pkpsp napisał:
ruszając na skrzyżowaniu i skręcając przy tym trzeba trochę wcisnąć prawy pedał i wykonać manewr dynamicznie a nie jak na nauce jazdy.
- 1. Odkręcić przewód (y) z "powrotu" oleju do zbiorniczka i założyć jakąś gumową rurkę i zapakować końcówkę rurki do jakiegoś pojemnika.
2. Odpalić silnik i poczekać aż olej z powrotu przestanie lecieć do naszego pojemnika (pompa przez chwile będzie pracować bez oleju, ale nic jej nie będzie)
3. Wejść pod auto i namierzyć króciec odpowietrznika w tylnym moście
4. Odnaleźć przewód zasilający elektrozawór ASD , który w124 znajduje pod tylną kanapą po stronie pasażera (W w201 może być w innym miejscu - przyp. jj)
5. Odkręcamy odpowietrznik w moście (dobrze mieć tam założoną przeźroczystą rurkę) i podajemy zasilanie na zawór ASD - powinno wylecieć trochę oleju zmagazynowanego w akumulatorze ciśnienia (gruszka jak do NIVO)
6. Zalewamy nowy olej ZHM do zbiorniczka zapalamy silnik i czekamy aż z powrotu zacznie lecieć czysty olej, zakręcamy powrót na jego miejsce.
7. Znów podajemy zasilanie na zawór ASD i odkręcamy odpowietrznik - najlepiej przy włączonym silniku, czekamy aż w wypływającym oleju nie będzie bąbelków powietrza i zakręcamy odpowietrznik, podłączamy wtyczkę zaworu ASD na jej miejsce i uzupełniamy poziom oleju w zbiorniczku.
8. Jak ktoś lubi uzupełnia własne płyny ustrojowe
Układ ASD jest zalany płynem ZHM, nr FEBI FE02615 ok. 20 zł za litr.
Do samego mostu z ASD lejemy 85W90 z normą MB 235.7 ( API GL-5). Numer do podania w ASO przy zamawianiu to 001 989 1703. Cena około 87PLN/L.