Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] ASD - błąd, kod 8


103 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 października 2007 - 16:16

pkpsp napisał:

ruszając na skrzyżowaniu i skręcając przy tym trzeba trochę wcisnąć prawy pedał i wykonać manewr dynamicznie a nie jak na nauce jazdy.
To wychodzi, ze ASD na stałe Ci blokuje dyfer. :old: Może zacznij od wymiany płynu w układzie ASD, bo może masz niewłaściwy...Poniżej masz opis kolegi Jurand z MMC:
    1. Odkręcić przewód (y) z "powrotu" oleju do zbiorniczka i założyć jakąś gumową rurkę i zapakować końcówkę rurki do jakiegoś pojemnika.
    2. Odpalić silnik i poczekać aż olej z powrotu przestanie lecieć do naszego pojemnika (pompa przez chwile będzie pracować bez oleju, ale nic jej nie będzie)
    3. Wejść pod auto i namierzyć króciec odpowietrznika w tylnym moście
    4. Odnaleźć przewód zasilający elektrozawór ASD , który w124 znajduje pod tylną kanapą po stronie pasażera (W w201 może być w innym miejscu - przyp. jj)
    5. Odkręcamy odpowietrznik w moście (dobrze mieć tam założoną przeźroczystą rurkę) i podajemy zasilanie na zawór ASD - powinno wylecieć trochę oleju zmagazynowanego w akumulatorze ciśnienia (gruszka jak do NIVO)
    6. Zalewamy nowy olej ZHM do zbiorniczka zapalamy silnik i czekamy aż z powrotu zacznie lecieć czysty olej, zakręcamy powrót na jego miejsce.
    7. Znów podajemy zasilanie na zawór ASD i odkręcamy odpowietrznik - najlepiej przy włączonym silniku, czekamy aż w wypływającym oleju nie będzie bąbelków powietrza i zakręcamy odpowietrznik, podłączamy wtyczkę zaworu ASD na jej miejsce i uzupełniamy poziom oleju w zbiorniczku.
    8. Jak ktoś lubi uzupełnia własne płyny ustrojowe :hmm:

Układ ASD jest zalany płynem ZHM, nr FEBI FE02615 ok. 20 zł za litr.

Do samego mostu z ASD lejemy 85W90 z normą MB 235.7 ( API GL-5). Numer do podania w ASO przy zamawianiu to 001 989 1703. Cena około 87PLN/L.



#12 Offline   pkpsp


  • Postów: 14
  • Na forum od: 20 paź 2007
  • Miejscowość: Baborów

Napisano 29 października 2007 - 18:14

dzięki za info. coś spróbuje z tym zrobić ale tak jak wcześniej pisałem nie dzieje się to zawsze przy ruszaniu jak jest zimny potem jak się zagrzeje to już bardzo rzadko i też tylko przy ruszaniu poza tym działa bez zarzutu(miałem okazje sprawdzić na błotku)
:old:

#13 Offline   lukasz812


  • Postów: 25
  • Na forum od: 11 maj 2008
  • Miejscowość: Kartuzy

Napisano 29 maja 2008 - 22:53

witam mam również problem z asd kątrolka swieci się cały czas ta żółta w liczniku w czym moze być problem ? :bumbum:

#14 Offline   skmh


  • Postów: 489
  • Na forum od: 13 lis 2007
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 maja 2008 - 06:19

lukasz812, u mnie był taki sam objaw jedyną rzeczą ktora pomogła to była wymiana przekażnika od asd ,i nne zabegi nie dały rady zmienić niczego ( wymiana oleju,sprawdzenie reszty układu ) Z przekażnikami jest mały problem bo cięzko zanleźć odpowiedni z takim samym nnumerem ( jak już uda sie tobie zakupić to najpierw sprawdz go czy nie ma objawów jak twoj obecny ). Przekażnik znajduje sie w miejscu za akumulatorem tam gdzie komputer od silnika :mrgreen:

#15 Offline   lukasz812


  • Postów: 25
  • Na forum od: 11 maj 2008
  • Miejscowość: Kartuzy

Napisano 31 maja 2008 - 22:16

a co ten układ robi? Jeśli ta kontrolka sie świeci to cos złego sie dzeje z mostem czy moge ja zignorowac?

#16 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 czerwca 2008 - 00:39

ASD to blokada mechanizmu różnicowego. Pomocna przy śliskiej nawierzchni czy w warunkach zimowych, szczególnie gdy np jedno koło napędzane toczy się po bardziej śliskiej nawierzchni niż drugie. Powoduje równomierne przekazanie napędu na obydwa koła. Gdy ta kontrolka świeci ci się cały czas, układ masz po prostu wyłączony. Nic złego się w aucie nie wydarzy, no może tylko tyle, że podczas ostrego ruszania możesz ci jedno koło buksować, a drugie stać w miejscu :czerwona:

#17 Offline   pkpsp


  • Postów: 14
  • Na forum od: 20 paź 2007
  • Miejscowość: Baborów

Napisano 01 czerwca 2008 - 20:50

Ta kontrolka informuje że dyferencjał został zblokowany i napędzane są oba koła a tak nie powinno być chyba że nastąpił poślizg jednego z kół i układ włączył blokadę mostu, jeśli poślizgu nie ma układ wyłącza blokadę.

#18 Offline   lukasz812


  • Postów: 25
  • Na forum od: 11 maj 2008
  • Miejscowość: Kartuzy

Napisano 03 października 2008 - 23:10

czyli przekaznik trzeba zmienic :hmm: dzęki za pomoc

[ Dodano: Pią Paź 03, 2008 23:10 ]
Witam troche to trwało ale wkońcu sprawdziłem jaki to błóond . wyszło mi ze 8 skasowałem i kontrolka zgasła . Pytanie jest takie czy samo skasowanie cas da ? :hmm:

#19 Offline   Janwno


  • Postów: 373
  • Na forum od: 17 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2008 - 00:18

lukasz812, i po skasowaniu ASD działa prawidłowo? Pojeździj trochę to sam zobaczysz czy samo skasowanie coś da, takie błędy zazwyczaj nie biorą się znikąd i lubią się powtarzać, ale może w Twoim konkretnie przypadku jest inaczej ;-)

#20 Offline   Wujek1221


  • Postów: 17
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Strzegom

Napisano 08 listopada 2008 - 17:18

a jak sie kasuje ten blad od asd








Podobne tematy Zwiń