Sprawdziłem ostatnio kod błędu ASD. Pojawił się kod 8 czyli - wyłącznik STOP lub zawór elektromagnetyczny ASD w tylnym moście.
Jak sprawdzić, który z wymienionych elementów jest wadliwy?
Można naprawić samemu?
Jakie ew. koszta?
poprawiono tytyl
3
[w201] ASD - błąd, kod 8
Rozpoczęty przez Jakub, kwi 15 2007 22:51
103 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 kwietnia 2007 - 22:51
#2
Napisano 16 kwietnia 2007 - 10:42
Gdzieś znalazłem kody:
1- wsio OK.
2- popsuty sterownik
3- wyłącznik STOP
4- czujnik obrotów: koło LP
5- czujnik obrotów: koło PP
6- czujnik obrotów tylnej osi
7- czujnik LP, PP, tył, lub sterownik ABS
8- przekaźnik przepięciowy, zawór napędu przedniego, zawór centralnej blokady międzymostowej
9- przekaźnik przepięciowy, zawór centralnej blokady międzymostowej, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
10- przekaźnik przepięciowy, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
11- przekaźnik przepięciowy, czujnik położenia koła kierownicy
Może przeczyść styki wyłącznika stop i oblukaj, czy gdzieś przewód od czujnika się nie oberwał.
A próbowałeś wykasować błąd?
1- wsio OK.
2- popsuty sterownik
3- wyłącznik STOP
4- czujnik obrotów: koło LP
5- czujnik obrotów: koło PP
6- czujnik obrotów tylnej osi
7- czujnik LP, PP, tył, lub sterownik ABS
8- przekaźnik przepięciowy, zawór napędu przedniego, zawór centralnej blokady międzymostowej
9- przekaźnik przepięciowy, zawór centralnej blokady międzymostowej, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
10- przekaźnik przepięciowy, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
11- przekaźnik przepięciowy, czujnik położenia koła kierownicy
Może przeczyść styki wyłącznika stop i oblukaj, czy gdzieś przewód od czujnika się nie oberwał.
A próbowałeś wykasować błąd?
#3
Napisano 16 kwietnia 2007 - 22:06
RobE124, masz jakiś bardziej rozbudowany opis.
Tak, wykasowałem błąd. Było wszystko do czasu, gdy wyjeżdżałem z szutru na asfalt - kontrolka znów świeci.
Chwilowo nie mam czasu zajrzeć - że tak się wyrażę, SIŁA WYŻSZA
RobE124 napisał:
A próbowałeś wykasować błąd?
Tak, wykasowałem błąd. Było wszystko do czasu, gdy wyjeżdżałem z szutru na asfalt - kontrolka znów świeci.
Chwilowo nie mam czasu zajrzeć - że tak się wyrażę, SIŁA WYŻSZA
#4
Napisano 24 października 2007 - 20:04
Ja miałem kod 5 czyli prawy przedni czujnik wykasowałem błąd i od tego czasu jak ruszam włącza mi się kontrolka z wykrzyknikiem ta przy prędkościomierzu która sygnalizuje że układ różnicowy został zblokowany a po chwili gaśnie zastanawiam się czy nie odłączyć ASD żeby se nie ukręcić pólosi albo jeszcze coś gorszego czy ktoś miał taki problem i jak się go pozbyć
POZDRO
POZDRO
#5
Napisano 24 października 2007 - 20:12
pkpsp, poprzez działanie ASD półoś raczej sie nie ukręci
#6
Napisano 24 października 2007 - 21:27
jaśli układ będzie zblokowany a ja będe akurat skręcał to wydaje mi się że za którymś razem coś nie wytrzyma
#7
Napisano 25 października 2007 - 14:54
pkpsp napisał:
jaśli układ będzie zblokowany a ja będe akurat skręcał to wydaje mi się że za którymś razem coś nie wytrzyma
#8
Napisano 27 października 2007 - 15:55
co by się miało nie stać to jednak kontrolka nie powinna się świecić przy ruszaniu gdy koła nie straciły przyczepności i chodzi o to dlaczego tak jest i jak się tego pozbyć (zauważyłem też że jak już trochę przejade i się zagrzeje to nie zawsze się załącza)
EDIT: Wysłany: Dzisiaj 17:03
no i nie chodzi tu o moc silnika tylko że półosie są zblokowane a przy skręcie każde z kół pokonuje inną droge czyli wykonuje inną ilość obrotów a po to wymyślono układ różnicowy żeby napędzane było tylko jedno koło a nie obydwa.
MOD: Scalono posty.
EDIT: Wysłany: Dzisiaj 17:03
no i nie chodzi tu o moc silnika tylko że półosie są zblokowane a przy skręcie każde z kół pokonuje inną droge czyli wykonuje inną ilość obrotów a po to wymyślono układ różnicowy żeby napędzane było tylko jedno koło a nie obydwa.
MOD: Scalono posty.
#9
Napisano 29 października 2007 - 00:02
Cytat
półosie są zblokowane a przy skręcie każde z kół pokonuje inną droge czyli wykonuje inną ilość obrotów a po to wymyślono układ różnicowy żeby napędzane było tylko jedno koło a nie obydwa.
Chyba, że bokiem lecisz
#10
Napisano 29 października 2007 - 13:12
dzięki kolego jjanicki
troche mnie to uspokoiło, żeby jeszcze tylko pozbyć się zapalania się tej kontrolki.
ale mimo wszystko ruszając na skrzyżowaniu i skręcając przy tym trzeba trochę wcisnąć prawy pedał i wykonać manewr dynamicznie a nie jak na nauce jazdy.
troche mnie to uspokoiło, żeby jeszcze tylko pozbyć się zapalania się tej kontrolki.
ale mimo wszystko ruszając na skrzyżowaniu i skręcając przy tym trzeba trochę wcisnąć prawy pedał i wykonać manewr dynamicznie a nie jak na nauce jazdy.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TOM0808 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Tapicerka - wzory, kolory i kody |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | Charlie9 |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] Kody kolorów lakieru nadwozia i listew |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | Charlie9 |
|
|
|
[w140/v140/c140] VIN - prośby o rozkodowanie i przetłumaczenie |
Mercedes S, CL i SEC | kamamer2000 |
|
||
[W201] kody i nazwy kolorów tapicerek |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|