Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika Diesla - jaki?



880 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 sierpnia 2007 - 10:02

skoro gesty i nie rozrzedza to chyba ma lepsze smarowanie :ok:



#52 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 sierpnia 2007 - 10:32

ZaBsI napisał:

skoro gesty i nie rozrzedza to chyba ma lepsze smarowanie :ok:

Idąc typ tropem, wywnioskujemy że najlepszy jest olej transformatorowy - bo gęsty jak cholera. Zdaje nawet egzamin w skrzyniach i dyfrach przed wyjazdem na giełdę :ok:

#53 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 04 sierpnia 2007 - 10:38

ZaBsI napisał:

skoro gesty i nie rozrzedza to chyba ma lepsze smarowanie :ok:
To nie jest tak jak mowisz. Gdyby tak bylo to nie uzywalo by sie olejow syntetycznych ktore sa z reguly najrzadszymi olejami, a takie wlasnie oleje wlewa sie do praktycznie wszystkich nowych silnikow :ok:

#54 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 sierpnia 2007 - 13:22

no ja caly czas mowie o syntetyku,tylko wlasnie mnie to ciekawi czemu syntetyk a syntetyk i cisnienia potrafia byc tak zroznicowane :ok:

#55 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 04 sierpnia 2007 - 21:06

ZaBsI, bo to tylko u nas sie przyjelo mowic ze syntetyk to musi byc 5W, polsyntetyk 10W a mineral 15W, a to jest g**no prawda. :jump:

#56 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 sierpnia 2007 - 13:47

tego to juz nie wiem,nie jestem az tak zaglebiony w temacie... :roll:

#57 Offline   richardo


  • Postów: 2
  • Na forum od: 16 sie 2007
  • Miejscowość: Włocławek

Napisano 16 sierpnia 2007 - 11:25

Kochani! Silniki w Waszych "mesiach" mają po kilkaset tys. km przebiegu.Dajcie więc sobie spokój z olejami typu "syntetyk" Silniki z takim przebiegiem potrzebują oleju mineralnego, i to bez jakichś "cudownych" dodatków.Taka jest stara zasada,której nikt nie zmieni.Tak więc "Lotos" 15 w 40,po 60 zł/5l,zupełnie wystarczy.Dla silników diesla, "Lotos Diesel"

#58 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 16 sierpnia 2007 - 11:28

richardo, przebieg przebiegowi nie rowny :cool:
Chyba nie wiele wiesz o :hahaha: (bez urazy) ;-)

#59 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 16 sierpnia 2007 - 11:50

richardo, nie wiem gdzie sie doczytales ze ktos leje syntetyk :roll:

richardo napisał:

Silniki z takim przebiegiem potrzebują oleju mineralnego, i to bez jakichś "cudownych" dodatków.
Ja mam przebieg 310tys km i leje polsyntetyk, a cisnienie oleju na rozgrzanym silniku ponad 2, tak wiec to co mowisz wcale nie jest zasada.

#60 Offline   Jakub


  • Postów: 867
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Hyundai H100-Daewoo Tico Van

Napisano 16 sierpnia 2007 - 11:56

EssiRS, kolega richardo wyczytał chociażby u mnie, że leję syntetyk. Ciśnienie na rozgrzanym jest lekko poniżej 2.








Podobne tematy Zwiń