 dnia 04 maja 2020 - 08:10 napisał

Może sterownik centralnego ma upalone ścieżki bądź nie dochodzi do niego sygnał (masy bądź plusa ) po przekręceniu kluczyka. Trzeba by sprawdzić czy sprawne są mikrowłączniki przy siłownikach drzwi kierowcy i pasażera. Ile kabli dochodzi do siłownika drzwi kierowcy?

Rozbierałem akurat stronę pasażera i jedyne co było to wtyczka (bodaj 3 piny) oraz przewód podciśnienia. Na co jeszcze zwrócić uwagę? Samo wymontowanie siłownika to trudne zadanie? Widziałem, że jest tam mega mało miejsca na manewry. :)

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 04 maja 2020 - 10:12 napisał

Końcowa seria 124 miała na wyposażeniu kluczyk z pilotem (tzw. "scyzoryk") i to właśnie on służył jako podstawowe narzędzie do obsługi zamków na co dzień. Wkładki w drzwiach nie były połączone elektrycznie z układem centralnego zamykania - miały za zadanie jedynie awaryjne otwieranie auta - np. w przypadku wyczerpania baterii w pilocie.
Podaj VIN tego auta - może się coś bardziej rozjaśni.

Spora część egzemplarzy ostatniej serii miała standardowe zamki bez wbudowanej podczerwieni, można to sprawdzić przeglądając chociażby na serwisach ogłoszeniowych dostępne egzemplarze E-Klasy. I część nie ma widocznych charakterystycznych sensorów od podczerwieni, a normalne wkładki i u mnie jest dokładnie tak samo. A fakt, że nie widzę żadnych śladów przeróbek czy modyfikacji, powoduje, że uważam, że wyszło tak fabrycznie. Zresztą, w samej E-klasowej instrukcji w dziale z kluczykami także jest wzmianka o dwóch opcjach wyposażenia - standardowe klucze lub scyzoryk z obsługą podczerwieni. Poza tym od strony kierowcy do pewnego momentu wszystko działało, a dziś po jednej i po drugiej stronie słychać tylko ciche klikanie w skrzynce bezpieczników - reakcja przekaźnika.

VIN: WDB1241261J086887

Pomóżcie chłopaki, bo zamykanie i otwieranie auta bagażnikiem, to lekko mówiąc, niezbyt wygodna opcja. :)

#5 Offline   japi 65


  • Postów: 199
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 maja 2020 - 06:33

Jak masz rozebrane drzwi od strony pasażera i jest tam wtyczka na 3 piny to rozłącz tą wtyczkę od gniazda które prowadzi bezpośrednio do siłownika i sprawdź czy po przekręceniu kluczyka celem zamknięcia drzwi któreś piny zamykają obwód elektryczny. Moim zdaniem powinno być tak, że przy otwieraniu drzwi kluczykiem zwiera się pin A do B a po zamknięciu pin A do C czyli idzie sygnał dalej do sterownika. Jeśli jest faktycznie słyszalne kliknięcie po otwarciu bądź zamknięciu kluczykiem drzwi pasażera bądź kierowcy to siłowniki są sprawne. Trzeba by odnaleźć sterownik (przekaźnik ) który daje sygnał do pompki pneumatycznej aby zamykała bądź otwierała drzwi. W przekaźniku pewno zimne luty albo spalona ścieżka (u mnie była spalona ) Można też podłączyć na krótko pompkę i zaobserwować co się dzieje.

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 maja 2020 - 07:43

Wyświetl postUżytkownik japi 65 dnia 05 maja 2020 - 06:33 napisał

Jeśli jest faktycznie słyszalne kliknięcie po otwarciu bądź zamknięciu kluczykiem drzwi pasażera bądź kierowcy to siłowniki są sprawne
To co klika w skrzynce po otwarciu drzwi to przekaźnik z funkcji komfortu i ma on raczej niewielki związek z centralnym zamkiem. Nie wyciągałbym w związku z tym zbyt daleko idących wniosków na temat sprawności siłowników.
Jak masz zdjęty boczek to odłacz wtyczkę z siłownika i przy pomocy naprędce zrobionego narzędzia z żarówki od migacza i kabelków sprawdź czy na przewodach czerwonym i brązowym w tej wtyczce jest prąd. Nie używaj w tym przypadku multimetru bo może skłamać.

#7 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 maja 2020 - 14:49

Tu masz schemat (o ile wiesz, z czym to się je):
http://www.autolib.d...AGRAMS/5393.pdf
Co prawda z ruskiej strony, ale jak widzę nie ma większych błędów.
Widziałeś kiedyś pompkę w swoim aucie? Jakie ma wtyczki? Dwie płaskie czy płaską i okrągłą?
Jak mam ci pomóc, to muszę to widzieć, a z VIN-u mi to nie wynika.

#8 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 maja 2020 - 23:15

Wyświetl postUżytkownik lotus dnia 03 maja 2020 - 21:35 napisał

na wstępie chciałbym napisać, że naprawdę szukałem
To widziałeś? Pojawia się problem identyczny z twoim:
http://mb201-124.eu/...82ownik__st__40
To widziałeś? Pisałem jak sprawdzić pompkę na stole:
http://mb201-124.eu/...__1#entry125829
Jest jeszcze sporo innych wątków z cennymi uwagami.

#9 Offline   szalonyypl


  • Postów: 5
  • Na forum od: 19 lut 2017
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 Sedan 2.5D

Napisano 06 maja 2020 - 10:43

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 05 maja 2020 - 07:43 napisał


To co klika w skrzynce po otwarciu drzwi to przekaźnik z funkcji komfortu i ma on raczej niewielki związek z centralnym zamkiem. Nie wyciągałbym w związku z tym zbyt daleko idących wniosków na temat sprawności siłowników.
Jak masz zdjęty boczek to odłacz wtyczkę z siłownika i przy pomocy naprędce zrobionego narzędzia z żarówki od migacza i kabelków sprawdź czy na przewodach czerwonym i brązowym w tej wtyczce jest prąd. Nie używaj w tym przypadku multimetru bo może skłamać.

Moduł komfortu ma dużo do centrlanego, bo pomaga pozamykać wszystkie szyby, klapki i szyberdach jak jest na wyposażeniu

#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 06 maja 2020 - 10:46

OK - pomaga w całkowitym zamknięciu (zabezpieczeniu) samochodu. Ale jaki to ma związek z działaniem centralnego ja się pytam.








Podobne tematy Zwiń