Odpaliłem dziś swojego klekota i po paru minutach stania na jałowym biegu zaczął łomotać jak traktor.
Maska w górę i okazało się że kiwaczka razem z nałożonym paskiem wylądowała w wentylatorze
Wygląda to tak:
Co w taki razie muszę wymienić i kto ma graty potrzebne do tego. No i przydał by się jakiś dobry kolega z forum lub warsztat który się tego podejmie.
Proszę o orientacyjny koszt operacji
1
[w124] 300d pęknięta pokrywa rozrządu ?!
Rozpoczęty przez bienias87, lis 13 2009 12:42
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 13 listopada 2009 - 12:42
#2
Napisano 13 listopada 2009 - 14:10
Takie uszkodzenie widze pierwszy raz :shock: Moim zdaniem, jesli to jest pokrywa (nie znam sie na OM6XX) to tylko wymiana wchodzi w gre. Zadne spawania, klejenie itd, bo napinacz musi byc idelanie w linii pozostalych kol pasowych. Gdzie to naprawic i za ile - nie wiem, trzeba poczekac na kogos z Twojego regionu.
#3
Napisano 13 listopada 2009 - 16:29
Poszukuje kogos z warszawy. Aktualnie auto stoi na parkingu w moim akademiku. I zastanawiam sie czy ciagnac je do domu czy znajdzie sie ktos kto pomoze mi tutaj.
A co do pokrywy to spawać nie mam zamiaru, wymienię ją. Pytanie tylko ile trzeba jeszcze silnika rozebrać żeby się za to zabrać.
A co do pokrywy to spawać nie mam zamiaru, wymienię ją. Pytanie tylko ile trzeba jeszcze silnika rozebrać żeby się za to zabrać.
#4
Napisano 13 listopada 2009 - 16:39
Cześć. Niestety takie rzeczy sie zdarzają, jak sie zaniedba kiwaczkę, rolkę lub np. ucho pompy wspomagania jest urwane i pasek nie pracuje w linii prostej, bądź są duże przeciążenia.
Teraz wyjąć chłodnicę, wisko, alternator, pompę wspomagania, koło pasowe, pokrywę zaworów (są tam też dwie śruby). Najgorsze, że są trzy płaszczyzny, które trzeba uszczelnić - pod głowicą, pod misą olejową, no i z przodu. I ciasno ten dekiel wchodzi. Najlepiej spisz sobie nr tego dekla i kup z tym samym nr, ewentualnie zmierz odległości od ścianek tego gwintu na kiwaczkę. Pokrywy tylko tym się różnią.
Teraz wyjąć chłodnicę, wisko, alternator, pompę wspomagania, koło pasowe, pokrywę zaworów (są tam też dwie śruby). Najgorsze, że są trzy płaszczyzny, które trzeba uszczelnić - pod głowicą, pod misą olejową, no i z przodu. I ciasno ten dekiel wchodzi. Najlepiej spisz sobie nr tego dekla i kup z tym samym nr, ewentualnie zmierz odległości od ścianek tego gwintu na kiwaczkę. Pokrywy tylko tym się różnią.
#5
Napisano 13 listopada 2009 - 16:45
Kiwaczka była zaniedbana jak kupiłem , kiedyś jak zmieniałem pasek to zauważyłem że stoi w miejscu (nie poruszała się) ale odkręciłem j, przeczyściłem, przesmarowałem i pracowała. Zresztą nawet teraz łożysko kiwaczki porusza się luźno. Ale stało się.
Wydaje mi się że trzeba będzie zdjąć głowicę, ale tą kwestię pozostawię komuś kto się na tym zna.
W tej chwili poszukuje kogoś kto się tego podejmie. Jest ktoś chętny ?
Co jeszcze sprawdzić jak już będzie silnik rozbierany ?
Może polecicie jakiś dobry i niedrogi warsztat w warszawie ?
Wydaje mi się że trzeba będzie zdjąć głowicę, ale tą kwestię pozostawię komuś kto się na tym zna.
W tej chwili poszukuje kogoś kto się tego podejmie. Jest ktoś chętny ?
Co jeszcze sprawdzić jak już będzie silnik rozbierany ?
Może polecicie jakiś dobry i niedrogi warsztat w warszawie ?
#6
Napisano 13 listopada 2009 - 16:50
Nie ma potrzeby ściągania głowicy. Jak zdejmiesz dekiel, to będziesz widział łańcuch rozrządu, ślizgi łańcucha, również łańcuszek pompy olejowej.
#7
Napisano 13 listopada 2009 - 17:55
Nieźle Ci strzeliło i niezazdroszcze. Jakieś pół roku temu miałem podobną awarię, z tym że pokrywa pękła przy mocowaniu pompy wspomagania. U mnie udało się pospawać i dzięki Bogu przejechałem już 11kkm i nic się nie dzieje (na wszelki wypadek mam w bagażniku pasek do wersji bez wspomagania jakby znowu gdzieś w trasie strzeliło, ale ja nie o tym ) Tak jak pisał kolega Czaro nie ma potrzeby ściągać głowicy - ja poradziłem sobie w ten sposób:
1. Poluzowałem wszystkie śruby w misce olejowej.
2. Odkręciłem pokrywę zaworów i wykręciłem 2 śruby - musisz uważać żeby Ci klucz nigdzie nie wpadł
3. Odkręciłem vacum pompę
4. Odkręciłem śruby od pokrywy i pociągnąłem ją w poziomie w swoją stronę.
Nie wspomniałem oczywiście o spuszczeniu płynu z chłodnicy, odkręceniu jej, spuszczeniu oleju i odkręceniu kół pasowych, bo to oczywiste :roll: . Aha - w moim przypadku koło na wale było mocno zapieczone - musiałem użyć ciężkiego argumentu - udeżenie spowodowało drgnięcie całego wału i w rezultacie uszczelniacz między silnikiem a szkrzynią trochę mi olej przepuszcza, bo go nie wymieniałem po operacji.
1. Poluzowałem wszystkie śruby w misce olejowej.
2. Odkręciłem pokrywę zaworów i wykręciłem 2 śruby - musisz uważać żeby Ci klucz nigdzie nie wpadł
3. Odkręciłem vacum pompę
4. Odkręciłem śruby od pokrywy i pociągnąłem ją w poziomie w swoją stronę.
Nie wspomniałem oczywiście o spuszczeniu płynu z chłodnicy, odkręceniu jej, spuszczeniu oleju i odkręceniu kół pasowych, bo to oczywiste :roll: . Aha - w moim przypadku koło na wale było mocno zapieczone - musiałem użyć ciężkiego argumentu - udeżenie spowodowało drgnięcie całego wału i w rezultacie uszczelniacz między silnikiem a szkrzynią trochę mi olej przepuszcza, bo go nie wymieniałem po operacji.
#8
Napisano 15 listopada 2009 - 00:20
dajcie mi jakiś namiar na mechaniora.... i tak muszę to zrobić i tak, ja jestem elektornik a nie mechanik więc sam sobie tego nie zrobię
[ Dodano: Nie Lis 15, 2009 00:20 ]
naprawial ktos cos tutaj: http://www.am-mercedes.waw.pl/ ?
Jak to wyglada cenowo i jakosciowo ?
[ Dodano: Nie Lis 15, 2009 00:20 ]
naprawial ktos cos tutaj: http://www.am-mercedes.waw.pl/ ?
Jak to wyglada cenowo i jakosciowo ?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124 E200 1993] kolizja rozrządu ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | krakerss |
|
||
[W124] 300D klekot po uszczelnieniu pompy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szymonides11 |
|
||
M102 - klucz do napinacza łańcucha rozrządu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[W123] 300D sprzęgło wiskotyczne (lepkościowe) |
Pozostałe modele | SQ5NAZ |
|