Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Potrzebna instrukcja obsługi klimatronica


16 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 11 lutego 2009 - 17:16

Kwak, załóż nowy wątek to ci odpowiem co i jak trzeba robić. Generalnie to banał, ale trzymajmy się ustalonego wcześniej regulaminu - jeden wątek --> jedno pytanie :)



#12 Offline   Kwak


  • Postów: 126
  • Na forum od: 01 sty 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 500 '96
  • Trzeci Mercedes:C 250 TD '97
  • Inne auto:Civic FD7 Executive iVTEC

Napisano 15 lutego 2009 - 22:16

Jestem zmuszony zrobić mały update tematu ze względu na niepokojący objaw związany z klimą. Mianowicie - na zewnątrz około 27'C, klima włączona na minimum podczas jazdy, po około 15 minutach z nawiewów zaczyna wydobywać się ciepłe powietrze :shock: Od tego czasu klima działa normalnie, choc ciężko definitywnie stwierdzić przy obecnych warunkach pogodowych.

Ktoś może wie, dlaczego tak się mogło podziać :old: :hmm:

#13 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 16 lutego 2009 - 09:21

Kwak, przyznam szczerze, że nie bardzo rozumiem to co napisałeś o tych temperaturach itd, natomiast klimatyzacja automatyczna działa na zasadzie doboru temperatury nawiewu w zależności od wybranej docelowej temperatury, tzn że nawet gdy masz włączoną klimę a ustawisz wyższą temperaturę niż jest wewnątrz samochodu, to zacznie lecieć gorące powietrze aż do momentu gdy osiągnie żądaną przez ciebie temperaturę.
Na tym właśnie polega automatyczna klima, że sama dobiera prędkość nawiewu i temperaturę, by była docelowo taka jaką chcemy mieć.

#14 Offline   Kwak


  • Postów: 126
  • Na forum od: 01 sty 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 500 '96
  • Trzeci Mercedes:C 250 TD '97
  • Inne auto:Civic FD7 Executive iVTEC

Napisano 16 lutego 2009 - 22:53

Dobrze, wyjasnię :) Jade sobie samochodem, na zewnątrz jest prawie 30'C. Ustawiam klimatyzację na najniższą możliwą temperaturę - z nawiewów wydobywa się przyjemny chłodek. Po około 15 minutach chłodek zmienia się w ciepłe powietrze.

To objawy jakiejś choroby ? Czy jestem przewrażliwiony, bo klima na chwilę obecną zdaje się działać bez zarzutu :roll:

Chyba trzeba poczekac do lata, żeby wyruszyc w trasę i to sprawdzić :D

#15 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 17 lutego 2009 - 08:39

Te dwa sformuowania mnie cały czas mylą :roll: Masz na myśli 30'C wewnątrz garażu?

Kwak napisał:

na zewnątrz jest prawie 30'C

Kwak napisał:

Chyba trzeba poczekac do lata

Jak będziesz miał mozliwość to podjedź na kontrolę klimatyzacji do serwisu zajmującego się naprawą/napełnianiem klimy. Sprawdzą szczelność. W razie konieczności wymienią czynnik , sprawdzą sprężarkę. Wtedy będziesz miał pewność, że wszystko jest ok. Z tego co teraz opisujesz wcale nie wynika, że działa klimatyzacja, bo przez 15min to samochód się dopiero nagrzewa. Może się okazać, że nie ma czynnika, albo jakiś inny pokrewny problem.

#16 Offline   Kwak


  • Postów: 126
  • Na forum od: 01 sty 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 500 '96
  • Trzeci Mercedes:C 250 TD '97
  • Inne auto:Civic FD7 Executive iVTEC

Napisano 17 lutego 2009 - 23:03

30'C nie w garażu, ale na dworze za granicą :P
Dla świętego spokoju udamy się do ASO Mercedesa do Niemiec, jest świetny serwis w Gorlitz. I bedzie po problemie. Dziekuję za wyrozumiałość.

pozdrawiam ;)

#17 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 26 marca 2012 - 22:56

a ja odgrzeje kotleta, i tutaj pytanie glownie do EssiRS bo zdaje sie ma najwieksze pojecie o klimie w tym aucie, problem pojawil sie w pierwsze cieple dni kiedy po raz pierwszy od dawna ustawilem temperature na LO, sprezarka jak najbardziej dziala (zreszta w zime regularnie ja uruchamialem) i chlodzi az milo natomiast problem dotyczy tego ze wszedzie leci zimne powietrze a np z kratki po lewej stronie kierwocy leci gorace, albo z obu skrajnych kratek leci gorace a ze srodkowych zimnie. Czasami wszedzie leci zimne ale jak zmienie temp na troche wyzsza to zaczyna leciec cieplejsze i po powrocie na nizsza temperature ze skrajnych kratek nadal leci gorace a ze srodkowych powraca do chlodnego.. pomysly ? :) dodam ze klima nabijana (wymieniony czynnik) w grudniu (wiem ze dziwny termin ale akurat byla okazja to zrobic) filtr kabinowy wymieniony itp.. klima jeszcze starszego typu z guziczkami ale automatyczna ;)








Podobne tematy Zwiń