Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] ASD - błąd, kod 8


103 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   jony2286


  • Postów: 29
  • Na forum od: 26 kwi 2009
  • Miejscowość: Jastarnia

Napisano 03 stycznia 2010 - 17:21

czyli przeglad sprawdzenie stanu a potem podejmowac decyzje , dziekuje bardzo za pomoc i przepraszam ze tak to zawinełem zycze szczesliwego nowego roku :slinka: i jeszcze raz dziekuje za pomoc lecz jak styki ok i kable to prawdo podobnie przekaznik . juz miałem kiedys taki problem gdy wpadałem w poslizg a raz zapaliło mi sie w normalnej trasie na wiosne a potem zapaliło sie doiero teraz jak zaczełem sie slizgac. czyli najprawdopodobniej przekaznik jak kable i styki spoko. a co do zaworu on jest sprawny lub czujnik stopu



#42 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 03 stycznia 2010 - 19:01

To, że światła stop się zapalają po wciśnięciu pedału nie świadczy o tym, że czujnik jest dobry.
Teraz będę cytował z pamięci - ale chyba się nie pomylę. Otóż dlaczego na kodzie "8" są dwa błędy (czujnik stop i zawór blokady)? Stycznik stopu ma dwie pary styków: po naciśnięciu pedału jedna para zwiera (włączając światła hamowania) natomiast druga w tym momencie ROZWIERA. Przez tą drugą parę idzie sygnał ze sterownika ASD do zaworu blokady. Jeżeli naciśniemy pedał hamulca - to działanie blokady zostanie przerwane (ASD ma przecież działać wyłącznie przy ruszaniu - nie hamowaniu!) Hamowanie z załączoną blokadą raczej nie jest wskazane.
Tak więc skoro te pomocnicze styki w wyłączniku stop zostaną uszkodzone - to nie ma na stałe przejścia do zaworu, a sterownik nie wie - czy to uszkodzony jest zawór czy wyłącznik stop. Wie tylko że jest "przerwa na drucie" Dlatego dwa uszkodzenia są na jednym kodzie błędu.

Ja bym jednak zaczął od sprawdzenia wyłącznika: częstotliwość jego uszkodzenia jest większa, a wyłącznik łatwo jest sprawdzić (przez pomiar multimetrem lub rozebranie i obejrzenie wewnątrz)
Przy montażu zwracam również uwagę na prawidłowe wyregulowanie trzpienia wyłącznika. Musi być na siłę wyciągnięty na maksymalną długość, a naciskający na trzpień pedał hamulca ustawi go na taką długość jaka jest prawidłowa.

#43 Offline   jony2286


  • Postów: 29
  • Na forum od: 26 kwi 2009
  • Miejscowość: Jastarnia

Napisano 03 stycznia 2010 - 19:13

w tym wszystkim co napisałes znalazła sie odpowiedz na moje zawiłe pytania wiec jutro przystepuje do czynnosci naprawczych , dziekuje bardzo :) i dam znac z czym miał problemy :) jeszcze raz dziekuje i zycze miłego wieczorka:)

#44 Offline   jony2286


  • Postów: 29
  • Na forum od: 26 kwi 2009
  • Miejscowość: Jastarnia

Napisano 03 stycznia 2010 - 20:19

czyli najwazniejsze wszystko sprawdzic potem wyciagac wnioski ale przynajmniej mam punk zaczepienia , ale na pewno nie bedzie to zawór elektromagnetyczny ?

#45 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2010 - 20:25

U mnie występuje ten sam błąd. Jeszcze nie czyściłem/sprawdzałem włącznika. Zdarza się to bez wciskania hamulca i zapala się kontrolka awarii ASD. Parę razy zdażyło się że po ponownym odpaleniu silnika kontrolka juz się nie paliła bez kasowania błędu. Może być, że włącznik samoczynnie zwiera styk jesli jest wytrzepany np na dziurach albo jakichś innych wibracji

#46 Offline   jony2286


  • Postów: 29
  • Na forum od: 26 kwi 2009
  • Miejscowość: Jastarnia

Napisano 03 stycznia 2010 - 20:28

ciekawie sie robi :) he

#47 Offline   marooooo5


  • Postów: 160
  • Na forum od: 14 lis 2009
  • Miejscowość: lodz

Napisano 03 stycznia 2010 - 20:32

jak kola traca przyczepnosc to powinien zapalac sie tylko wykrzyknik bez kontrolki ASD

#48 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 04 stycznia 2010 - 08:58

roxa napisał:

zwróć uwagę na "zeznania" kolegi, że nie dotyka pedału hamulca

Zwróciłem. Sytuacja: jedziemy, jest ślisko, dodajemy gwałtownie gazu, sterownik wyczuwa poślizg - chce uruchomić cewkę zaworu (i tym samym blokadę) ALE NIE MOŻE - bo obwód do zaworu jest przerwany w wyłączniku stop. No i wywala błąd. Tak to sobie wymyśliłem na potrzebę chwili.

#49 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 stycznia 2010 - 11:54

Trzeba też wziąśc poprawke na niedokładność opisu kolegi jony2286 ;-) Myślę że bez rozebrania wyłącznika STOP nie ma co więcej mielić tematu

#50 Offline   jony2286


  • Postów: 29
  • Na forum od: 26 kwi 2009
  • Miejscowość: Jastarnia

Napisano 04 stycznia 2010 - 17:21

Czesc , rozumie ze ten wyłącznik znajduje sie pod pedałem hamulca?








Podobne tematy Zwiń