Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] ASD - błąd, kod 8


103 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 08 listopada 2008 - 21:52

Wujek1221, :jump: :faq:
topics11/w201-w124-diagnoza-uszkodzenia-asd-vt1837.htm?highlight=asd



#22 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 sierpnia 2009 - 14:20

Panowie, ja dziś uzupełniłem żarówki w zegarach i świeci mi się bez przerwy ASD. Próbowałem odczytać błędy ale sterownik nie odpowiada. Na odpalonym silniku zwierałem 1 i 5 i zero reakcji. Nie da się ani odczytać ani skasować błędów. Spotkał się ktoś z was z takim zjawiskiem?

[ Dodano: Pon Sie 31, 2009 15:20 ]
Ewentualnie mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie jest sterownik od ASD? Znalazłem jakiś za akumulatorem koło czerwonego przekaźnika, jest na nim napisane "ASD". Rozebrałem, poprawiłem luty na płytce ale dalej zero reakcji.

#23 Offline   Patras


  • Postów: 109
  • Na forum od: 16 lip 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 września 2009 - 23:00

Miałem to samo: paliła mi się kontrolka ASD. Sprawdziłem kod błędu, wyszedł 8. Poszedłem za radą większości i zacząłem sprawdzanie od wyłącznika STOP.

A oto co trzeba zrobić żeby go zdjagnozować:

1. zaopatrzyć się w wkrętak oraz 3 krótkie kabelki odizolowane na końcach
2. odkręcić osłonę pod kierownicą
3. od wyłącznika stopu, który znajduje się u góry przy pedale hamulca, odłączyć wtyczki z kablami
4. zmostkować krótkim kabelkiem mniejszą wtyczkę (ale nie w wyłączniku tylko na kablu :-P )
5. odczytać kod błędu ASD a następnie zresetować błąd według instrukcji ze strony: KLIK
6. jeśli błąd można było skasować to znaczy, że winowajcą jest wyłącznik stopu, natomiast
jeśli kontrolka ASD nadal się pali to być może przyczyna tkwi w czymś innym.

Dla pewności można sprawdzić wyłącznik w inny sposób:

Po wymontowaniu wyłącznika powinno być przejście pomiędzy jego dwoma większymi pinami, a pomiędzy dwoma cieńszymi i mniejszymi pinami nie powinno być przejścia. Po wduszeniu sytuacja powinna być odwrotna: na większych pinach nie ma przejścia, na mniejszych jest. Przejście można sprawdzić miernikiem albo żarówką, kabelkiem i baterią :-P

U mnie wystarczyło wyciągnąć wyłącznik, rozebrać go i przeczyścić styki w środku, dostał też trochę WD40 :grin:

Nie ma zdjęć, ale jak będą komuś potrzebne to mogę zrobić i wstawić.

Dla tych, którzy nie wiedzą jak wyciągnąć wyłącznik: należy wdusić "taką zawleczkę" z boku wyłącznika i przekręcić go o ok. 90 stopni w stronę zgodną z ruchem wskazówek zegara.

#24 Offline   m-lukas


  • Postów: 18
  • Na forum od: 13 paź 2009
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Inne auto:Warszawa 224 Suzuki GSX1300BK

Napisano 27 listopada 2009 - 12:00

Witam szanownych kolegów. Odświeżę trochę ten temat.

Mam problem z ASD i proszę o pomoc bo nie mam już do niego siły.
Mianowicie kontrolka ASD pali się cały czas, wymigałem błędy i wyszedł nr 8.
Według instrukcji z forum sprawdziłem włącznik stop ale nie pomogło kupiłem nowy i też nie pomogło. Zmieniłem elektrozawór przy gruszce z tyłu auta obok pompki paliwa.
Sprawdzałem chyba wszystkie masy w układzie.
Kasowałem błędy ale nadal pali się kontrolka ASD. :ok: Z tego co zaobserwowałem most jest zblokowany cały czas.
Proszę o pomoc jeśli ktoś ma pojecie co jeszcze można z tym zrobić :E

#25 Offline   m-lukas


  • Postów: 18
  • Na forum od: 13 paź 2009
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Inne auto:Warszawa 224 Suzuki GSX1300BK

Napisano 27 listopada 2009 - 15:43

ABS działa bez problemu. Czasem ma dziwną akcje że nawet przy delikatnym wciśnięciu pedału załącza się. Elektrozawór wyjęty z auta 100% sprawny. Poza tym podłączałem go do prądu otwierał i zamykał.
Czyli powinienem wymienić sterownik ASD i przekaznik (ten obok sterownika z bezpiecznikami na górze??).

A nie ma opcji żeby je jakoś sprawdzić??
Czy jeśli wyjmę sterownik rozłączy blokadę i można bez niego jezdzić??

#26 Offline   m-lukas


  • Postów: 18
  • Na forum od: 13 paź 2009
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Inne auto:Warszawa 224 Suzuki GSX1300BK

Napisano 27 listopada 2009 - 22:55

Problem jest w tym ze 124 u mnie w wiosce jak na lekarstwo. Sprzętu z ASD tym bardziej. Najprędzej zaryzykuje zakup sterownika ASD a jeśli nie wypali to dopiero przekaznik. Na szczęście do Łodzi nie mam zbyt daleko i często tak przejeżdżam. Oba przekazniki mogę kupić ze sprawnych aut za około 100-150 PLN wiec warto zaryzykować. Wytargałem sterownik ASD i nie wiem, ABS nie ma nic wspólnego chyba z tym. Jutro sprawdzę przy hamowaniu i ruszaniu. Czy ABS zadziała i czy oba koła nadal biorą tak samo.
Doczytałem że spadek napięcia na akumulatorze może mieszać w ABS. Czy z ASD może być tak samo?? :E
Dla pewności przełożę aku z innego auta. Do tej pory miałem problem bo żarł mi prąd przez zepsuty sterownik centralnego na pilota :drive: . Niedawno zakładałem nowy sterownik i prąd się trzyma w aucie ( http://www.allegro.pl/item813804846_ste ... ztuki.html ) dla zainteresowanych polecam. Jeśli ktoś wie jak to zrobić instalacja około godzinki. Dodatkowe koszty to około 100 pln. Dwa groty do misia 20 PLN i dorobienie ich do zamka 80 PLN za dwie szt u mnie w wiosce). Ale aku już stare i czasem ciężko pali (wolno kręci). Walczę ze swoim autkiem już długo żeby je doprowadzić do kultury i zostało mi tylko ASD. Może wreszcie się uda :drive: .

#27 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 28 listopada 2009 - 00:03

m-lukas napisał:

Według instrukcji z forum sprawdziłem włącznik stop ale nie pomogło kupiłem nowy i też nie pomogło
A słyszałeś o czymś takim jak prawidłowa regulacja włącznika po jego zamontowaniu?

m-lukas napisał:

Z tego co zaobserwowałem most jest zblokowany cały czas

roxa napisał:

czyli elektrozawór dostaje info o różnicy prędkości kół
Cały czas - to cały czas :drive: Jak auto stoi - to niby skąd "info o różnicy prędkości kół"?

m-lukas napisał:

ABS działa bez problemu. Czasem ma dziwną akcje że nawet przy delikatnym wciśnięciu pedału załącza się.
Czyli jednak nie działa prawidłowo!

m-lukas napisał:

Z tego co zaobserwowałem most jest zblokowany cały czas
To jest dosyć złudne - ponieważ most z ASD pracuje cały czas z tzw. "blokadą częściową" - dopiero po sygnale ze sterownika zostaje załączona blokada pełna.

pkpsp napisał:

Ta kontrolka informuje że dyferencjał został zblokowany
Nie do końca. Kontrolka sygnalizuje, że sterownik stwierdził poślizg przy przekazywaniu napędu z tylnej osi na jezdnię. Teraz (zależnie od prędkości) podejmowane są dalsze decyzje. Przy prędkościach niższych jest uruchamiana blokada, natomiast przy wyższych BLOKADA NIE JEST URUCHAMIANA - zapala się tylko kontrolka, żeby ostrzec kierowcę o trudnych warunkach drogowych!
Czy naprawdę chciałbyś, żeby przy prędkości sto na godzinę (dodatkowo na zakręcie) załączyła się blokada? MASZ PEWNE LĄDOWANIE W ROWIE :drive:))

#28 Offline   m-lukas


  • Postów: 18
  • Na forum od: 13 paź 2009
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Inne auto:Warszawa 224 Suzuki GSX1300BK

Napisano 28 listopada 2009 - 00:12

Ok więc jaki z tego morał?? Co może być uszkodzone?? Śledzę forum w tym temacie ale nie spotkałem identycznego przypadku.

#29 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 28 listopada 2009 - 07:59

Mój tekst z innego forum oparty na mądrościach fabrycznych:
"Zarówno ABS, jak i ASD posługują się trzema, tymi samymi czujnikami: dwa z przodu, jeden, na wale napędowym z tyłu. Opcja działania ABS jest przeważnie ogólnie znana, skupię się na ASD. Pierwszym warunkiem zadziałania układu jest brak sygnału z hamulca, czyli z wyłącznika nad pedałem, układ wtedy wie, że auto nie hamuje, ew. rusza. Drugi warunek to odczytany z czujników poślizg kół tylnych względem kół przednich, przykładowo przednie koła stoją, np. zaspa lub lód , któreś z tylnych się kręci, lub obydwa, układ nie wie które, bo czyta sygnał z wału napędowego, ale dla zadziałania układu nie jest to istotne. Istotne jest to, że w tym momencie działają na układ napędowy wyłącznie siły pochodzące od silnika, bo brak jest sygnału hamowania, czyli nie ma sił pochodzących od hamulca. Jeżeli tylko prędkość obrotowa kół będzie odczytana w zakresie 2-38 km/h zostanie załączona blokada tylnego mostu całkowita, trzeba dodać że tylny most ASD bez sygnału blokady pracuje cały czas z blokadą na poziomie 35 procent, czyli z blokadą częściową, dopiero sygnał uaktywnia blokadę pełną. Blokada zostanie załączona w tym zakresie prędkości, jeżeli różnica średniej prędkości kół przednich w porównaniu do tylnych będzie większa niż 2 km/h. W zakresie 38-100 km/h przy różnicy prędkości 2km/h blokada nie zadziała, zostanie natomiast zaświecony trójkąt ostrzegawczy, przy prędkości pow. 100 km/h różnica prędkości zostaje zmieniona z 2 km/h na 2procenty z prędkości rzeczywistej, co oczywiście powoduje jedynie komunikat w postaci trójkąta na tablicy wskaźników"

#30 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 28 listopada 2009 - 19:34

roxa napisał:

nie bardzo mogę zrozumieć, czy ten tekst zamieściłeś w celu czy charakterze?
W celu. Bo widzę, że o działaniu ASD wiele osób nie ma pojęcia...

roxa napisał:

do zdiagnozowania przypadku "kod 8" absolutnie nic nie wniosło
Za to Twój post był super profesjonalny...

roxa napisał:

tu nie chciałbym wprowadzić w błąd, ale nie wiem jak będzie zachowywac się ABS, chociaż nie powinno się nic dziać

roxa napisał:

Gerri, jesli już bawisz sie w translacje z niemieckiego, to nie pisz dosłownie głupot z serwisówki
No cóż... - WIS jest programem serwisowym producenta i podejrzewam, że jest bardziej wiarygodny niż pozycje pana Haynesa typu "mam śrubokręt i kombinerki i wiem jak ich użyć w celu naprawy samochodu"

roxa napisał:

... tak na wykresie było, czy sam wymyśliłeś?

Na wykresie nie było, sam nie wymyśliłem. Tak jest w WIS-ie. Przynajmniej z pożytkiem dla forumowiczów coś zamieszczam z literatury serwisowej - nawet jeżeli ktoś uważa, że to "głupoty"

roxa napisał:

Ciekawi mnie poruszony przez Ciebie temat "strojenia" włącznika stop
Nie pisałem o strojeniu - tylko o regulacji. Jeżeli pytasz o tak podstawowe rzeczy - to po co zabierasz głos w temacie o którym nie masz pojęcia?
Kolego roxa :
Naprawdę ciężko się dyskutuje z kimś, kto:
-musi mieć zawsze ostatnie słowo
-jest święcie przekonany, że jego "ostatnie słowo" jest jedyne i niepodważalne
- z braku argumentów obraża innych:

roxa napisał:

Być może, tam gdzie pracujesz, w czasie przerwy śniadaniowej Twoi koledzy wymieniają się spostrzeżeniami, a Ty coś usłyszysz i próbujesz nas karmić andronami.
Przewidując dalszy ciąg dyskusji na temat cytowanych "fabrycznych mądrości" z programu WIS

roxa napisał:

Gerri, przyznam, ze skonsultowałem "temat" z "doktorami" od elektroniki
jak widać nie dojdziemy do żadnych konstruktywnych wniosków. Tak więc masz znowu punkt walkowerem. Dalsza dyskusja faktycznie jest bez sensu.








Podobne tematy Zwiń