[w201] ASD - błąd, kod 8
#21
Napisano 08 listopada 2008 - 21:52
#22
Napisano 31 sierpnia 2009 - 14:20
[ Dodano: Pon Sie 31, 2009 15:20 ]
Ewentualnie mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie jest sterownik od ASD? Znalazłem jakiś za akumulatorem koło czerwonego przekaźnika, jest na nim napisane "ASD". Rozebrałem, poprawiłem luty na płytce ale dalej zero reakcji.
#23
Napisano 04 września 2009 - 23:00
A oto co trzeba zrobić żeby go zdjagnozować:
1. zaopatrzyć się w wkrętak oraz 3 krótkie kabelki odizolowane na końcach
2. odkręcić osłonę pod kierownicą
3. od wyłącznika stopu, który znajduje się u góry przy pedale hamulca, odłączyć wtyczki z kablami
4. zmostkować krótkim kabelkiem mniejszą wtyczkę (ale nie w wyłączniku tylko na kablu :-P )
5. odczytać kod błędu ASD a następnie zresetować błąd według instrukcji ze strony: KLIK
6. jeśli błąd można było skasować to znaczy, że winowajcą jest wyłącznik stopu, natomiast
jeśli kontrolka ASD nadal się pali to być może przyczyna tkwi w czymś innym.
Dla pewności można sprawdzić wyłącznik w inny sposób:
Po wymontowaniu wyłącznika powinno być przejście pomiędzy jego dwoma większymi pinami, a pomiędzy dwoma cieńszymi i mniejszymi pinami nie powinno być przejścia. Po wduszeniu sytuacja powinna być odwrotna: na większych pinach nie ma przejścia, na mniejszych jest. Przejście można sprawdzić miernikiem albo żarówką, kabelkiem i baterią :-P
U mnie wystarczyło wyciągnąć wyłącznik, rozebrać go i przeczyścić styki w środku, dostał też trochę WD40 :grin:
Nie ma zdjęć, ale jak będą komuś potrzebne to mogę zrobić i wstawić.
Dla tych, którzy nie wiedzą jak wyciągnąć wyłącznik: należy wdusić "taką zawleczkę" z boku wyłącznika i przekręcić go o ok. 90 stopni w stronę zgodną z ruchem wskazówek zegara.
#24
Napisano 27 listopada 2009 - 12:00
Mam problem z ASD i proszę o pomoc bo nie mam już do niego siły.
Mianowicie kontrolka ASD pali się cały czas, wymigałem błędy i wyszedł nr 8.
Według instrukcji z forum sprawdziłem włącznik stop ale nie pomogło kupiłem nowy i też nie pomogło. Zmieniłem elektrozawór przy gruszce z tyłu auta obok pompki paliwa.
Sprawdzałem chyba wszystkie masy w układzie.
Kasowałem błędy ale nadal pali się kontrolka ASD. Z tego co zaobserwowałem most jest zblokowany cały czas.
Proszę o pomoc jeśli ktoś ma pojecie co jeszcze można z tym zrobić
#25
Napisano 27 listopada 2009 - 15:43
Czyli powinienem wymienić sterownik ASD i przekaznik (ten obok sterownika z bezpiecznikami na górze??).
A nie ma opcji żeby je jakoś sprawdzić??
Czy jeśli wyjmę sterownik rozłączy blokadę i można bez niego jezdzić??
#26
Napisano 27 listopada 2009 - 22:55
Doczytałem że spadek napięcia na akumulatorze może mieszać w ABS. Czy z ASD może być tak samo??
Dla pewności przełożę aku z innego auta. Do tej pory miałem problem bo żarł mi prąd przez zepsuty sterownik centralnego na pilota . Niedawno zakładałem nowy sterownik i prąd się trzyma w aucie ( http://www.allegro.pl/item813804846_ste ... ztuki.html ) dla zainteresowanych polecam. Jeśli ktoś wie jak to zrobić instalacja około godzinki. Dodatkowe koszty to około 100 pln. Dwa groty do misia 20 PLN i dorobienie ich do zamka 80 PLN za dwie szt u mnie w wiosce). Ale aku już stare i czasem ciężko pali (wolno kręci). Walczę ze swoim autkiem już długo żeby je doprowadzić do kultury i zostało mi tylko ASD. Może wreszcie się uda .
#27
Napisano 28 listopada 2009 - 00:03
m-lukas napisał:
m-lukas napisał:
roxa napisał:
m-lukas napisał:
m-lukas napisał:
pkpsp napisał:
Czy naprawdę chciałbyś, żeby przy prędkości sto na godzinę (dodatkowo na zakręcie) załączyła się blokada? MASZ PEWNE LĄDOWANIE W ROWIE ))
#28
Napisano 28 listopada 2009 - 00:12
#29
Napisano 28 listopada 2009 - 07:59
"Zarówno ABS, jak i ASD posługują się trzema, tymi samymi czujnikami: dwa z przodu, jeden, na wale napędowym z tyłu. Opcja działania ABS jest przeważnie ogólnie znana, skupię się na ASD. Pierwszym warunkiem zadziałania układu jest brak sygnału z hamulca, czyli z wyłącznika nad pedałem, układ wtedy wie, że auto nie hamuje, ew. rusza. Drugi warunek to odczytany z czujników poślizg kół tylnych względem kół przednich, przykładowo przednie koła stoją, np. zaspa lub lód , któreś z tylnych się kręci, lub obydwa, układ nie wie które, bo czyta sygnał z wału napędowego, ale dla zadziałania układu nie jest to istotne. Istotne jest to, że w tym momencie działają na układ napędowy wyłącznie siły pochodzące od silnika, bo brak jest sygnału hamowania, czyli nie ma sił pochodzących od hamulca. Jeżeli tylko prędkość obrotowa kół będzie odczytana w zakresie 2-38 km/h zostanie załączona blokada tylnego mostu całkowita, trzeba dodać że tylny most ASD bez sygnału blokady pracuje cały czas z blokadą na poziomie 35 procent, czyli z blokadą częściową, dopiero sygnał uaktywnia blokadę pełną. Blokada zostanie załączona w tym zakresie prędkości, jeżeli różnica średniej prędkości kół przednich w porównaniu do tylnych będzie większa niż 2 km/h. W zakresie 38-100 km/h przy różnicy prędkości 2km/h blokada nie zadziała, zostanie natomiast zaświecony trójkąt ostrzegawczy, przy prędkości pow. 100 km/h różnica prędkości zostaje zmieniona z 2 km/h na 2procenty z prędkości rzeczywistej, co oczywiście powoduje jedynie komunikat w postaci trójkąta na tablicy wskaźników"
#30
Napisano 28 listopada 2009 - 19:34
roxa napisał:
roxa napisał:
roxa napisał:
roxa napisał:
roxa napisał:
Na wykresie nie było, sam nie wymyśliłem. Tak jest w WIS-ie. Przynajmniej z pożytkiem dla forumowiczów coś zamieszczam z literatury serwisowej - nawet jeżeli ktoś uważa, że to "głupoty"
roxa napisał:
Kolego roxa :
Naprawdę ciężko się dyskutuje z kimś, kto:
-musi mieć zawsze ostatnie słowo
-jest święcie przekonany, że jego "ostatnie słowo" jest jedyne i niepodważalne
- z braku argumentów obraża innych:
roxa napisał:
roxa napisał:
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TOM0808 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Tapicerka - wzory, kolory i kody |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | Charlie9 |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] Kody kolorów lakieru nadwozia i listew |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | Charlie9 |
|
|
|
[w140/v140/c140] VIN - prośby o rozkodowanie i przetłumaczenie |
Mercedes S, CL i SEC | kamamer2000 |
|
||
[W201] kody i nazwy kolorów tapicerek |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|