jackie01, z tego co sie orientuje, bylo kilka typow sterownikow do W124.
Jeden modul pasowal jednoczesnie do kilku wersji silnikowych.
Zerknij na TEN link, konkretnie na pozycje "Cruise Control Amplifier".
Byly tez modyfikacje samych sterownikow (wersje ulepszone), ktore pojawialy sie w latach pozniejszych, jak wynika z manuali serwisowych, gdzie jako remedium na niektore usterki polecaja wymiane na "ulepszony" sterownik o innych numerach i pozniejszej dacie wprowadzenia do produkcji.
Roznica przy stosowaniu tego samego sterownika w kilku wersjach silnikowych polegala na skonfigurowaniu odpowiedniego sterownika (pasujacego do kilku rodzajow jednostki napedowej) z kostka wpinana z tylu sterownika, (dopasowana do konkretnej wersji silnikowej).
Kostki roznily sie oczywiscie numerem i rezystancja pomiedzy podzczegolnymi pinami (patrz tabele na zdjeciach ponizej). Tyle mojej wiedzy na ten temat.
1
[w124] 300TD 4matic - tempomat się sam wyłącza
Rozpoczęty przez koder, maj 04 2009 10:43
45 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 31 lipca 2009 - 15:00
#32
Napisano 31 lipca 2009 - 15:17
pemireq, stary dzieki serdeczne - o ta tabele mi chodzilo
Z tego co ja sie zorientowalem sterowniki sa zamienne - sedno sprawy lezy w kluczu kodowym (czarna kostka). Tam znajduja sie 4 rezystory o roznych wartosciach dopasowanych do wersji silnikowych. Wysterowuja one sterownik tak aby dzialal odpowiednio z silnikime - ot cala filozofia. Zakupilem juz sterownik i teraz dzieki tej tabeli i za pomoca odpowiednich 4 opornikow stworze klucz kodowy do wersji 190d 2.0 tak aby dzialo to poprawnie. Jeszcze raz dzieki
Z tego co ja sie zorientowalem sterowniki sa zamienne - sedno sprawy lezy w kluczu kodowym (czarna kostka). Tam znajduja sie 4 rezystory o roznych wartosciach dopasowanych do wersji silnikowych. Wysterowuja one sterownik tak aby dzialal odpowiednio z silnikime - ot cala filozofia. Zakupilem juz sterownik i teraz dzieki tej tabeli i za pomoca odpowiednich 4 opornikow stworze klucz kodowy do wersji 190d 2.0 tak aby dzialo to poprawnie. Jeszcze raz dzieki
#33
Napisano 31 lipca 2009 - 16:47
Jackie,
#34
Napisano 24 listopada 2010 - 23:52
odgrzewając kotleta: czy żeby dostać się do sterownika tempomatu trzeba zdjąć tylko plastik nad nogami kierowcy, czy trzeba jeszcze ściągać tą część, która jest pod kierownicą, ale w kolorze wnętrza?
#35
Napisano 24 listopada 2010 - 23:56
tak, niestety tą dużą część też trzeba zdjąć :cry:
#36
Napisano 10 maja 2011 - 22:07
roxa, A sterownik próbowałes przelutowywać? U mnie w budyniu pomogło
ja ostatnio też zanabyłem zestaw, brakuje mi tylko manetki (kupiłem za 20PLN ale niestety przyszła zje...na) i ciegien od siłownika. Mógłbyś wrzucic jakieś fotki jak te ciegna powinny wyglądać i w które miejsce sa spięte z cięgnami pompy? Z góry dzięki
Czy to normalne że dźwignia siłownika w stanie bez napiecia jest tak jakby rozsprzęglona z silniczkiem i mozna nia bez oporu poruszać? Wg mnie tak powinno byc ale wole się upewnić.
P.S. Dobrze cię znów widzieć. Na zlot do Leśnego dworu się nie wybierasz?
ja ostatnio też zanabyłem zestaw, brakuje mi tylko manetki (kupiłem za 20PLN ale niestety przyszła zje...na) i ciegien od siłownika. Mógłbyś wrzucic jakieś fotki jak te ciegna powinny wyglądać i w które miejsce sa spięte z cięgnami pompy? Z góry dzięki
Czy to normalne że dźwignia siłownika w stanie bez napiecia jest tak jakby rozsprzęglona z silniczkiem i mozna nia bez oporu poruszać? Wg mnie tak powinno byc ale wole się upewnić.
P.S. Dobrze cię znów widzieć. Na zlot do Leśnego dworu się nie wybierasz?
#37
Napisano 10 maja 2011 - 23:06
roxa, widać to połaczenie na schematach? Powiedz tylok tak albo nie - sprawdze sobie sam
Coś mi się nie wydaje zeby zabraniał uzywac tempomatu w mroźne dni, szczególnie że w niemczech autostrady zima są zazwyczaj suche Więc pewnie to ta druga opcja
Coś mi się nie wydaje zeby zabraniał uzywac tempomatu w mroźne dni, szczególnie że w niemczech autostrady zima są zazwyczaj suche Więc pewnie to ta druga opcja
#38
Napisano 15 czerwca 2011 - 15:15
Koledzy w mojej 190 (2.5D automat) są dokładnie takie same objawy. Na chwile tempomat łapie po czym puszcza. Chciałem przelutować piny ale nie znalazłem sterownika. Czytałem, że jest pod kolumną kierowniczą. Odkręciłem plastikową osłonę pod kolumną (tą co mamy nad kolanami) i nic tam nie znalazłem co by przypominało sterownik. Szukałem srebrnej puszki o wymiarach okoł 10cm x 15cm. Pytanie czy szukałem właściwej rzeczy i we właściwym miejscu?
#39
Napisano 15 czerwca 2011 - 16:42
wystarczy ze zdejmę tą osłonę pod kolumną (tą nad kolanami) czy tą boczną na słupku też trzeba?
Jak byś mógł wrzuć jakieś zdjęcie poglądowe z zaznaczonym miejscem gdzie to może być. Z góry bardzo dziękuję.
Jak byś mógł wrzuć jakieś zdjęcie poglądowe z zaznaczonym miejscem gdzie to może być. Z góry bardzo dziękuję.
#40
Napisano 15 czerwca 2011 - 17:49
znalazłem tylko małą kostkę o wymiarach (około 3x3x3cm) z numerem 0015420219 i jakimś schematem instalacji na górze. Przy otwartych drzwiach ta kostka mocno się nagrzewała (wszystko było wyłączone). A mam dwa czujniki otwarcia drzwi. Jeden umożliwia domykanie szyb i el. regulacje fotela. Poza tą kostką nie znalazłem tam żadnej puszki.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Odtwarzacz MP3 na Androida do samochodu |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | Damian85 |
|
||
[W124] Dokładanie tempomatu |
Modyfikacje,Tuning | Goku |
|
||
W201 swap z 1.8 na m104 asr i tempomat problem z obrotami max |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Zeejay83 |
|
||
W124.Klima automatyczna załącza się i włącza samoistnie. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek84 |
|
||
W124.Klima automatyczna załącza się i włącza samoistnie. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek84 |
|