Użytkownik juhar94 edytował ten post 28 lutego 2012 - 18:27
3
[w201] ASD - błąd, kod 8
Rozpoczęty przez Jakub, kwi 15 2007 22:51
103 odpowiedzi w tym temacie
#91
Napisano 28 lutego 2012 - 18:27
, Gdy bys mogl rozwinac dlaczego skrzynia jest winnym ?
#92
Napisano 28 lutego 2012 - 20:35
126 78 45 nr dyferencjalu przelozenie 3.69 nr skrzyni biegow 124 270 86 00 722 503 0 3906689. Poprawiam bo widze roznice miedzy numerami chodzi mi 126 dyfru i 124 skrzyni.
#93
Napisano 29 lutego 2012 - 13:59
Z dawcy(124.052) wziąłem komplet skrzynie+most instalacje elektryczną i sterowniki. W ASO dowiedziałem się że mogą sprawdzić tylko według nadwozia dawcy jaka skrzynia i most do tego przychodzi. Podali nr. mostu 1243508514 i przełożenie 3.69. Teraz w następnym ASO próbuję się dowiedzieć czy sprawdzą po numerze skrzyni jaki ma być most.Gdy tylko dostanę tą informację to napisze.
#94
Napisano 15 marca 2012 - 22:09
problem z ASD rozwiązałem; może komuś się przyda;
najpierw raz na kilka miesięcy w czasie jazdy zapalała się zółta kontrolka ASD na dole zegarów z prawej strony. Po ponownym uruchomieniu silnika gasła. Wreszcie zapaliła się na stałe (dlatego, że pamięć błędów sterownika ASD jest ograniczona - jak później stwierdziłem po około 5 - 6-ciokrotnym zapaleniu się błędu ASD nie da się skasować kontrolki zapłonem, lecz trzeba to zrobić poprzez zwarcie pinu 5 z masą, ewentualnie nóżki nr 2 sterownika ASD z masą).
Kod błędu - 8 błyśnięć.
Elektryk sprawdził włącznik stop nad pedałem - w porządku. Wygrzanie sterowników ABS i ASD w celu wyeliminowania przerw nic nie dało. Wreszcie wymiana elektrozaworu (oczywiście na uzywany) - również bez zadowalającego efektu.
Wreszcie po długim czasie ignorowania usterki ASD podjąłem ostatnią próbę, mianowicie zakupiłem nowy oryginalny włącznik świateł stop. I wreszcie SUKCES!
Mój wniosek jest taki, że sprawdzanie miernikiem lub żaróweczką włącznika świateł stop nie ma sensu. Włącznik może działać z pozoru dobrze, a w niekorzystnych warunkach, np. wilgotnym otoczeniu albo wyboistej drodze odmówi współpracy.
Jeszcze moje 5 groszy odnośnie wypowiedzi, że świecenie kontrolki ASD oznacza załączenie blokady i może doprowadzić do awarii mostu. Nic bardziej mylnego. Blokadę mostu sygnalizuje symbol trójkąta na tarczy prędkościomierza. Natomiast prostokątna żółta kontrolka ASD oznacza odłączenie układu blokady. Blokada, a wraz z nią żółty trójkącik nigdy się nie włączy, jeżeli świeci się na dole kontrolka awarii ASD.
Poza tym jakakolwiek żółta kontrolka oznacza, że można kontynuować jazdę. Tak jest w każdym samochodzie bez względu na jego markę. Dopiero zapalenie się wszelkiej czerwonej kontrolki nakazuje natychmiastowe zatrzymanie pojazdu.
najpierw raz na kilka miesięcy w czasie jazdy zapalała się zółta kontrolka ASD na dole zegarów z prawej strony. Po ponownym uruchomieniu silnika gasła. Wreszcie zapaliła się na stałe (dlatego, że pamięć błędów sterownika ASD jest ograniczona - jak później stwierdziłem po około 5 - 6-ciokrotnym zapaleniu się błędu ASD nie da się skasować kontrolki zapłonem, lecz trzeba to zrobić poprzez zwarcie pinu 5 z masą, ewentualnie nóżki nr 2 sterownika ASD z masą).
Kod błędu - 8 błyśnięć.
Elektryk sprawdził włącznik stop nad pedałem - w porządku. Wygrzanie sterowników ABS i ASD w celu wyeliminowania przerw nic nie dało. Wreszcie wymiana elektrozaworu (oczywiście na uzywany) - również bez zadowalającego efektu.
Wreszcie po długim czasie ignorowania usterki ASD podjąłem ostatnią próbę, mianowicie zakupiłem nowy oryginalny włącznik świateł stop. I wreszcie SUKCES!
Mój wniosek jest taki, że sprawdzanie miernikiem lub żaróweczką włącznika świateł stop nie ma sensu. Włącznik może działać z pozoru dobrze, a w niekorzystnych warunkach, np. wilgotnym otoczeniu albo wyboistej drodze odmówi współpracy.
Jeszcze moje 5 groszy odnośnie wypowiedzi, że świecenie kontrolki ASD oznacza załączenie blokady i może doprowadzić do awarii mostu. Nic bardziej mylnego. Blokadę mostu sygnalizuje symbol trójkąta na tarczy prędkościomierza. Natomiast prostokątna żółta kontrolka ASD oznacza odłączenie układu blokady. Blokada, a wraz z nią żółty trójkącik nigdy się nie włączy, jeżeli świeci się na dole kontrolka awarii ASD.
Poza tym jakakolwiek żółta kontrolka oznacza, że można kontynuować jazdę. Tak jest w każdym samochodzie bez względu na jego markę. Dopiero zapalenie się wszelkiej czerwonej kontrolki nakazuje natychmiastowe zatrzymanie pojazdu.
Użytkownik fedorek edytował ten post 15 marca 2012 - 22:15
#95
Napisano 15 marca 2012 - 22:45
Jaki koszt w ASO włącznika?
P.s
Brak oleju też sygnalizuje żółta kontrolka.Napiszesz że jest wskaźnik ,ale jak kobieta wsiądzie i powiesz że żółte kontrolki nic nie są warte ,to silnik wyciągnie kopyta.Zapewne prawą stroną
P.s
Brak oleju też sygnalizuje żółta kontrolka.Napiszesz że jest wskaźnik ,ale jak kobieta wsiądzie i powiesz że żółte kontrolki nic nie są warte ,to silnik wyciągnie kopyta.Zapewne prawą stroną
#97
Napisano 15 marca 2012 - 23:51
Użytkownik fedorek dnia 15 marca 2012 - 22:09 napisał
Elektryk sprawdził włącznik stop nad pedałem - w porządku
Wreszcie po długim czasie ignorowania usterki ASD podjąłem ostatnią próbę, mianowicie zakupiłem nowy oryginalny włącznik świateł stop. I wreszcie SUKCES!
Wreszcie po długim czasie ignorowania usterki ASD podjąłem ostatnią próbę, mianowicie zakupiłem nowy oryginalny włącznik świateł stop. I wreszcie SUKCES!
Niestety - nikt nie pisze (lub nie wie) że prawidłowa REGULACJA wyłącznika ma kluczowe znaczenie dla jego sprawnego działania.
#98
Napisano 15 marca 2012 - 23:56
Gerri, mówisz o tym że trzeba wyciągnąć trzepień na maxa przed montażem? Tak zrobiłem, nic nie dało
#99
Napisano 16 marca 2012 - 08:33
Nikt nie mówi że to cudowne lekarstwo - po prostu trzeba to zrobić przed montażem.
Jeżeli chodzi o pomiar elektryczny, to wewnątrz są dwa styki, a na zewnątrz cztery "piny". Dwa z nich zwierają przy naciśnięciu trzpienia, a dwa pozostałe rozwierają. Ja mam swój sposób na sprawdzenie bez rozbierania, jednak dla tych co mają z wyłącznikiem do czynienia po raz pierwszy zalecałbym jednak jego rozebranie i obejrzenie w środku. Jedna z blaszek stykowych się łamie, i niestety może się tak ustawić, że pomiar multimetrem nie wykaże nieprawidłowości. W czasie jazdy (wstrząsy) pojawi się jednak błąd.
Jeżeli chodzi o pomiar elektryczny, to wewnątrz są dwa styki, a na zewnątrz cztery "piny". Dwa z nich zwierają przy naciśnięciu trzpienia, a dwa pozostałe rozwierają. Ja mam swój sposób na sprawdzenie bez rozbierania, jednak dla tych co mają z wyłącznikiem do czynienia po raz pierwszy zalecałbym jednak jego rozebranie i obejrzenie w środku. Jedna z blaszek stykowych się łamie, i niestety może się tak ustawić, że pomiar multimetrem nie wykaże nieprawidłowości. W czasie jazdy (wstrząsy) pojawi się jednak błąd.
#100
Napisano 16 marca 2012 - 09:15
ok, dzięki. Zajrzę do włącznika jeszcze raz jak będzie cieplej
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TOM0808 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Tapicerka - wzory, kolory i kody |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | Charlie9 |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] Kody kolorów lakieru nadwozia i listew |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | Charlie9 |
|
|
|
[w140/v140/c140] VIN - prośby o rozkodowanie i przetłumaczenie |
Mercedes S, CL i SEC | kamamer2000 |
|
||
[W201] kody i nazwy kolorów tapicerek |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|