Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] M111 2.2 - Nierówna praca


122 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   czaroslaw


  • Postów: 3
  • Na forum od: 05 sty 2015
  • Miejscowość: szprotawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 styczeń 2015 - 15:54

witam kolegow,jesli mozna podpiac sie pod ten czesty temat:) jestem od niedawna szczesliwym posiadaczem w 124 wlasnie z silnikiem 2.2 i tez mam problem z falujacymi obrotami,z tym ze,wymienilem juz przeplywke i sonde(nie na nowe ale jest duzo lepiej) ale po jakims czasie jadac autostrada ok 120km/h silnik zaczal przerywac coraz czesciej i zgasl...:/ niby wszystko ok na kompie ,bez bledow,co dziwnego ze to pojawia sie czasami kiedy jade,sa dni ze jest ok,przyspiesza dobrze,a sa dni ze gasnie podczas jazdy,przerywa i nie rwie do przodu jak powinien....wrzycajac na jalowy bieg z wyzszych obrotow spada do ok500obr/min i albo zgasnie albo po chwili sie ocknie i wskoczy na prawidlowe .....po zgaszeniu postoi i dalej jest ok,po jakims czasie znow przerywa i nierowno pracuje......od czego to zalezy??czy moze byc gdzies przebicie,zwarcie ze problem ujawnia sie kiedy ma kaprys? gdzies cos nie laczy? kable i przewody sprawdzalem sa bez przebicia,czy cos sie gdzies przytyka??podcisnieniowe tez w porzadku....

#42 Offline   czaroslaw


  • Postów: 3
  • Na forum od: 05 sty 2015
  • Miejscowość: szprotawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 styczeń 2015 - 15:59

dodam ze na postoju tez raz pracuje dobrze elegancko i wkreca sie na obroty,a raz faluje i nie reaguje jak powinien na pedal gazu,w poczadkowwwej fazie zatelepie silnikiem,pozdrawiam

#43 Offline   hadrianus


  • Postów: 197
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 wrzesień 2017 - 10:59

Potrzebny plik Ecu i wersja hfmscan współpracująca z tym plikiem. Pomoże ktoś. Silnik m111.960 94r.

#44 Offline   Czarownica


  • Postów: 58
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Pruszków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Vectra C

Napisano 21 listopad 2018 - 17:55

Witam zacne grono. Dołączam swój problem tutaj choć jest trochę bardziej złożony. Od nie dawna jestem szczęśliwa posiadaczka balerona silnik m111.960 2.2 pb z LPG i ASB. No i pacjent objawy ma następujące: przy odpalaniu teraz jak się zrobiło dość zimno (wcześniej jak temperatury były na + tego nie było) silnik bardzo nie równo pracuje, aż buda telepie i okulary mi na nosie się trzęsą, ale na obrotomierzu wskazówka nie pokazuje wahań. Po około 30-60 sekundach jest już ok. Dalej jak już złapie temperaturę (80) i wrzuce N obroty potrafią dojść do 1500 ogólnie na N i P obroty ma około 1100-1200 rzadko dochodzą do 1500. I teraz jeszcze zdarzyło mu się zafalowac (600-1500). Powyższe objawy mam na benzie, instalacja LPG najprawdopodobniej zostanie wymontowana w diabły w każdym razie na LPG przy niskich obrotach potrafił zgasnąć (skręcanie, do hamowanie przed czerwonym światłem).
Od czego zacząć diagnostyke? Wiązka niby byla robiona, ale patrząc na to co się dzieje w kablach jakoś słabo to widzę. Nie wiem dlaczego, ale mam wrażenie, że boli go kilka rzeczy na raz. Czy możliwe jest, że gdzieś ciągnie lewe powietrze?

I pytanie za 100 punktów jaki jest rozrusznik w silniku M111? Łożyskowy, czy na tulejach ślizgowych?

#45 Offline   Adaml4


  • Postów: 62
  • Na forum od: 14 lip 2015
  • Miejscowość: Wro
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 grudzień 2018 - 11:53

Mr_simon - prosze daj wskazowki jak zaadoptowales przepustnice poniewaz mam ten sam problem po pewnym czasie wszystko sie psuje i silnik wraca do zlej pracy. Mysle ze mam ten sam problem z kątem. Czy wystarczy do tego interfejs z multiplexerem i hfmscan czy potrzebuje SD?

Użytkownik Adaml4 edytował ten post 24 grudzień 2018 - 11:57


#46 Offline   Czarownica


  • Postów: 58
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Pruszków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Vectra C

Napisano 28 grudzień 2018 - 13:56

No to jeszcze ja dopiszę rozwój wypadków z moim motorem otóż:wiązka wymieniona w polecanym i na 100% dobrym warsztacie komoletna wiązka z przeplywomierzem i przepustnicą, zamieniona przepustnica, przelutowany srebrny przekaźnik, odlłączana sonda lambda i silnik nadal nie trzyma obrotów. Jakieś pomysły? Piszemy oczywiście cały czas o pracy na pb. Sprawdzam jeszcze komputer od tempomatu, bo tempomat nie działa, ale co jeszcze może być nie tak? Blyskalam błędy i nic się nie ma żadnych tak żeby było jeszcze ciekawiej

#47 Offline   Sid


  • Postów: 356
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 grudzień 2018 - 01:00

Wyświetl postUżytkownik Czarownica dnia 28 grudzień 2018 - 13:56 napisał

No to jeszcze ja dopiszę rozwój wypadków z moim motorem otóż:wiązka wymieniona w polecanym i na 100% dobrym warsztacie komoletna wiązka z przeplywomierzem i przepustnicą, zamieniona przepustnica, przelutowany srebrny przekaźnik, odlłączana sonda lambda i silnik nadal nie trzyma obrotów. Jakieś pomysły? Piszemy oczywiście cały czas o pracy na pb. Sprawdzam jeszcze komputer od tempomatu, bo tempomat nie działa, ale co jeszcze może być nie tak? Blyskalam błędy i nic się nie ma żadnych tak żeby było jeszcze ciekawiej ������

A jaki czas po tych opisanych wyżej reanimacjach - operacjach samochód pojeździł, był użytkowany ?? Musi się na pewno "zaadoptowac" no i oczywiście pod warunkiem, że jest wszystko popodłączane jak pierwotnie było. Tak jakoś z wielu takich przypadków zaobserwowałem - wymiana wiązki, przepływka "pogrzebana" i wtedy zaczynają się dalsze atrakcje. Na pewno trzeba posprawdzać wszystkie połączenia, wtyczki czy jest pełny kontakt. Z doświadczeń zdobytych własnych - często bywa przyczyną to o czym zapominamy, nie przemyślimy wszystkiego. Dlatego po woli spokojnie z kartka i długopisem robić przegląd wszystkiego. Po takich zbiegach na pewno pojeździć samochodem, aby pozbierał sobie nowe mapy ECU

#48 Offline   elspasoo


  • Postów: 156
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 29 grudzień 2018 - 15:07

Moim zdaniem to nie jest kwestia adaptacji, co najwyżej reset przepustnicy. Czasem jak usmaży się wiązka, mogą uszkodzić się przewody poza wiązka silnika, np od podstawki srebrnego przekaźnika. Ja bym jeszcze sprawdził szczelność dolotu i podcisnień.

#49 Offline   Sid


  • Postów: 356
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 grudzień 2018 - 00:36

Wyświetl postUżytkownik elspasoo dnia 29 grudzień 2018 - 15:07 napisał

Moim zdaniem to nie jest kwestia adaptacji, co najwyżej reset przepustnicy. Czasem jak usmaży się wiązka, mogą uszkodzić się przewody poza wiązka silnika, np od podstawki srebrnego przekaźnika. Ja bym jeszcze sprawdził szczelność dolotu i podcisnień.

Oczywiście, nie musi być to. Jak najbardziej - zapomniałem o podstawie- jak mówisz. podciśnienia i dolot powietrza. Szczelność dolotu na kolektorze ssącym no i samych połączeń. gumowych dolotu, wszelkie opaski. Ale jak zauważyłem, po tych super specach od wiązek i po ich założeniu cosik nie działa jak powinno. Tak więc zaczyna się robić dużo do sprawdzenia. Srebrny przekaźnik można otworzyć i sprawdzić.

#50 Offline   Adaml4


  • Postów: 62
  • Na forum od: 14 lip 2015
  • Miejscowość: Wro
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 styczeń 2019 - 19:20

czy wymieniał ktoś silniczek w przepustnicy ?? może to pomoże zamiast wymiany całej przepustnicy

https://www.drive2.r...30376152680737/

#51 Offline   elspasoo


  • Postów: 156
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 03 styczeń 2019 - 20:03

Dałem do zrobienia wiązkę koledze Mipel z forum w124 coupe. Wszystko działa bez zarzutu, a kolega dysponował wsparciem aby sprawdzić przewody. W moim dodatkowo musiałem wymienić część wiązki po stronie auta, przy podszybiu - musiałem rozebrać skrzynkę z bezpiecznikami i dzieki temu wysunąć trochę przewody z pod dmuchawy. Paskudna robota bo trzeba rozebrać grubą wiązkę, a nie ma za bardzo miejsca. Jednak w moim przypadku kupiłem auto świadomie kupiłem auto z uszkodzoną wiązką, wiedziałem ,że będą sprawdzał wszystkie połączenia. Mozolne,ale konieczne ,aby mieć pewność co do kolejnych napraw.

#52 Offline   Czarownica


  • Postów: 58
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Pruszków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Vectra C

Napisano 04 styczeń 2019 - 08:21

Szczelność jest to zapomniałam napisać. A winowajcą jest uwaga uwaga sterownik silnika. Po podmianie na drugi motor chodzi wzorowo :-D
W całej tej sytuacji tylko śmiać mi się chce, bo byłam pewna, że połowa rzeczy będzie do zrobienia, jak się okazuje mam bardzo sprawny samochód :-)

#53 Offline   Adaml4


  • Postów: 62
  • Na forum od: 14 lip 2015
  • Miejscowość: Wro
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 styczeń 2019 - 15:27

Sterownik silnika w m111. 960? Gdzie on sie znajduje?

#54 Offline   Vinnie


  • Postów: 48
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 styczeń 2019 - 15:45

Wyświetl postUżytkownik Adaml4 dnia 04 styczeń 2019 - 15:27 napisał

Sterownik silnika w m111. 960? Gdzie on sie znajduje?

Pod maską, po stronie pasażera, za akumulatorem i za sterownikiem ABS (pierwsza skrzyneczka to sterownik ABS, druga ECU). łatwiej go widać po zdjęciu plastikowego podszybia.

#55 Offline   Sid


  • Postów: 356
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 styczeń 2019 - 11:11

Cytat

A winowajcą jest uwaga uwaga sterownik silnika. Po podmianie na drugi motor chodzi wzorowo :-D

A czy posprawdzane dokładniej - nie tylko praca na postoju, bieg jałowy ale i w obciążeniu - czyt. w czasie jazdy w pełnym zakresie - rózne szybkości jazdy, obrotowe silnika itp. To jest całkowicie pomijane często i gęsto przez nawet mechaniorów co wszystko wiedza :):):) a później okazuje sie, że jeszcze coś nie jest OK.

#56 Offline   Czarownica


  • Postów: 58
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Pruszków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Vectra C

Napisano 05 styczeń 2019 - 16:35

No i miało być tak pięknie. Komputer zrobie komputer naprawiony i znów sulnik struga pawiana. Pomysły na prawdę mi się wyczerpały. W czasie jazdy jest wsztstko ok cuda dzieją się na biegu jałowym i postoju (skrzynia automat). Najgorzej jest jak się silnik zagrzeje na zimnym nie faluje nie cuduje. Komouter nadal nic nie wyrzuca. Jeszcze jak zaczyna falowac ciężko jest kręcić kierownicą tak jak by wspomaganie przestawało działać.

#57 Offline   Adaml4


  • Postów: 62
  • Na forum od: 14 lip 2015
  • Miejscowość: Wro
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 styczeń 2019 - 20:18

ja się też podepnę pod ludzi którzy mają jakąkolwiek wiedzę na temat m111.960 2.2 !! mianowicie uporałem sie z problemem przepływomierza , został mi notorycznie powracający błąd nr 8 , który oznacza ewidentnie przepustnice. Jest taki problem ze juz mam trzy na stanie i zawsze jest ten sam problem a mianowicie , problem z odpaleniem samochodu , tzn jak odpalam auto to tak jakby nie miał ssania , obroty spadają do 300-400 i nagle po paru senkundach wzrastają do 700-800 i chwilke sie stabilizują i juz jest ok , na cieplym silniku jest ok , choc czasami się zatnie na 1000-1100 obrotów na P ( automat) . Czy mam szukać kolejnych przepustnic ??? Czy moze byc sytuacja ze cos innego daje zle odczyty do przepustnicy przez co ona wariuje a wyskakuje blad nr 8 ?? Proszę o info od bardziej doswiadczonych albo od tych którzy się uporali z takim problemem . Pozdrawiam !

#58 Offline   Czarownica


  • Postów: 58
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Pruszków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Vectra C

Napisano 06 styczeń 2019 - 00:37

Ja się nie uporałam i mam trochę inny, ale kabel przepustnicy? Jest ok? Na pewno dobrze siedzi? Dwa szczelność w układzie dolotowym. Trzy podwyższone obroty mogą świadczyć też o problemie ze srebrnym przekaznikiem. Cztery sterownik silnika, ale to juz chyba ostateczność. Więcej grzechów nie pamiętam. Jeśli masz możliwość warto sondę lambda sprawdzić choć raczej nie sądzę, ze to ona :-)
Co do mojego brzydala mogę jeszcze dodać, że auto oczywiście jest z podtlenkiem biedy, na którym ja nie jeździłam, ale skakanie obrotów pojawia się na LPG tak samo. Również z całkiem odlączonym komouterem od LPG skacze na benzynie.
Tak teraz myślę, że trzeba było kupić 300D :-D

Użytkownik Czarownica edytował ten post 06 styczeń 2019 - 00:51


#59 Offline   elspasoo


  • Postów: 156
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 06 styczeń 2019 - 02:34

Bez przesady, ten silnik jest ok ,pali mniej niz klekot i ta cisza w aucie :). Tylko trzeba go dobrze zdiagnozować, czytaj usunąć wady fabryczne. Kłopot zaczynać się gdy już coś było kombinowane.

#60 Offline   Sid


  • Postów: 356
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 styczeń 2019 - 17:20

Cytat

auto oczywiście jest z podtlenkiem biedy, na którym ja nie jeździłam, ale skakanie obrotów pojawia się na LPG tak samo

Na pewno paliwo czystsze niż ta niby "benzyna", to jest dopiero aecydzieło z dodatkami !! Pamiętam jak benzyna miała "zapach benzyny" a teraz jaka by nie była zalatuje nitrem jak złoto. Dodatkowo dodatki bio co powoduje dalej idące problemy róznej treści :):) ale o samochodach na paliwo dla ciągników nooo to już nie wspomnę. DPFy i te sprawy wszyscy znają.....itd. Z LPG "wyziew" jest najczystszy, aczkolwiek też ma dodatek śmieciowy