Skocz do zawartości




- - - - -

Zawór powietrza dodatkowego (potocznie silnik krokowy) a LPG


27 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Wojtas.bb


  • Postów: 523
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 01 kwietnia 2009 - 17:41

Rob, silniczek krokowy w Boschu kosztuje 800zł a z regeneracją jest ciężko bo zawór jest nierozkręcalny :-|



#22 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 02 kwietnia 2009 - 00:56

Rob napisał:

będzie miał te same właściwości co szrotowy :!:
Owszem, może i jest niepewny, ale daje nadzieję :P Co by nie powiedzieć to dużo osób tak oszczędza, m.in. na potencjometrach klapy i jakoś większość nie płacze (zbyt szybko w każdym razie) :)

#23 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 04 kwietnia 2009 - 20:49

mam pytanie czy jak odłącze ten zawór powitrza dodat. czy tam "silniczek krokowy" :?: to silnik dostaje szybszych obrotów i nie faluje mi czy jak bym go odłaczył na stałe i wyregulował sobie obroty śrubką to było by dobrze ? czy chodził by na gazie bo tego nie wiem jak z gazem gdyż jak grzebałem tam to bym musiał wszystko podłanczać itp
więc ostateczne pytanie brzmi czy po odłaczeniu tego zaworu (3 stykowy) czy silnik będzie pracował na gazie?
wiem że na benzynie wtedy nie będzie działał ten mikro włącznik fazy hamowania. :?

#24 Offline   kaper


  • Postów: 110
  • Na forum od: 27 lut 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:mercedes 124 2,8T 1993
  • Trzeci Mercedes:Mercedes 110 1963
  • Inne auto:Mercedes 201 2,0 1989

Napisano 05 kwietnia 2009 - 00:41

Jeśli bedzie ci zależało by samochód pracował na gazie a benzynę sobie odpuszczasz :star: to możesz wyjać silniczek i zastąpić go taką regulacją (przelotka ze śrubą) jak stosuje się w gazie i wyregulować sobie wolne obroty a następnie doregulować skład miesznki na parowniku.
Nie pochwalam takich metod bo paliwo gazowe ma być alternatywne a nie zasadnicze.

#25 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 05 kwietnia 2009 - 17:59

nie rozumiem nic z tego , nie chcem benzyny odpuścić , co się stanie jak odłacze tą wtyczke od niego ... wiem że dostaje natychmiast szybszych obrotów i nie faluje co najważniejsze ;] zastanawiam się tylko czy nie mugł bym pujść na skruty i poprostu jeździć z odłączoną wtyczką zamiast dociekać co jest z tym falowaniem
przecież jak odłaczyłem ta wtyczke to pracował jak malinka na benzynie czy na gazie będzie tak samo? nic się nie popsuje?

#26 Offline   kaper


  • Postów: 110
  • Na forum od: 27 lut 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:mercedes 124 2,8T 1993
  • Trzeci Mercedes:Mercedes 110 1963
  • Inne auto:Mercedes 201 2,0 1989

Napisano 05 kwietnia 2009 - 21:08

Nic sie nie popsuje, ale moze wymagać doregulowania wolnych obrotów i może wolniej zchodzić z wysokich obrotów.

#27 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 06 kwietnia 2009 - 14:54

dzięki za info
falowanie juz naprawiłem przez przypadek bo miałem okazje na szrocie stał w zajedobrym stanie W124 normalnie jak nówka 120 tyś przebiegu tyle ze przecięty na pół ;/ ale wsadziłem z niego ten srebrny przekaźnik no i nie faluje juz

#28 Offline   adhHh4bN


  • Postów: 65
  • Na forum od: 18 kwi 2009
  • Miejscowość: Brodnica Śremska

Napisano 17 maja 2009 - 18:37

Z tego co ja wiem to silnik krokowy instalacji gazowej utrzymuje stałe obroty w całym zakresie,w moim MB jak do tego czasu wszystko w porządku,pozdrawiam kolegów i tych z LPG








Podobne tematy Zwiń