Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] ASD - błąd, kod 8


103 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   juhar94


  • Postów: 13
  • Na forum od: 26 lut 2012
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lutego 2012 - 08:39

Witam.

Posiadam mercedesa w124 3.2E coupe. Mam problem odnośnie kontrolki ostrzegawczej ASD. Podczas jazdy przekraczając prędkość 105 km/h kontrolka zapala się mimo tego ,że nie ma błędów po diagnostyce. Wymieniłem czujnik w tylnym moście ponieważ komputer wskazywał większą prędkość tylnych kół o 12 km/h po wymianie jest to już różnica 4 km/h. Problem został dalej poczym podmieniłem niesprawdzony modół ASD co zmieniło tylko wyświetlanie kontrolki ostrzekawczej przy 80 km/h. Koła tego samego rozmiaru opony też. W czym tkwi problem?



#82 Offline   juhar94


  • Postów: 13
  • Na forum od: 26 lut 2012
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lutego 2012 - 10:12

"Zarówno ABS, jak i ASD posługują się trzema, tymi samymi czujnikami: dwa z przodu, jeden, na wale napędowym z tyłu. Opcja działania ABS jest przeważnie ogólnie znana, skupię się na ASD. Pierwszym warunkiem zadziałania układu jest brak sygnału z hamulca, czyli z wyłącznika nad pedałem, układ wtedy wie, że auto nie hamuje, ew. rusza. Drugi warunek to odczytany z czujników poślizg kół tylnych względem kół przednich, przykładowo przednie koła stoją, np. zaspa lub lód , któreś z tylnych się kręci, lub obydwa, układ nie wie które, bo czyta sygnał z wału napędowego, ale dla zadziałania układu nie jest to istotne. Istotne jest to, że w tym momencie działają na układ napędowy wyłącznie siły pochodzące od silnika, bo brak jest sygnału hamowania, czyli nie ma sił pochodzących od hamulca. Jeżeli tylko prędkość obrotowa kół będzie odczytana w zakresie 2-38 km/h zostanie załączona blokada tylnego mostu całkowita, trzeba dodać że tylny most ASD bez sygnału blokady pracuje cały czas z blokadą na poziomie 35 procent, czyli z blokadą częściową, dopiero sygnał uaktywnia blokadę pełną. blokada zostanie załączona w tym zakresie prędkości, jeżeli różnica średniej prędkości kół przednich w porównaniu do tylnych będzie większa niż 2 km/h. W zakresie 38-100 km/h przy różnicy prędkości 2km/h blokada nie zadziała, zostanie natomiast zaświecony trójkąt ostrzegawczy, przy prędkości pow. 100 km/h różnica prędkości zostaje zmieniona z 2 km/h na 2procenty z prędkości rzeczywistej, co oczywiście powoduje jedynie komunikat w postaci trójkąta na tablicy wskaźników"


Znalazłem tylko to co świadczy o tym , że tylne koła kręcą się szybciej od przednich i dlatego kontrolka zapala się. Nawet bez tego teksu potrafiłem to stwierdzić. Lecz to nie jest odpowiedz na moje pytanie. Jeszcze raz proszę o sugestie tej usterki gdyż nie ma na tym forum takiego samego problemu.

#83 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lutego 2012 - 12:54

juhar94, a most masz fabryczny cze byż zmieniany? Może masz inne przełożenie mostu i tla tego układ świruje

#84 Offline   juhar94


  • Postów: 13
  • Na forum od: 26 lut 2012
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lutego 2012 - 13:17

Na to wychodzi, że fabryczny gdyż został sprawdzony po numerach nadwozia.

#85 Offline   juhar94


  • Postów: 13
  • Na forum od: 26 lut 2012
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lutego 2012 - 13:29

Podpiąłem go pod tester. Do 105 km/h koła kręcą się prawie ,że z tą samą szybkością ale gdy tylko przekraczam 105 km/h tylne koła kręcą się szybciej o 4 km/h od razu zapala się kontrolka. Ale co jest tego przyczyną?Czujniki wymienione może coś tam się namagnesowało i to pole oszukuje czujnik? Jest to możliwe ??

#86 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lutego 2012 - 14:48

Może masz brudne koła zębate przy przednich czujnikach ABSu w piastach?

#87 Offline   juhar94


  • Postów: 13
  • Na forum od: 26 lut 2012
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lutego 2012 - 19:29

Te probe robilem w marszu. Na dzien dzisiejszy nie mam mozliwosci odczytac przelozenia poniewaz nie dysponuje kanalem. Powiem tak auto to zakupilem w niemczech z pogruchotanym nadwoziem. Postanowilem zakupic tekiego samego z uszkodzonym silnikiem. Tutaj zaczela sie przygoda zrobilem przekladke doslownie wszystkiego oprucz silnika zaczynajac od instalacji konczac na kolach. Mercedes do przekladki byl 100% oryginalny. Odrestaurowalem go na cacy. Pozostal tylko ten problem z ASD. Kola zebate sa czyste. Teraz widze ,ze to jest zwiazane z mostem. Nie mam juz do tego nerwow i wpadlem na taki pomysl zeby skorygowac te roznice predkosci oponami chodzi mi o to zeby np. z przodu zalozyc mniejsze a z tylu wieksze lub na odwrot nieznam sie na tym i tutaj prosze o pomoc czy cos takiego wgl. wchodzi w gre? Jesli tak mozecie pomuc przy doborze opon gdyz zeby to sprawdzic trzeba je miec a nie jestem w stanie zakupic kilku innych. Moze istnieje jakis przelicznik. Aktualny rozmiar opon 195/65/15.

Sory za to ze nie ma polskich znakow ale cos sie porobilo i nie dzialaja:D

#88 Offline   juhar94


  • Postów: 13
  • Na forum od: 26 lut 2012
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lutego 2012 - 21:25

Nie byly identyczne. VIN dawcy: WBD 124052, A odbiorcy: WBD 124050. Ale z odbiorcy zostala tylko karoseria i silnik. Opornosc starego czujnika wynosi 0.650 kohm a nowy jest oryginalny z serwisu mercedesa za jedyne 800 zl... Nie miezylem go ale raczej 100 % sprawny. Po wymianie tego czunika roznica predkosci spadla o polowe.

#89 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 27 lutego 2012 - 23:16

1. Sterownik ABS sprawdza CZĘSTOTLIWOŚĆ sygnału - a nie jego napięcie (amplitudę). Dlatego niewielkie różnice w oporności czujników nie wpływają na odczyty prędkości.
2. Most o innym przełożeniu będzie mieć inną liczbę "działek" na wałku atakującym (odczyt impulsów dla czujnika). Tak więc nawet pomimo zamiany mostu nie trzeba nic przeprogramowywać i nie trzeba zmieniać komputera. To się samo dopasuje automatycznie.

#90 Offline   juhar94


  • Postów: 13
  • Na forum od: 26 lut 2012
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lutego 2012 - 18:07

przelozenie mostu to 3.69 a nr skrzyni 722 503








Podobne tematy Zwiń