Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] ASD - błąd, kod 8


103 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Jakub


  • Postów: 867
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Hyundai H100-Daewoo Tico Van

Napisano 15 kwietnia 2007 - 22:51

Sprawdziłem ostatnio kod błędu ASD. Pojawił się kod 8 czyli - wyłącznik STOP lub zawór elektromagnetyczny ASD w tylnym moście.

Jak sprawdzić, który z wymienionych elementów jest wadliwy?
Można naprawić samemu?
Jakie ew. koszta?

poprawiono tytyl :zeby:



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 16 kwietnia 2007 - 10:42

Gdzieś znalazłem kody:

1- wsio OK.
2- popsuty sterownik
3- wyłącznik STOP
4- czujnik obrotów: koło LP
5- czujnik obrotów: koło PP
6- czujnik obrotów tylnej osi
7- czujnik LP, PP, tył, lub sterownik ABS
8- przekaźnik przepięciowy, zawór napędu przedniego, zawór centralnej blokady międzymostowej
9- przekaźnik przepięciowy, zawór centralnej blokady międzymostowej, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
10- przekaźnik przepięciowy, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
11- przekaźnik przepięciowy, czujnik położenia koła kierownicy

Może przeczyść styki wyłącznika stop i oblukaj, czy gdzieś przewód od czujnika się nie oberwał.

A próbowałeś wykasować błąd?

#3 Offline   Jakub


  • Postów: 867
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Hyundai H100-Daewoo Tico Van

Napisano 16 kwietnia 2007 - 22:06

RobE124, masz jakiś bardziej rozbudowany opis.

RobE124 napisał:

A próbowałeś wykasować błąd?

Tak, wykasowałem błąd. Było wszystko :jump: do czasu, gdy wyjeżdżałem z szutru na asfalt - kontrolka znów świeci.

Chwilowo nie mam czasu zajrzeć - że tak się wyrażę, SIŁA WYŻSZA :zolta:

#4 Offline   pkpsp


  • Postów: 14
  • Na forum od: 20 paź 2007
  • Miejscowość: Baborów

Napisano 24 października 2007 - 20:04

Ja miałem kod 5 czyli prawy przedni czujnik wykasowałem błąd i od tego czasu jak ruszam włącza mi się kontrolka z wykrzyknikiem ta przy prędkościomierzu która sygnalizuje że układ różnicowy został zblokowany a po chwili gaśnie zastanawiam się czy nie odłączyć ASD żeby se nie ukręcić pólosi albo jeszcze coś gorszego czy ktoś miał taki problem i jak się go pozbyć
POZDRO

#5 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 24 października 2007 - 20:12

pkpsp, poprzez działanie ASD półoś raczej sie nie ukręci

#6 Offline   pkpsp


  • Postów: 14
  • Na forum od: 20 paź 2007
  • Miejscowość: Baborów

Napisano 24 października 2007 - 21:27

jaśli układ będzie zblokowany a ja będe akurat skręcał to wydaje mi się że za którymś razem coś nie wytrzyma

#7 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 października 2007 - 14:54

pkpsp napisał:

jaśli układ będzie zblokowany a ja będe akurat skręcał to wydaje mi się że za którymś razem coś nie wytrzyma
2.0D nie ma aż takiej mocy, żeby ukręcić półoś... prędzej silnik się zdusi - chyba że będziesz gazował...

#8 Offline   pkpsp


  • Postów: 14
  • Na forum od: 20 paź 2007
  • Miejscowość: Baborów

Napisano 27 października 2007 - 15:55

co by się miało nie stać to jednak kontrolka nie powinna się świecić przy ruszaniu gdy koła nie straciły przyczepności i chodzi o to dlaczego tak jest i jak się tego pozbyć (zauważyłem też że jak już trochę przejade i się zagrzeje to nie zawsze się załącza)

EDIT: Wysłany: Dzisiaj 17:03
no i nie chodzi tu o moc silnika tylko że półosie są zblokowane a przy skręcie każde z kół pokonuje inną droge czyli wykonuje inną ilość obrotów a po to wymyślono układ różnicowy żeby napędzane było tylko jedno koło a nie obydwa.

MOD: Scalono posty.

#9 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 października 2007 - 00:02

Cytat

półosie są zblokowane a przy skręcie każde z kół pokonuje inną droge czyli wykonuje inną ilość obrotów a po to wymyślono układ różnicowy żeby napędzane było tylko jedno koło a nie obydwa.
Zgadza się, ale układ ASD ten układ różnicowy niejako częściowo wyłącza... tak jak napisałeś - półosie są zblokowane - jednak nie całkiem na sztywno, jak zespawane. Poza tym koło wewnętrzne, które kręci sie wolniej powoduje przyhamowanie całego zblokowanego układu, co przy malej mocy silnika spowoduje jego zdławienie...

Chyba, że bokiem lecisz :mrgreen:

#10 Offline   pkpsp


  • Postów: 14
  • Na forum od: 20 paź 2007
  • Miejscowość: Baborów

Napisano 29 października 2007 - 13:12

dzięki kolego jjanicki
troche mnie to uspokoiło, żeby jeszcze tylko pozbyć się zapalania się tej kontrolki.
ale mimo wszystko ruszając na skrzyżowaniu i skręcając przy tym trzeba trochę wcisnąć prawy pedał i wykonać manewr dynamicznie a nie jak na nauce jazdy. :old:








Podobne tematy Zwiń