Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] ASD - błąd, kod 8


103 odpowiedzi w tym temacie

#91 Offline   juhar94


  • Postów: 13
  • Na forum od: 26 lut 2012
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lutego 2012 - 18:27

, Gdy bys mogl rozwinac dlaczego skrzynia jest winnym ?

Użytkownik juhar94 edytował ten post 28 lutego 2012 - 18:27




#92 Offline   juhar94


  • Postów: 13
  • Na forum od: 26 lut 2012
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lutego 2012 - 20:35

126 78 45 nr dyferencjalu przelozenie 3.69 nr skrzyni biegow 124 270 86 00 722 503 0 3906689. Poprawiam bo widze roznice miedzy numerami chodzi mi 126 dyfru i 124 skrzyni.

#93 Offline   juhar94


  • Postów: 13
  • Na forum od: 26 lut 2012
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lutego 2012 - 13:59

Z dawcy(124.052) wziąłem komplet skrzynie+most instalacje elektryczną i sterowniki. W ASO dowiedziałem się że mogą sprawdzić tylko według nadwozia dawcy jaka skrzynia i most do tego przychodzi. Podali nr. mostu 1243508514 i przełożenie 3.69. Teraz w następnym ASO próbuję się dowiedzieć czy sprawdzą po numerze skrzyni jaki ma być most.Gdy tylko dostanę tą informację to napisze.

#94 Offline   fedorek


  • Postów: 29
  • Na forum od: 20 paź 2008
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
  • Inne auto:Fiat Bravo

Napisano 15 marca 2012 - 22:09

problem z ASD rozwiązałem; może komuś się przyda;
najpierw raz na kilka miesięcy w czasie jazdy zapalała się zółta kontrolka ASD na dole zegarów z prawej strony. Po ponownym uruchomieniu silnika gasła. Wreszcie zapaliła się na stałe (dlatego, że pamięć błędów sterownika ASD jest ograniczona - jak później stwierdziłem po około 5 - 6-ciokrotnym zapaleniu się błędu ASD nie da się skasować kontrolki zapłonem, lecz trzeba to zrobić poprzez zwarcie pinu 5 z masą, ewentualnie nóżki nr 2 sterownika ASD z masą).
Kod błędu - 8 błyśnięć.
Elektryk sprawdził włącznik stop nad pedałem - w porządku. Wygrzanie sterowników ABS i ASD w celu wyeliminowania przerw nic nie dało. Wreszcie wymiana elektrozaworu (oczywiście na uzywany) - również bez zadowalającego efektu.
Wreszcie po długim czasie ignorowania usterki ASD podjąłem ostatnią próbę, mianowicie zakupiłem nowy oryginalny włącznik świateł stop. I wreszcie SUKCES!
Mój wniosek jest taki, że sprawdzanie miernikiem lub żaróweczką włącznika świateł stop nie ma sensu. Włącznik może działać z pozoru dobrze, a w niekorzystnych warunkach, np. wilgotnym otoczeniu albo wyboistej drodze odmówi współpracy.

Jeszcze moje 5 groszy odnośnie wypowiedzi, że świecenie kontrolki ASD oznacza załączenie blokady i może doprowadzić do awarii mostu. Nic bardziej mylnego. Blokadę mostu sygnalizuje symbol trójkąta na tarczy prędkościomierza. Natomiast prostokątna żółta kontrolka ASD oznacza odłączenie układu blokady. Blokada, a wraz z nią żółty trójkącik nigdy się nie włączy, jeżeli świeci się na dole kontrolka awarii ASD.
Poza tym jakakolwiek żółta kontrolka oznacza, że można kontynuować jazdę. Tak jest w każdym samochodzie bez względu na jego markę. Dopiero zapalenie się wszelkiej czerwonej kontrolki nakazuje natychmiastowe zatrzymanie pojazdu.

Użytkownik fedorek edytował ten post 15 marca 2012 - 22:15


#95 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 15 marca 2012 - 22:45

Jaki koszt w ASO włącznika?
P.s
Brak oleju też sygnalizuje żółta kontrolka.Napiszesz że jest wskaźnik ,ale jak kobieta wsiądzie i powiesz że żółte kontrolki nic nie są warte ,to silnik wyciągnie kopyta.Zapewne prawą stroną :E

#96 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2012 - 22:55

fedorek, dostałem PW od ciebie. Dzięki za informacje - to może być kamień milowy również w moich problemach z ASD. Daję POMóGŁ :ok:

#97 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 15 marca 2012 - 23:51

Wyświetl postUżytkownik fedorek dnia 15 marca 2012 - 22:09 napisał

Elektryk sprawdził włącznik stop nad pedałem - w porządku
Wreszcie po długim czasie ignorowania usterki ASD podjąłem ostatnią próbę, mianowicie zakupiłem nowy oryginalny włącznik świateł stop. I wreszcie SUKCES!
Przecież sprawdzenie wyłącznika multimetrem jest naprawdę prymitywnie proste! Nawet można go rozebrać i polookać, czy w środku nie są popękane sprężynki!
Niestety - nikt nie pisze (lub nie wie) że prawidłowa REGULACJA wyłącznika ma kluczowe znaczenie dla jego sprawnego działania.

#98 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2012 - 23:56

Gerri, mówisz o tym że trzeba wyciągnąć trzepień na maxa przed montażem? Tak zrobiłem, nic nie dało

#99 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 16 marca 2012 - 08:33

Nikt nie mówi że to cudowne lekarstwo - po prostu trzeba to zrobić przed montażem.
Jeżeli chodzi o pomiar elektryczny, to wewnątrz są dwa styki, a na zewnątrz cztery "piny". Dwa z nich zwierają przy naciśnięciu trzpienia, a dwa pozostałe rozwierają. Ja mam swój sposób na sprawdzenie bez rozbierania, jednak dla tych co mają z wyłącznikiem do czynienia po raz pierwszy zalecałbym jednak jego rozebranie i obejrzenie w środku. Jedna z blaszek stykowych się łamie, i niestety może się tak ustawić, że pomiar multimetrem nie wykaże nieprawidłowości. W czasie jazdy (wstrząsy) pojawi się jednak błąd.

#100 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2012 - 09:15

ok, dzięki. Zajrzę do włącznika jeszcze raz jak będzie cieplej








Podobne tematy Zwiń